קניית נכס נדל"ן למגורים היא אחת העסקאות היקרות והמשמעותיות ביותר שאנשים עושים במהלך החיים. בנוסף להיבט הכלכלי, לדירה יש ערך סנטימנטלי רב עבור כל בני המשפחה. בשל הסיבות הללו חשוב מאוד להגן על הדירה בצורה הטובה ביותר מפני נזקים שונים, כגון שריפות, גניבות, פגעי מזג אוויר וכדומה, העלולים להוביל בעתיד להוצאות כספיות גבוהות.
הדרך הטובה והמומלצת ביותר להגן על הנכס, היא לרכוש ביטוח דירה, המורכב מביטוח מבנה וביטוח תכולה, אותם ניתן לרכוש יחד או לחוד. בצורה זו, אתם משלמים פרמיה שנתית לחברת הביטוח, המפצה אתכם בעת נזקים המתרחשים באופן מפתיע וזאת על פי תנאי הפוליסה הספציפית. לפני שבוחרים ביטוח דירה מומלץ לבחון לעומק אילו כיסויים נכללים בפוליסה, מהי העלות הכספית, סכום ההשתתפות העצמית, ולהתאים אותו לצרכים האישיים שלכם, על מנת שתוכלו לבחור את ביטוח הדירה המתאים והמשתלם ביותר עבורכם.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
(אילוסטרציה. צילום: shutterstock)

מהו ביטוח דירה?

ככלל, ביטוח דירה מורכב מביטוחי משנה מבנה ותכולה וגם ביטוח משולב של מבנה עם תכולה. חברות הביטוח מאפשרות לרכוש כל פוליסה בנפרד או את הפוליסה המשולבת. ביטוח מבנה מהווה את הבסיס של ביטוח דירה והוא מגן מפני נזקים ו/או אסונות שייגרמו לדירה, לתשתיות ולמתקנים המחוברים אליה. במסגרת ביטוח תכולה מבטחים את הרכוש הקיים בדירה, כגון מוצרי חשמל, ריהוט, תכשיטים, חפצים יקרי ערך ועוד.
חשוב לדעת, כי מכוח החוק בישראל כל ביטוחי דירה צריכים להיעשות באופן תקני ולהכיל את התנאים הבסיסיים של פוליסת הביטוח התקנית הכוללת גם הרחבות שונות ביניהן רעידות אדמה, צנרת ומים, ביטוח צד ג', סיכוני חשמל ועוד. על מנת לא לרכוש את ההרחבה על המבוטח לציין זאת במפורש בפוליסה. בנוסף, כל חברת ביטוח רשאית להרחיב את הפוליסה התקנית ולהציע כיסויים מקיפים נוספים, לדוגמה ביטוח כל הסיכונים, חבות מעבידים, ביטוח לדירה שלא גרים בה, ביטוח שבר תאונתי, נזקי טרור, תאונות אישיות, ביטוח חיות מחמד, פעילות עסקית ועוד.

ביטוח מבנה

ביטוח מבנה מכסה נזקים לדירה עצמה לרבות מרפסות, חלונות, שערים, דלתות, גדרות וכן נזקים לתשתיות שמחוברות אליה כגון חשמל, הסקה, מיזוג אוויר, צנרת, אינסטלציה, חימום מים ועוד. הביטוח מגן מפני אירועים של נזקי אש, התפוצצות, פריצות, הצפות, נזקי טבע שונים, פגיעת מטוס במבנה, פעולות זדון וכדומה. כאמור, ניתן לרכוש כיסוי מקיף הכולל הרחבות של רעידת אדמה, צנרת ומים, ביטוח לבית משותף, נזקי צד ג' ועוד.

ביטוח תכולה

ביטוח תכולה מעניק כיסוי לרכוש הנמצא בדירה, כגון חפצים, רהיטים, פריטי אמנות ורכוש אחר השייך לאנשים הגרים בדירה ואינם מחוברים אליה באופן קבוע. ביטוח תכולה כולל גם חבות מעבידים ומכסה את הרכוש האישי והחפצים של עובדי משק הבית וכן חפצים אישיים של בני הבית שניזוקו מחוץ למבנה. הכיסוי ניתן במקרים של פגעי מזג אוויר, פריצות, גניבות, שריפה, הצפות ועוד.

למה חשוב לרכוש ביטוח דירה?

בעלי דירות ונכסים יקרים המעוניינים לכסות את עצמם במידה שייגרמו לדירה מגוון נזקים שעלותם הכספית גבוהה. באמצעות רכישת הביטוח אתם יכולים להיות בטוחים שתקבלו מחברת הביטוח פיצוי כספי בגין הסיכונים המכוסים בפוליסה שרכשתם. ברוב המקרים, ההוצאה הכספית עבור רכישת ביטוח הדירה משתלמת אם חלילה ייקרו אסונות או נזקים בלתי צפויים לדירה, כך שבסופו של יום אתם חוסכים הרבה כסף ומבטיחים לעצמכם שקט נפשי, רוגע וצמצום החששות.

דגשים חשובים נוספים על כיסויי הביטוח

בעת בחירת ביטוח דירה חשוב להתאים את הכיסויים השונים וההרחבות הספציפיות לצרכי הדירה שלכם. מומלץ לערוך סקר שוק ולהשוות הצעות ומחירים בין חברות שונות, על פי נתוני הדירה, התכולה שנמצאת בה וההרחבות הדרושות לכם. ניתן למצוא מידע רב באינטרנט אודות הפוליסות השונות של כל חברה, שירות הלקוחות ולהתרשם מהמלצות וחוות דעת של לקוחות החברה.
חשוב לציין, שכיום ניתן בקלות ובמהירות להזמין ביטוח במובייל ולחסוך זמן יקר. תוכלו לקרוא בעיון ובנחת את תנאי הפוליסה ולבחור את ההצעה האידיאלית עבורכם במחירים אטרקטיביים.
הכשרה חברה לביטוח מציעה ביטוח דירה מקיף, הכולל את כל הכיסויים בפוליסה אחת. כך, תוכלו לרכוש ביטוח דירה פלוס וליהנות מכיסוי מקיף למבנה ולתכולה בגין נזקים ישירים שנגרמו כתוצאה מנזקי אש וטבע, מים וצנרת, שוד, גניבה, שבר תאונתי, ביטוח גינה ועוד.
"הבית שלנו" הוא ביטוח מקיף וחדשני לבתים משותפים, המעניק כיסוי רחב למגוון נזקים, ביניהם צנרת ואינסטלציה, פיגועי טרור ורעידות אדמה. כמו כן, ניתן להרחיב את הפוליסה ולרכוש כיסוי לנזק תאונתי לאופניים וקורקינטים חשמליים המשמשים את דיירי הבית, על פי תנאי הפוליסה.