הסטטיסטיקה מוכיחה כי רק אחד מתוך חמישה עסקים מצליח לשרוד, ועסק שלא מתחדש, משקיע בטכנולוגיות מתקדמות ודורך במקום – צפוי להיכנס לסטטיסטיקה העגומה. לכן, עסקים בכל סדר גודל לוקחים הלוואות לצורך מימון הפעילות השוטפת וכדי לפתח את הארגון ולהביא לצמיחה לשיפור משמעותי במכירות וברווחיות. בנוסף, הלוואות לעסקים מאפשרות לארגונים השונים לגשר על פערי תזרים בעסק, לאור מוסר התשלומים הירוד בישראל והאשראי שהלקוחות מקבלים.
1 צפייה בגלריה
הלוואות לעסק
הלוואות לעסק
הלוואות לעסק
(צילום: FREEPIK)
הלוואה לעסק אפשר לקחת מבנקים מסחריים, אך הבנקים כיום לא ממהרים לאשר הלוואות גדולות לעסקים בגלל המצב הכלכלי והחשש לכספם. אם הבנק מסרב לתת לעסק הלוואה, אין צורך להתייאש ולהרים ידיים, מאחר וכיום בעזרת חברת ייעוץ מובילה ניתן לגייס הלוואות נוחות גם לרוב העסקים, מבנקים או מחברות המימון החוץ בנקאי, לרבות הלוואות מקרנות מימון בערבות המדינה.
מתי עסק נדרש להלוואה?
עסקים רבים חיים מהלוואה אחת לאחרת, ההלוואות מהוות מעין חמצן לנשימה והן מאפשרות לעסקים לעמוד בהתחייבויות כספיות, לשלם בזמן לספקים, להשקיע ולהרחיב את העסק, לממש את הפוטנציאל העסקי ועוד. ברוב המקרים, עסקים זקוקים להלוואה נוחה ומותאמת אישית למטרות כגון:
הקמת העסק – יזמים המעוניינים לפתוח ולהקים עסק חדש חייבים לגייס הון וניתן לקחת הלוואה להקמת העסק בתנאים יחסית נוחים עם פריסת תשלומים לתקופה ארוכה, בדרך כלל עד חמש שנים. הלוואה להקמת עסק חדש אפשר לקחת גם מהקרן לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה, אך אפשר לגייס את המימון הנדרש להקמת העסק גם באמצעות הבנקים או דרך חברות המימון החוץ בנקאי.
הון חוזר – אם העסק נקלע לקשיי תזרים כדאי לקחת הלוואה נוחה כדי להתגבר על הבעיה הרגעית בתזרים המזומנים ולעמוד בהתחייבויות הכספיות השוטפות.
השקעה בעסק – אם מעוניינים להשקיע בעסק כדי לממש את הפוטנציאל הקיים, לצמוח ולהתרחב – כדאי לקחת הלוואות לעסקים במסלול השקעה או לקחת הלוואה לכל מטרה.
רכישת ציוד ומלאי – ניתן לקחת הלוואה כדי לרכוש ציוד ומלאי הנדרשים לפעילות השוטפת של העסק.
סוגי הלוואות המתאימים לעסקים השונים
עסקים יכולים לקחת הלוואה מהבנק או הלוואה חוץ בנקאית, לאחר אפיון צרכים ותכנון פיננסי. יש מגוון מסלולים ופתרונות, לכן מומלץ לפנות לחברת ייעוץ ובעזרת היועצים המנוסים לתכנן את ההלוואה ולבחור את הפתרון המתאים והנוח ביותר. ההלוואות המתאימות ביותר לעסקים הן:
הלוואה בנקאית לעסק – הבנקים המסחריים מעוניינים לסייע לעסקים השונים, לכן הם מציעים מגוון מסלולי הלוואות כמו הלוואות אקספרס, הלוואות לכל מטרה, הלוואה לרכישת רכב, ובנוסף הם מציעים שירותי פקטורינג, ניכיון שיקים ועוד.
הלוואה חוץ בנקאית – עסקים יכולים לגייס במהירות הלוואות חוץ בנקאית נוחות מחברות האשראי, מחברות מימון פרטיות, מבתי השקעות ומגופים פיננסיים נוספים המציעים הלוואות לעסקים.
הלוואה מקרנות מימון – כדאי לנסות לקחת הלוואה מהקרן לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה, הקרן מציעה הלוואות בתנאים אטרקטיביים בשלושה מסלולים עיקריים: הקמת עסק, השקעות, הון חוזר, יש הלוואות אטרקטיביות ליצואנים, לתעשיינים, לחקלאים ועוד. בנוסף, יש קרנות מימון המציעות הלוואות נוחות להקמת עסקים חדשים ולהשקעה.
מהם הקשיים של עסקים לקבל הלוואה?
עסקים רבים מתקשים לקבל הלוואה בגלל מחזור הכנסות נמוך, בעיות הון חוזר, יכולת החזר נמוכה וכו'. הגופים הפיננסיים חוששים מיכולתם של עסקים להחזיר את ההלוואה בזמן ולהעמיד בטוחות.
אילו גורמים יכולים לעזור לעסק לקבל הלוואה?
מומלץ לקחת הלוואה לעסק רק בעזרת חברת ייעוץ פיננסי. כדי לקבל הלוואה בתנאים נוחים יש לערוך מכרז בין הבנקים לחברות המימון החוץ בנקאי, להשוות מסלולים ותנאים, להתמקח על ריביות ותנאי החזר וחשוב לתכנן את ההלוואה על מנת להבטיח את ההחזר שלה בזמן. בעזרת חברת ייעוץ קל יותר לגייס הלוואות לעסקים השונים וניתן לשפר תנאים.
לקבלת מידע מקצועי ולשירות צמוד לקבלת הלוואות לעסקים בליווי חברת ייעוץ - לחץ על הקישור!