אנשים שאינם בקיאים בענף טבעות הנישואין, עשויים לחשוב ובטעות שמדובר בתחום צרכנות סתטי, עם שינויים אופנתיים מינוריים לאורך השנים. אך המציאות שונה לחלוטין. במאה השנים האחרונות, התחלפו טרנדים רבים בענף, וטבעות שנחשבות רלוונטיות, מרשימות ואופניתיות כיום, עלולות להיראות מיושנות ולא אטרקטיביות בתוך פרק זמן קצר. במאמר זה נגולל בפניכם סריקה קצרה של כל מה שעבר על טבעות נישואין מאז שהפכו לסמל כלל - עולמי לזוגיות ואהבה.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay
שנות ה-20' עד שנות ה-30' – בראשית ימי אופנת הטבעות
אמנם ניתן היה לרכוש טבעות נישואין עוד לפני 1920, אבל נדמה שרק בשנים אלו, בעיקר הודות להשפעה הדרמטית של מעצב העל 'דקו', החל התחום לפרוח מבחינה יצירתית ועיצובית. בשנים אלו, הדפוס הסימטרי והגאומטרי איפיינו את טבעות הנישואין, תוך שימוש רב באבני ברקת, אודם וספיר.
שנות ה-40' וה - 50' – טבעות לכל פועל
העולם של ראשית שנות הארבעים עסק, רובו ככולו, בהתאוששות מהמלחמה העולמית המתמשכת, כשמשפחות רבות הגיעו למצב של עוני רב. באופן מתבקש, טבעות נישואין, שהיו יקרות כבר אז, עברו שינוי ונעשו צנועות וזולות יותר, דבר שכלל שימוש מועט באבנים יקרות, ושילוב אבנים סינטטיות במקום יהלומים. בשנות ה-50' חלה התאוששות כלכלית עולמית, וטבעות הנושאות שלושה יהלומים, לצד "טבעות הילה" (HALO RINGS) נעשו פופולאריות במיוחד.
60-70-80 - היהלום היחיד, היהלום המשובח
החל מראשית שנות השישים, הגיע תור הזהב של תכשיטים בעלי יהלום יחיד, ובראשם טבעות נישואין. היהלומים הפכו ל"נקיים" ואיכותיים יותר, וכמובן – גדולים יותר. גם החיתוכים נעשו מהודרים יותר (בעיקר בשנות ה-80'), עם שימוש מוגבר של אבני ברקת.
שנות התשעים – מהפך!
בענף טבעות הנישואין , נחשבים הבדלי האופנה בין שנות השמונים לשנות התשעים כמשמעותיים ביותר שהיו בין עשור לעשור. מהפכה של ממש התרחשה בעשור זה, כאשר את הבולט, הגדול והצעקני החליפה אופנה מינימליסטית שדגלה באמרת הכנף LESS IS MORE. עיצובים צנועים, נחבאים ועדינים הפכו לפופולאריים באירופה, ארצות הברית ואזורים רבים נוספים בעולם. טבעות ה"סוליטר" (בעלי שיבוץ אבן יקרה אחת, לרוב יהלום) כבשו את נשות העולם, ואת מקומו של הזהב הצהוב תפס בפסגה הזהב הלבן, המלווה תרבויות רבות עד ימינו.
שנות האלפיים עד היום – שינויים קטנים גדולים
ב-20 השנים האחרונות מתרחשים שינויים כאלו ואחרים חדשות לבקרים. היהלומים עדיין שולטים ביד רמה, אם כי גם אבני הספיר החלו צוברים פופולאריות רבה. גם אבני שלושת היהלומים חזרו לאופנה, הרבה בזכות חתונות מלכותיות מרחבי העולם, בראשם אלו שהתקיימו בממלכה הבריטית. הזהב הלבן עדיין מוביל בפער קטן על פני הזהב הצהוב, כשטבעות הכסף הרחק מאחור.
נציין שלאורך כל השנים הללו, הושפעו הטרנדים בענף טבעות הנישואין מאלו שהתרחשו בתחום הכללי של תכשיטים. ומה צופן העתיד? ובכן, הנבואה נועדה לשוטים, אבל תרשו לנו לנחש שהשינויים יתרחשו, האופנות יתחלפו, אבל היופי יישאר בעינו...