1 צפייה בגלריה
התאונה הקשה בכביש המנהרות. צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים
התאונה הקשה בכביש המנהרות. צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים
התאונה הקשה בכביש המנהרות. צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים
גם השנה: בעיר הבירה נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019. על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס - מחודש ינואר ועד אוקטובר של שנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים 1,308 בני אדם, הכי נפגעים מבין כלל הערים בישראל. בתל אביב יפו נהרגו הכי הרבה בני אדם – 16.
על פי נתוני עמותת אור ירוק מתחילת שנת 2019 נהרגו 349 בני אדם בתאונות דרכים. מדובר בעליה של 10% בהשוואה לשנה שעברה. כמו כן, 135 מההרוגים נהרגו בתחום הערים והישובים.
בירושלים נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 בתאונות דרכים 1,308 בני אדם, 14 בני אדם נהרגו ו- 151 נפצעו באורח קשה, החודש בו מספר הנפגעים היה הגבוה ביותר הוא חודש מרץ במהלכו נפגעו 185 בני אדם בעיר (ינואר-אוקטובר).
בשנה שעברה (2018) נפגעו בעשרת החודשים הראשונים בירושלים 1,229 בני אדם, עשרה נהרגו ו-111 נפגעו באורח קשה. החודש בו מספר הנפגעים היה הגבוה ביותר- עדיין חודש מרץ.
על פי הנתונים, בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 10,820 בני אדם, מהם 1,146 שנפצעו באורח קשה. ירושלים היא העיר בה נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בעשרת חודשי השנה הראשונים, אחריה תל אביב-יפו, חיפה, פתח תקווה ובאר שבע החמישית במספר הנפגעים.
מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "שנת 2019 היא שנת כישלון במאבק בתאונות הדרכים וזו תוצאה של הזנחה וצמצום הכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים. הנתונים הקשים היו מדליקים נורה אדומה בכל מדינה מתוקנת, אבל למרות זאת בישראל לא נערך דיון אחד רציני עם כל הגופים האחראים על החיים של כולנו בכביש ולא נוספו תקציבים למאבק בקטל בדרכים אלא להיפך.
"כדי להחזיר את ישראל חזרה למסלול של ירידה בהרוגים מתאונות דרכים יש להוסיף עוד 200 ניידות משטרה ומאות שוטרים שיגבירו את הנוכחות וההרתעה בכבישים, יש להגדיל את התקציב שמיועד לטיפול בכבישים האדומים ובצמתים המסוכנים, לעודד שימוש במערכות בטיחות מצילות חיים על ידי הפחתה במס ולהתמקד בצמצום הנפגעים וההרוגים באותן אוכלוסיות הנמצאות בסיכון להיפגע בתאונות דרכים. הכישלון המתמשך מוכיח כי האסטרטגיה של הטלת האחריות על הנהגים פשוט לא עובדת ולכן חייבים להפסיק להאשים רק את הנהגים בתאונות ולקחת אחריות".