סין היא אחת המדינות המרתקות לטיול: מדינה גדולה שמציעה מגוון רחב של חוויות – ערים שוקקות ומודרניות, חיי כפר שנראה כאילו לא נגעו בהם מאות בשנים, נופים מהיפים בעולם, חווייה קולינרית שמשתנה בין מחוז למחוז ומופעי תרבות מתרבות אחרת, שונה ואקזוטית. האומה הגדולה ואחת מהמתקדמות בעולם היא אומה שידעה שלוש מהפיכות במאה האחרונה. לצד העושר הרב המחכה למטייל, סין איננה מדינה שקל לטייל בה לבד. הסינים אינם תמיד מסבירי פנים לזרים, השפה זרה ומוזרה, והניסיון לבחור בין אין סוף יעדי הטיול האפשריים בשילוב הצורך הלוגיסטי לארגן תחבורה, לינה ואוכל במקום כל כך זר, לתרבות מקומית הרואה בתייר שק כסף מהלך שיש לרוקנו - הופכים את הטיול לבד לקרוב לבלתי אפשרי. הממשל בסין אפשר כניסת תיירים רק בשנת 1988 ואז רק בטיולים מאורגנים. אמנם משנת 1992 גם מטיילים בודדים מורשים בכניסה – אולם הדבר אינו פשוט או מומלץ בוודאי לאלו המבקרים בסין בפעם הראשונה.

סוגי טיול מאורגן לסין

טיולים מאורגנים לסין לרב אינם טיולי סופשבוע, ולמרות הטיסות הישירות שקיימות כיום לשם – קחו בחשבון מינימום של 8 ימים, ואם תרצו לבדוק לעומק את ההיצע לפחות 11-16 ימים, לעתים גם יותר. בגלל שסין כל כך מגוונת ולכל עיר ומחוז היצע אטרקציות ואופי שונים, אפשר לחלק את הטיולים המאורגנים לסין לשלוש קטגוריות:
  • טיול היכרות – מסלול המכסה אטרקציות מרכזיות ומנסה לכסות כמה שיותר אזורים שונים
  • טיול העמקה – מסלול המכסה מחוז בודד (או את דרך המשי). כאן, לכל אחד מהטיולים יהיה אופי שונה מאד מהשני
  • טיול מאורגן לסין למתקדמים – אחרי שכיסיתם את כל המקומות הידועים יותר, טיולים אלו לוקחים אתכם למסלולים נשכחים ומחוזות שקשה להגיע אליהם ללא ידיעה והיכרות מעמיקה של מדריכים מנוסים
כאן, נביא חלק מהאטרקציות שתוכלו לפגוש בטיול היכרות מאורגן לסין.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay

בייג'ינג - העיר האסורה, ארמון הקיץ המלכותי ומקדש השמים

עיר הבירה הסינית בייג'ינג (Beijing)היא עיר מרתקת שאין דומה לה בעולם עם מגוון רחב של אטרקציות למבקרים, מוכרות וגם כאלו המוכרות פחות. בין אתרים החובה בהם חייבים לבקר: העיר האסורה, החומה הגדולה, ארמון הקיץ, כיכר טיינאמן ומקדש השמיים.
ארמון הקיץ שימש את הקיסרים המאוחרים של שושלת צ'ינג. הוא נמצא בצפון העיר, לחופו של אגם קומנינג וליד "גבעת אריכות הימים" המיוערת. מקדש השמיים שימש את קיסרי שושלות מינג וצ'ינג לטקסים דתיים בהם השמיים התבקשו לעזור לבני האדם. בגן הגדול סביב המקדש נאספים כל יום המוני אדם ליום פעילות גדוש: טאי צ'י, משחקי כדור, ריקודים, שירה ונגינה במקהלות, ויכוחים וחיפוש חתנים.
ככר טיינאמן - הכיכר השנייה בגודלה בעולם ידעה אירועים היסטוריים רבים במאה העשרים ובקצה הצפוני נמצא השער לעיר האסורה – הארמון הקיסרי שבעבר היה פתוח רק לקיסר, משפחתו והקרובים לו והיום משמש מוזיאון. מקום נוסף חייב ביקור בסביבות בייג'ין היא החומה הגדולה הנמשכת לאורך של 6,300 ק"מ ויותר, מהאוקיינוס השקט ועד למדבר גובי והיא אחת משבעת פלאי תבל.

שיאן - קבר הקיסר צ'ין שינחואנג וצבא חיילי הטרה-קוטה

שיאן היא הבירה העתיקה של סין שניצבה בעבר בקצה המזרחי של דרך המשי. במקום אחוזת קבר תת קרקעי של קיסר סין הראשון, צ'ין שה חואנגדי. באחוזה התגלה צבא של למעלה מ-6,000 חיילי חרס המלווים בסוסים ובמספר כרכרות מתכת.

גווילין – לטייל בציור

גווילין היא האזור שנחשב ליפה ביותר בסין. נופה של גווילין נראה לקוח מסרט: עם סלעים ניצבים בתלילות מרשימה מעל שדות אורז, מצוקים מיוערים, פלגים ונחלים, כפרים ציוריים, רפסודות במבוק ועוד. חוויה בקצב שונה היא דרך שייט על נהר, ביקור בשווקים ססגוניים, טיול אופניים בין הכפרים או ביקור במערות נטיפים.

שנחאי – מנהטן של המזרח

הכרך הגדול בסין עם גורדי שחקים מודרניים נישאים אל על, תחבורה סואנת ותעשיית היי טק שוקקת. לצד המודרניזציה שוכנים מקדשים, רובע עתיק ציורי, גן ובתי תה מרתקים שלכל אחד סיפור משלו.

סוג'ו – ונציה של המזרח

טם שנחאי היא מנהטן, סוג'ו היא ונציה - עיר הבנויה על תעלות מים בשפך נהר היאנגצה. עיר ציורית ובה עשרות גשרונים צרים, סמטאות יפות וגנים מטופחים. ידועה כמשכנם של המשוררים ובתעשיית דברי המתיקה שבה.
האטרקציות כאן הן אולי העיקריות אך אינן מגרדות את קצה האפשרויות הגלומות בסין – מטיבט על מנזריה, הונג קונג המערבית או טיול ברכבת לאורך דרך המשי העתיקה שחיברה בין רוסיה לסין, בין תרבות כפרית והררי מקדשים, יערות במבוק ופנדות לערים חדשות ותוססות.
גם אפריקה באתר אקו טיולי שטח: טיול לטנזניה