כל מי שחגג את בר המצווה שלו בירושלים ובמיוחד מי שחגג בר מצווה בכותל המערבי מכיר כבר את החוויה העוצמתית הייחודית שאין שני לה בעולם. ידוע שהכותל המערבי הוא לב ליבו של עם ישראל. לאורך כל הדורות נהגו יהודים רבים לערוך את טקס בר המצווה של ילדיהם מול האבנים הקדושות, בעשרות השנים האחרונות זה צבר תאוצה וניתן לראות מידי יום שני וחמישי וגם בראשי חודשים עשרות נערים מהארץ ומהעולם חוגגים בר מצווה בכותל, מלווים בברכות, שירים, שופרות וריקודים והמון שמחה.

2 צפייה בגלריה
בר מצווה בכותל
בר מצווה בכותל
בר מצווה בכותל
(צילום: זיו שמשון)

קשה להסביר זאת במילים. מרגישים את זה חזק באוויר. אווירת הקדושה וחותם ההיסטוריה העתיקה עוטפים כל אבן בסמטאות הצרים של העיר העתיקה והופכים כל סיור בה לחוויה רוחנית מרתקת שיש בה עומק הרבה יותר ממה שרואים בעין. מארג נדיר של חוויות שתזכרו לאורך המון שנים.

איפה מתקיים טקס בר מצווה בכותל?

מאות טקסי בר מצווה מתקיימים בכותל מידי שנה לרוב הם נערכים ברחבה המרכזית הגדולה. אם בוחרים לקיים את הטקס ברחבה , מומלץ מאוד להגיע בשעה שרחבת הכותל לא מאוד עמוסה, על מנת שתוכלו לערוך את הטקס בפרטיות עד כמה שניתן במקום הומה אדם. חשוב גם לשים לב לעונות השנה ולמזג האוויר בחודשי הקיץ מומלץ להביא שמשיות גדולות שיעשו צל רחב ככל הניתן, ובחודשי החורף הקפואים חשוב לדאוג לביגוד חם מטריות שתיה חמה וכל מה שיחמם לכם את הלב (ואת הגוף)
בכותל ישנם עוד כמה מתחמים שניתן לערוך את הטקס, במקומות אלה אפשרי לקיים את הטקס ללא הפרדה מגדרית למשפחות המעוניינות בכך!
מי שרוצה לקיים טקס באווירה יוקרתית יותר יכול לקיים אותו במספר מתחמים אחרים הצופים אל הכותל, כך שהנוף משמש רקע ותפאורה מרהיבה לאירוע כולו.

2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

על מה חשוב להקפיד?

חשוב מאוד לתכנן מראש את היום ואת השעה של הטקס ולוודא שאין אירועים מאורגנים העלולים לבטל את האירוע שלכם או לשבש אותו
כמו כן יש לוודא שיש גישה נוחה לכותל בימים שבחרתם (לא נעים לערוך מסע ארוך ומעייף ברגל עד לכותל)
מומלץ לבחור בחברת הסעות מקצועית ונהגים המכירים היטב את דרכי הגישה ושעות העומס חשוב גם שיהיו אדיבים על מנת לא לקלקל את האווירה וליצור מתחים לפני הטקס.
ברור שתוכלו לחסוך את כל כאבי הראש אם תעזרו בשירותיה של חברת הפקות מקצועית. חברות כאילו מרכזות את כל הנושאים ודואגות לכל הנ"ל כך שבעלי האירוע יכולים ליהנות מהטקס בראש שקט וללא התעסקויות מיותרות.
לא צריך לטרוח יותר מידי תנו לנו לטפל בכל הדברים עד לפרט הקטן ביותר. אנו נארגן לכם אירוע בר מצווה בכותל שלעולם לא תשכחו.