אז זה אומנם נכון שיש אנשים אשר סיגלו לעצמם אורח חיים בריא יותר מזה של אחרים, אך גם הם (כמו האחרים), חשופים למחלות, לפציעות ולבעיות בריאותיות שונות – ולצערנו, כל אחד מאיתנו שמע על לא מעט מקרים של אנשים צעירים ובריאים אשר חלו במחלה קשה. אז מה צריך לעשות? ראשית כל, כאמור, לנקוט בכל אותם הפעולות אשר בכוחן לסייע לנו בשמירה על בריאותינו ובין היתר: להקפיד על אכילה נכונה, להרבות בשתיית מים, לבצע פעילות גופנית ועוד.. יחד עם זאת, גם רכישת ביטוח בריאות פרטי, טומנת בחובה תרומה גדולה בעצם הידיעה שאם חלילה נאלץ להתמודד עם פציעה או מחלה, הביטוח יאפשר לנו להבטיח לעצמו את קבלת הטיפול המיטבי.
1 צפייה בגלריה
ביטוח בריאות AIG
ביטוח בריאות AIG
ביטוח בריאות AIG
(צילום: unsplash)
הדרך לבחירת הביטוח המתאים ישנם אנשים אשר מקום העבודה שלהם מספק להם ביטוח בריאות קולקטיבי - כאשר, אנשים אלו יכולים להיות רגועים שיש מה ומי שיגן עליהם במידת הצורך. יחד עם זאת, מי שלא זכאי לביטוח שכזה, מומלץ שלא יסתפק רק בביטוח הממלכתי וינקוט בצעדים על מנת לבחור פוליסת ביטוח בריאות פרטי, אשר תהיה מותאמת לגילו, למצבו ולצרכיו באופן פרטני. בכדי לקבל את ההחלטה הנכונה, ההמלצה היא לנסות ולהבין תחילה את מלוא הדרישות והצרכים מאותו הביטוח פרטי ובין היתר: על אלו כיסויים אתם לא מוכנים לוותר, מה סכום הכסף המקסימאלי אותו אתם יכולים או מעוניינים להקצות לצורך המטרה, האם יותר משתלם לרכוש את פוליסת ביטוח הבריאות באופן ישיר או שכדאי להיוועץ עם סוכן ביטוח ולרכוש את הפוליסה דרכו. ככל שמבינים בצורה מעמיקה יותר את הדרישות והצרכים ובשלב הבא, בוחנים בצורה מעמיקה את כל האפשרויות, כך יעלו הסיכויים לבחור בסופו של תהליך את פוליסת ביטוח הבריאות האופטימאלית – והמטרה המשותפת לכל המבוטחים, היא ליהנות מהכיסוי המתאים ביותר תמורת הסכום החודשי הנמוך ביותר אותו ניתן לשלם.
כמה זה אמור לעלות? המחיר של ביטוח בריאות מושפע משורה ארוכה של פרמטרים ובין היתר: גיל המבוטח, הכיסויים בהם הוא מעוניין, מצבו הבריאותי ועוד. יחד עם זאת, גורם נוסף אשר ישפיע על העלות נוגע לתעריפים של אותה חברה ממנה רוכשים את הפוליסה. מהסיבה הזאת, בכדי ליהנות מהמחיר האטרקטיבי ביותר עבור הביטוח, ההמלצה היא לנסות ולבצע השוואת מחירים בין מספר חברות – כאשר, חשוב למקד את ההשוואה באותן פוליסות ביטוח בריאות שהינן בעלות היקף כיסוי דומה. בהליך ההשוואה, כדאי לקחת בחשבון את כל הכיסויים הביטוחיים הנכללים בפוליסה – מאוד יכול להיות שהסיבה בגינה חברה אחת תגבה מחיר גבוה יותר מהאחרת, היא בגלל כיסוי נוסף, אשר אינו נכלל בפוליסה של החברה השנייה ואם הכיסוי הזה הינו רלוונטי עבורכם, אז אולי בכל זאת אתם עתידים לגלות שדווקא ההצעה הגבוהה יותר היא זו, המשתלמת ביותר בעבורכם.
קבלת ההחלטה הנכונה ביטוח בריאות הוא ביטוח חשוב, אשר יכול לספק לנו הרבה שקט נפשי וידיעה שגם אם חלילה נחלה בעתיד, נוכל לקבל את הטיפול האיכותי ביותר. מהסיבה הזאת, קיימת חשיבות להשתדל ולקבל את ההחלטות הטובות והנבונות ביותר לגבי פוליסת הביטוח ובין היתר: בחירת חברת הביטוח המתאימה ביותר למטרה. שימת דגש על כל פרטי הפוליסה – כולל האותיות הקטנות כמו לדוגמא ההחרגות אשר מצוינות בפוליסה. כמובן, במידת הצורך, מומלץ אף להיוועץ באיש מקצוע מנוסה, אשר הודות לידע המקצועי שלו יסייע בקבלת ההחלטה הטובה והמתאימה ביותר.