הביטויים ללחץ הם מגוונים ומשתנים מאדם לאדם: מתחושות של חרדה ודאגה דרך קשיים בריכוז, ירידה במצב הרוח ועד חוסר תיאבון או להפך – אכילה רגשית, בחילה, אובדן חשק מיני או כאבי שרירים.
אז נכון שלא ניתן להתעלם ולהתכחש למצבים מלחיצים, אבל אפשר בהחלט לבחור כיצד להגיב לסיטואציה. לפניכם מספר אסטרטגיות איך להוריד לחץ נפשי.
פעולות הרפיה להפחתת לחץ נפשי
כאשר לחוצים הגוף עשוי להתכווץ והתחושה היא של שרירים נוקשים. מומלץ לנסות פעולות הרפיה לשחרור השכמות והשרירים מקצות האצבעות של הרגליים ועד עיסוי עצמות הלחיים.
ניתן להתנסות בפעילויות להרפיה כמו טאי צ'י, מדיטציה, תרגילי נשימה או דמיון מודרך שבמהלכו מדמיינים סיטואציה נעימה, משחזרים זיכרון מתוק או מדמים חוויה מרגיעה במיוחד.
נסו לתרגל נשימות עמוקות ולעוף עם כנפי הדמיון, במיוחד כאשר העומס הרגשי עולה או סמוך לזמן שינה, על מנת לקדם שנת לילה איכותית יותר.
1 צפייה בגלריה
איך תדעו שאתם סובלים מלחץ נפשי
איך תדעו שאתם סובלים מלחץ נפשי
איך תדעו שאתם סובלים מלחץ נפשי
(צילום: RF123)
פעילות גופנית שלא סמוך לזמן השינה יכולה להיות אפקטיבית בכל הנוגע להפגת מתחים, כל עוד היא מתבצעת בצורה סדירה ובצורה מתונה, שלא מעמיסה על הגוף ומוסיפה ללחץ.
ביופידבק היא שיטה נוספת שכדאי להכיר, שמסייעת ללמידה ותרגול מיומנויות להפחתת מתח על ידי משוב על מתח השרירים וקצב הלב, להשגת שליטה טובה יותר על תפקודי הגוף הגורמים למתח ועלולים להוביל גם לכאב פיזי.
גישה חיובית היא שם המשחק
התפיסה של המציאות אף היא משפיעה על הדרך בה מתמודדים עם לחץ נפשי, ואין ספק שהתבוננות חיובית יכולה לסייע. תרגלו הכרת תודה לגבי החלקים הטובים בחיים שלכם ובחיי היום יום. נסו לקבל את זה שאינכם יכולים לשלוט בכל דבר וחפשו דרכים להשתחרר. הקיפו את עצמכם באנשים ששומרים עליכם שמחים ורגועים ומספקים לכם תמיכה.
אם אתם מרגישים שאתם קורסים תחת הלחץ, הרגישו חופשיים גם לקחת הפסקה מעת לעת, לגוון את השגרה, לשנות תפאורה ולהתרענן ולחזור למסגרת עם כוחות מחודשים.
שינויים קטנים בהרגלי החיים
אורח חיים מלחיץ עלול להוסיף למידת הלחץ ולכן, כדאי לנסות לנהל שגרה מעט יותר קלילה, לארגן את המשימות כך שתוכלו לעמוד בלחץ, להתנתק לזמן מסוים, במיוחד לקראת השינה, ממסכים ואייטמים חדשותיים שעלולים להלחיץ אתכם. שימו לב לאכילה מאוזנת – רצוי שהתזונה שלכם תספק כמות חיונית של חומרים מזינים למוח, כולל שימוש בתמציות צמחים טבעיות שיכולות להרגיע. מומלץ להפחית ואף להימנע מעישון ושתיית אלכוהול שעלולים להחמיר את תחושת הלחץ.
יכולים לנסות להיעזר ברסקיו, רסקיו יום או רסקיו לילה. רסקיו מיועד לתמיכה בהתמודדות עם בעיות זמניות ויומיומיות.
למידע נוסף על נדודי שינה היכנסו לאתר רסקיו של פרמה גורי