כל שנה בקיץ נהיה יותר ויותר חם וצריכת החשמל של תושבי ישראל הולכת וגדלה. מעבר לזיהום הרב שנוצר עקב שימוש שיא של חשמל בארץ, מדובר גם בבור לא קטן בתקציב שלנו, האנשים הפרטיים, שרק רוצים להתקרר קצת בתוך כל הטירוף של החום. לכן, ריכזנו עבורכם מספר טיפים לחסכון בחשמל במהלך הקיץ.

נצלו את השמש

השמש והחום הם אמנם מקור הבעיה לצריכה המוגברת של החשמל, אך אפשר גם לנצל את האנרגיה של השמש לחסכון לא קטן בחשמל. במדינה כמו ישראל חובה שיהיה לכם דוד שמש שיבטל את הצורך בדוד חשמלי, וכדי לייעל את עבודתו, וודאו שהוא תקין ושהפאנלים שלו לא מלוכלכים. אין שום סיבה שתדליקו דוד ביולי-אוגוסט. נוסף על כך, השמש החמה היא תחליף ראוי למייבשי הכביסה. אמנם הרבה יותר נוח להכניס למייבש ולקבל בגדים יבשים תוך שעות ספורות, אך מדובר בבזבוז חשמל משמעותי. נצלו את השמש ותלו כביסה בחוץ!

מיטוב המכשירים החשמליים ובראשם המזגן

המזגן הוא החבר הכי טוב שלכם במהלך הקיץ ואי אפשר לחשוב על לכבות אותו במהלך הקיץ, גם בלילה. אבל כן אפשר להשתמש בו בחוכמה. תדאגו לניקיון ולטיפול תקופתי כדי שהמזגן יישאר תקין. הטמפ' הרצויה במזגן היא 25 וככל שנכוון אותו למעלה נמוכה יותר הוא יעבוד קשה יותר ויצרוך יותר חשמל. אם אתם בדרך להתחדש במזגן חדש, ודאו שאתם מתייעצים עם טכנאי מזגנים אמין שיתאים לכם את המזגן הנכון – ולא תמיד זה יהיה המזגן החזק ביותר. החוזק הרצוי וסוג המזגן משתנה בהתאם לגודל ולחדר שאתם רוצים למזג. באתר אלקטרה לדוגמה, תוכלו למצוא מידע על מזגן מומלץ לסלון. נוסף על כך, חשוב להקפיד על מזגן עם דירוג אנרגטי גבוה.

כיביתם את הטלוויזיה והממיר – ייתכן שזה לא מספיק

לא תאמינו כמה חשמל צורכים מוצרים שונים גם כשהם לא דולקים. מצורים רבים שנמצאים בסטנד ביי כמו הטלוויזיה, הממיר שלכם, המחשב ועוד. אנחנו לא אומרים שכל לילה תנתקו את המקרר, אבל מכשירים רבים שאין בהם שימוש תכוף מומלץ להוציא את הכבל שלהם מהתקע ולחסוך בחשמל. אם אתם יוצאים לחופשה, אז הקפידו לנתק כל מה שאפשר מהחשמל. אגב, רבים משאירים את המחשב דלוק במחשבה שזה מומלץ יותר מאשר לכבות ולהדליק את המחשב כל לילה – זה לא נכון כלל – הנזק מריבוי בהדלקה וכיבוי המחשב אינו משמעותי לטווח הארוך.

תאורה חסכונית

ע"י החלפת הנורות בבית לנורות חסכוניות תוכלו להוזיל את חשבון החשמל שלכם. אם הבית שלכם עדיין מצויד בנורות ישנות שצורכות הרבה חשמל ופולטות חום רב, הגיע הזמן לשדרג. נורות חסכוניות גם מחזיקות מעמד לאורך יותר זמן, כך שמבחינתכם מדובר ב-WIN-WIN.
השתדלו להקפיד על צריכת חשמל נבונה לאורך כל השנה, ובמיוחד במהלך הקיץ. מעבר לחסכון משמעותי בחשבון החשמל שלכם, מדובר בתרומה גדולה לכולנו. פחות חשמל שמיוצר, פחות אוויר שמזוהם וסביבה הרבה יותר טובה לכולנו – היו חכמים בשמש.