השקעה חד-פעמית - תועלת ארוכת טווח
כשבונים אסטרטגיית שיווק יש מספר מרכיבים שמיד חושבים עליהם: למשל, באנרים פרסומיים באינטרנט, או בניית אתר אינטרנט מרשים וקידומו, קמפיין ברדיו הוא עוד אופציה ועסקים מקומיים יכולים גם להפיץ פליירים בתיבות הדואר בשכונה.
המכנה המשותף לכל האופציות הנ"ל הוא שנדרשת השקעה מתמשכת ו/או משמעותית. כך למשל עסק שהעלה מודעות ממומנות בפייסבוק או בגוגל ייהנה מלקוחות חדשים כל עוד הוא משלם עבור המודעות. הפסקת התשלום תוביל כמובן להפסקת פרסום המודעות, כך שהן לא יניבו יותר תועלת.
1 צפייה בגלריה
מדבקות לרכב
מדבקות לרכב
מדבקות לרכב
(צילום: סטיקי)
לעומת זאת, מדבקות לרכב נשארות עליו למשך תקופה ארוכה מאוד, למעשה כל עוד תרצו בכך - ולכן בהשקעה חד-פעמית העסק מבטיח תועלת ארוכת טווח. על-מנת לממש יתרון זה חשוב לבחור במדבקות איכותיות שיישמרו היטב, ובפרט מומלצות מדבקות דום (או בשמן האחר, קריסטל) - מדבקות מצופות בפולימר ולכן עמידות בפני פגעי מזג אוויר.
חשיפה רחבה מאוד
סיבה טובה נוספת לכלול מדבקות לרכב באסטרטגיית הפרסום היא החשיפה העצומה שהן מבטיחות. בין אם מדובר על רכב שחונה במקום בולט לעין שיש בו תנועה ערה, ובין אם מדובר על רכב שמתנייד לאורך שעות רבות מדי יום, המדבקה - והמסר הפרסומי שעליה - ייחשפו בפני הרבה מאוד אנשים. סביר להניח שחלק מאותם אנשים שיראו את המדבקה ויתרשמו ממנה הם לקוחות פוטנציאליים שלעסק יש מה להציע להם, כך שאותה חשיפה דרך הרכב תהווה קרש קפיצה לאינטראקציה שתניב עוד הכנסות.
פרסומת מרשימה
מדבקה לרכב - בין אם מדובר על מכונית "רגילה", ובוודאי שבמקרים שבהם היא מיועדת לרכב מסחרי, טנדר או משאית - היא שטח פרסום גדול. בזכות הגודל ניתן ליצור פרסומות מרשימות מאוד לעסק, גם מבחינה ויזואלית וגם מבחינת הטקסט שיופיע על גבי המדבקה.
עוד חשוב לזכור שבניגוד לאפיקי פרסום אחרים שבהם הגודל מייקר באופן דרמטי את עלות הפרסום, מידות המדבקה לא משפיעות מאוד על המחיר שלהן, ובכל מקרה אין עלות שוטפת לפרסום לאחר הדבקת המדבקה, גדולה ככל שתהיה - כך שהתוצאה היא יחס עלות תועלת משתלם מאוד.
מדבקה גדולה תתבלט מיד לעין, גם כשהרכב בנסיעה, ואם מקפידים גם על גרפיקה מרשימה ומסר חד ומדויק - התוצאה תעורר עניין ותמשוך את תשומת הלב. התועלת האמיתית תהיה כמובן תוספת לקוחות לעסק, ולכן חשוב לציין באופן בולט מספר טלפון ו/או כתובת (או לחילופין לציין בצורה בולטת "חפשו בגוגל" ואת החיפוש המתאים שיוביל לעוד מידע רלוונטי).