עבור תיירים רבים המעוניינים בטיול וביקור בירושלים שאינו מתמקד במנעמי בתי המלון, האפשרות להתאכסן באחת מהאכסניות בעיר לרלוונטי עבורם, במיוחד אם חלק מאותן אכסניות נמצאות במרכז העיר. אחת מהאכסניות המוכרות והידועות הקיימות במרכז העיר היא אכסניית פוסט הוסטל ירושלים. אכסניה הממוקמת ברחוב יפו 23 ומאפשרת לתיירים ליהנות ממה שיש לעיר להציע וזאת תוך שמירה על סטנדרט אירוח גבוה שאינו נופל ממלונות אורבניים אחרים הקיימים בעיר.
1 צפייה בגלריה
דה פוסט הוסטל ירושלים
דה פוסט הוסטל ירושלים
דה פוסט הוסטל ירושלים
(צילום: FREEPIK)
חלק מההנאה של אורחי האכסניה הם החללים המשותפים שבו. חללים המאפשרים מפגש של תיירים מכל קצוות תבל שהתכנסו לעיר מיוחדת זו, כשהם מחליפים חוויות ומייצרים חברויות חדשות. האזורים המשותפים באכסניה כוללים לאונג' מרווח, מרחב שולחנות לסעודות משותפות, מרפסת גג פתוחה הצופה להרי ירושלים, חלל מועדון ובית קולנוע בו ניתן ליהנות מהקרנה של סרטים חדשים. המפגש של אורחי האכסניה באותם חללים משותפים מאפשר לאותם אורחים להחליף חוויות בכל יום במקומות בהם ביקרו בירושלים וכאלו שנושקים לאכסניה, דוגמת שכונת טלביה והמושבה הגרמנית.
שכונת טלביה אחת מהשכונות אליהן מגיעים אורחי האכסניה לסיורים וטיולים היא שכונת טלביה. שכונה ירושלמית בה נמצאים מוסדות תרבות, דוגמת תיאטרון ירושלים ומשכן הנשיא. טלביה הוקמה עוד בתקופת המנדט הבריטי ששלט בישראל ואוכלסה דאז בתושבים ערבים אמידים שרכשו חלק מהקרקעות מהפטריארכיה היוונית האורתודוכסית. מאמצע שנות ה-30 החלו להיכנס לשכונה גם משפחות יהודיות שרכשו בתים מבעלים ערבים. ב-1948 החלה נטישה רחבה של התושבים הערבים את השכונה, כשאותה נטישה נמשכה עד למאי באותה שנה עם הקמת המדינה. אחד מסמלי השכונה הכלולים בכל סיור של מדרכי טיולים בעיר הוא גן השושנים הנמצא ברחוב פינסקר. גן השושנים המרהיב ביופיו הוקם עוד בתקופת המנדט הבריטי והוא שימש כמרחב לקבלות פנים חגיגיות. כיום, ניתן ליהנות בגן השושנים מבריכת נויה רחבה שבה דגי זהב ומעליה פרגולה מעץ. הירידה מטה מגן השושנים מאפשרת למטיילים בשכונה להגיע לתיאטרון ירושלים. תאטרון שתוכנן בזמנו על ידי האדריכלים שמואל ביקסון, מיכאל נדלר ושלומית נדלר והפך עם השנים לאחד מסמלי התרבות המרכזיים של העיר. עבור אורחי האכסניה "פוסט הוסטל" מומלץ כמובן לפנות ערב אחד ולשריין לעצמם כרטיסים לאחת מההצגות בתאטרון. נקודת עצירה נוספת בשכונה שכדאי להגיע אליה היא בית ג'לאט ברחוב אלקלעי, כשזו גם מוכרת בשם בית הקרמיקה. מדובר במבנה מרהיב ובו עיצוב של קרמיקה בסגנון ארמני המעטר את הקומה העליונה. במבנה התגורר קונסול הונגריה עד שנת 1948 ולאחריו שוכנו בו ילדי מוסד עליית הנוער.
המושבה הגרמנית המושבה הגרמנית בירושלים מהווה חלק נוסף מפסיפס של מושבות שנבנו בארץ ישראל במאה ה-19, כשאלו הפכו למופת וסמל של בנייה וזיקה לתרבות האירופאית. המושבה הגרמנית, הממוקמת גם היא במרכז העיר בסמוך לאכסניית "פוסט הוסטל", נחשבת לאחת מהמושבות הקסומות בישראל והיא מושכת אליה מידי שנה תיירים רבים מכל העולם. אחת מהמוקדים התרבותיים במושבה הוא תיאטרון החאן, שאליו מגיעים לא פעם גם אורחי האכסניה. התאטרון נבנה על גבי הדרך הראשית שחיברה את ירושלים עם חברון ובית לחם, כשדרך זו הייתה משמעותית וחשובה לצליינים וסוחרים ובתוכה גם מצאו מקום שודדי דרכים שהיו מנצלים את המפגשים עם אלו שעברו בה על מנת לשדוד אותם. מבנה תאטרון החאן מהתקופה המלוכנית נבנה בעצם כמבנה למטרות הגנה. במבנה הצטופפו להם סוחרים ערבים ויהודים, צליינים נוצרים וכאלו שנקראו למקום. אופי מבנה התאטרון מעניק למבקרים בו תחושה שהם נמצאים במקום מבוצר כיאה לשימושו המקורי. עם השנים, כשהדרך בין הערים הפכה לבטוחה יותר, הומר מבנה החאן לשימושים אחרים, כשתחילה שימש כבית מרזח עבור הטמפלרים ובהמשך הוסב לשימושו כיום כתאטרון.
כנסיית סנט אנדרויז תיירים נוצרים המגיעים להשתכן באכסניית "פוסט הוסטל בירושלים" לבטח לא יוותרו על סיור בכנסיית סנט אנדריוז הנמצאת גם היא במושבה הגרמנית. הכנסייה נבנתה במשך שלוש שנים בין 1927 ל-1930 כמונומנט עבור הנצחת החיילים הסקוטים ששירתו בצבא הבריטי ונפלו בעת מלחמת העולם הראשונה. הכנסייה,שנבנתה על ידי האדריכל הבריטי קליפורד הולידיי,קרויה על שמו של פטרון סקוטי – אנדריאוס הקדוש ששימש כאחד מ-12 השליחים. את אבן הפינה בכנסייה הניח פילדמרשל אדמונד הנרי היינמן אַלנבִּי,המוכר כמי שפיקד על כיבושה של ארץ ישראל מידי הטורקים בזמן מלחמת העולם הראשונה.