עוף בתנור נחשב לאחד המאכלים הפופולריים במטבח הישראלי ולמעשה בכל העולם, זו מנה יחסית פשוטה להכנה, ואין מי שיכול לעמוד בפני הטעם המשובח של נתח עוף עסיסי וצלוי היטב בתנור. יחד עם זאת, כולם מעוניינים לשדרג מדי פעם את המנה הקלאסית והמסורתית, לכן כדאי לכם להכיר מתכונים מפתיעים ומלהיבים לשדרוג המתכון הסטנדרטי שלכם. כך תוכלו להפתיע את בני המשפחה ו/או האורחים, וליהנות ממנה מנצחת בארוחת יום שישי או בכל ארוחת צהריים או ערב ביום אחר.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay
מתכון לשוקי עוף עם נקטרינות
אם גם לכם נמאס ממתכון של עוף בתנור (שוקיים) עם תפוחי אדמה, כדאי לכם לשדרג את המנה הסטנדרטית ובמקום עוף שלם לרכוש מהקצב שוקי עוף באיכות גבוהה. להכנת 4 מנות עליכם לרכוש 8 שוקיים ולאחר ניקוי יסודי טובלים אותן במרינדה העשויה מכוס יין לבן יבש, כף סילאן, כף רוטב סויה, חצי כפית קינמון וציפורן, מלח ופפריקה מתוקה לפי הטעם וכף שמן קנולה.
לאחר השריית השוקיים מוסיפים פרוסות נקטרינה ו-50 גרם חמוציות, ושומרים בקירור כל הלילה. כשעתיים לפני הכנת המנה מוציאים את הכלי מהמקרר, מסדרים את שוקי העוף בתבנית, מפזרים את פרוסות הנקטרינה והחמוציות בין חלקי העוף, מכסים ברדיד אלומיניום ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך כשעתיים, לאחר מכן הופכים את השוקיים, אופים עוד חצי שעה והמנה העסיסית והטעימה מוכנה.
מתכון לעוף עם פתיתים בתנור
אם אתם מחפשים שדרוג מלהיב למתכון סטנדרטי של עוף בתנור, כדאי לכם להכין את המתכון הבא. בשלב הראשון מטגנים כרעיים עוף בשמן עמוק עד להזהבה, במחבת נוספת מטגנים בצל כדקה וחצי, מוסיפים חבילת פתיתים (2.5 כוסות), מוסיפים קוביות גזר וקישואים ומערבבים היטב.
בשלב הבא מניחים את הכרעיים בתבנית המתאימה לתנור, יוצקים את תערובת הפתיתים והירקות, מתבלים לפי הטעם ויוצקים מים מעל עד לכיסוי מלא. את התבנית מכניסים לתנור מחומם מראש לטמפרטורה של 180 מעלות ומגישים לאחר כשעה ורבע.
מתכון לשוקי עוף עם תאנים טריות ובצלצלי שאלוט
מתכון מנצח המבטיח לכם ארוחה מעולה וטעימה- וצלחות נקיות. זהו מתכון פופולרי לשדרוג מתכון סטנדרטי של עוף בתנור, כדאי לרכוש 10 שוקיים גדולות יחסית, להשרות אותן ברוטב בסיס שאתם אוהבים, אפשר גם לקנות רוטב מוכן, ולאחר עיסוי השוקיים והבצלצלים ברוטב מוסיפים מעט מלח, פלפל וכדאי גם מעט תימין, מסדרים את השוקיים והבצלצלים בתבנית, ואופים בתנור בטמפרטורה של 190 מעלות למשך כשעה ורבע. בעשר הדקות האחרונות של האפייה מוסיפים תאנים חצויות, מערבבים קלות וצולים זמן קצר.
מתכון לכרעיים עוף עם פירות יבשים
בעדות מסוימות זהו מתכון חגיגי של עוף בתנור, וכדאי להכין את המנה לארוחת יום שישי כדי להפתיע את האורחים ובני המשפחה עם עוף עסיסי ברוטב חמוץ מתוק. בקערה מכינים רוטב משליש כוס קטשופ, רוטב סויה וחומץ, מוסיפים שום כתוש, פפריקה מתוקה, כורכום, שמן זית וחצי כוס מים פושרים. מפזרים כרעיים בתבנית, יוצקים מעל רוטב ומכניסים למקרר ל-5 שעות. לאחר מכן, מוציאים את התבנית, מפזרים פירות יבשים, מכסים ברדיד אלומיניום ואופים בתנור מחומם מראש ל-180 מעלות במשך 45 דקות, לקראת סיום מסירים את הרדיד ואופים 10 דקות נוספות כדי לקבל את אפקט ההשחמה.