עושים הכל למען המטופלים: בעמל מעלה אדומים, המרכז לשיקום וגריאטריה, פועלות מספר מחלקות שנותנות מענה למכלול צרכיו של המטופל על ידי צוות מקצועי מיומן ואיכותי. במחלקת השיקום נקלטים מטופלים מכל בתי החולים בירושלים ומבתי חולים שונים ברחבי הארץ, החל מבית החולים זיו שבצפון ועד לבית החולים סורוקה שבדרום.
1 צפייה בגלריה
עמל מעלה אדומים. טיפול מכל הלב
עמל מעלה אדומים. טיפול מכל הלב
עמל מעלה אדומים. טיפול מכל הלב
(צילום: באדיבות עמל מעלה אדומים)
למחלקה מגיעים שלושה סוגי מטופלים:
מטופלים המגיעים מסיבה אורטופדית - כגון שבר או קטיעה
מטופלים המגיעים על רקע נוירולוגי כגון אירוע מוחי שגרם לשינוי בתפקוד ולצורך בשיקום ולמידה מחדש של היכולות התפקודיות.
ומטופלים לאחר הדרדרות במצבם הבסיסי עקב אשפוז ארוך- למשל לאחר זיהום.
המטופלים מגיעים להתאוששות ושיקום כשהמטרה היא לקדמם עד כמה שניתן בכל התחומים.
תחום הניידות, תחום הטיפול העצמי שכולל את היכולת להתלבש לבד, להתקלח, ללכת לשירותים, לבשל, לצאת לקניות.
בעמל, ישנו צוות מיומן של רפואה, סיעוד, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, עבודה סוציאלית, תזונה, קלינאות תקשורת. כולם יחד עובדים בשיתוף פעולה. הטיפול הינו כוללני ומתייחס לכל המרכיבים של האדם המטופל.
חגי ואן גלדר, מנהל הפזיותרפיה בעמל מעלה אדומים מסביר: “אנחנו מנסים למצוא את האיזון בין מה שרוצים המטופלים לבין הטיפול הדרוש להם. אנחנו מתנהלים בשקיפות מול המטופל ובני משפחתו ועושים הכל כדי לתת את הטיפול המיטבי. מהרגע הראשון העובדת סוציאלית מדברת עם המשפחה כשגם אנחנו הצוות, מסבירים, ערים לשאלות, לבקשות ונותנים משוב אחת לשבוע לגבי קצב התקדמות הטיפול ופוטנציאל התקדמות הטיפול. יש תיאום ציפיות מלא עם המטופל ובני משפחתו והכל נעשה בהשקעה מרובה וברגישות.
הודיה אדלר, מנהלת הריפוי בעיסוק בעמל, מספרת על היכולת למצוא את הנקודה שממנה אפשר לקדם כל מטופל. “יש מטופלים שרוצים אבל עייפים מדי, כאלה שלא רוצים לשתף פעולה ועם מוטביציה פגועה בגלל הסיטואציה. אנחנו מנסים ‘להיכנס לראש’ של המטופל ולמצוא את הדרך כדי לקדם אותו ולטפל בו. יש לא מעט פעמים שבגלל חוסר הצלחה מטופלים חשים כישלון או ייאוש ואנחנו מסמנים יחד מטרות קטנות כדי לעמוד בהן ולתת תקווה. תוך כדי מתן כבוד ורגישות הראויים לכל מטופל. יש לנו שיתוף פעולה מול מוסדות גדולים כמו קופות החולים, בתי החולים וביטוח לאומי. קופות החולים מקבלות את המלצותנו להמשך טיפול.
"הכל נעשה כאן באווירה משפחתית, ויש כאן לא מעט אינטרקציה בין המטופלים שיושבים יחד, משחקים יחד שש בש או שותים קפה ויוצרים כאן מפגשים חברתיים. יש לנו למשל, שולחנות שונים של מטופלים שבאחד דוברים רוסית, באחד דוברים ספרדית. יש לנו שלל פעילויות ומדריכות תעסוקה שיוצרות תוכן למטופלים. בנוסף לטיפול ולעבודה במוסד, אנחנו חושבים גם על המקום אליו הוא משתחרר- אנחנו עוסקים בהתאמת דיור למטופל ומנסים להגיע לפתרונות כדי שהמטופלים יוכלו לצאת מכאן כשהם מסוגלים לכבס, לנקות, לבשל, לערוך קניות, לשמור על עצמאותם ולנהל את חייהם. זו המהות של הטיפול שלנו כשמראש, הכל נעשה בתיאום ציפיות שקוף מול המטופל ומול בני משפחתו.
"חשוב לנו להתאים את הצפיות מהטיפול ליכולת של המטופל. בנוסף יש לנו דפי מידע רלוונטים מונגשים (בשפות שונות) שהוכנו על ידי צוות עמל מעלה אדומים וניתנים למשפחות ולמטופלים על מנת שיוכלו ללמוד על הבעיה איתה הם מתמודדים
אנחנו גם יוצרים קשר בין מטופלים שמעוניינים בכך המתמודדים עם בעיות דומות באמצעות קבוצות וואטסאפ ייעודיות.

יחידת הדיאליזה

בעמל מעלה אדומים קיימת גם יחידת דיאליזה מרשימה ומתקדמת. המחלקה, בניהולו של עלי טרביה, האח האחראי. “מגיעים אלינו לטיפול” מספר טרביה “מכל מיני אזורים. אם זה מירושלים, ממעלה אפרים, מיריחו, ממזרח ירושלים וכמובן ממעלה אדומים. אנחנו מעניקים טיפול בכל ימות השבוע. אנו נותנים טיפול למטופלים המאושפזים אצלנו והן למטופלים המגיעים מהקהילה.
מחלקת הדיאליזה מנוהלת על ידי פרופסור יצחק סלוצקי, נפרולוג. בנוסף, כל צוות האחים והאחיות עברו התמחות והכשרה בדיאליזה על פי דרישות משרד הבריאות.
משרד הבריאות מפקח ומנטר את יחידת הדיאליזה ומאשר ומחדש רישיון על פי הנהלים המחמירים ביותר. ליחידה ניתן רישיון למשך 3 שנים- המקסימום בחוק - דבר המעיד על איכות הטיפול. יש לציין, כי מכונות הדיאליזה בעמל הן המתקדמות ביותר בתחום.
"אנו מעניקים את מלוא המקצועיות והמענה הרפואי וכמובן גם את תשומת הלב והרגישות כלפי כל מטופל”.
מוגש מטעם מרכז עמל מעלה אדומים.
פורסם לראשונה: 18:57, 28.06.22