בסוף 2019 הודיעה קבוצת לובינסקי על החזרה של קטנועי פיג'ו לישראל. רבבות הרוכבים שהמתינו למותג הנמכר באירופה שמחו לשמוע את הבשורה. החברה בנתה עם השנים מוניטין של אמינות, דיוק ומחיר שכל רוכב יכול לעמוד בו. דווקא בתקופה הזו שבה תחום המשלוחים זוכה לפופולריות הולכת וגוברת, יש לרכב דו־גלגלי יתרון עצום.
קטנועי פיג'ו הקלילים מסוגלים לגמוע את המרחקים הקצרים בעיר בדקות ספורות, לאפשר לשליחים להגיע עד בית העסק ולבצע משלוחים בחצי מהזמן שנדרש לרכב פרטי לעבור מנקודה לנקודה בעיר. במאמר זה נסקור לעומק את שני דגמי הקטנועים שהגיעו לארץ במסגרת הקאמבק הנוכחי: פיג'ו ספידפייט 125 והטוויט 125.
ספורטיבי ומהיר – SpeedFight 125
הספידפייט מפתיע את הרוכב בשילוב מנצח בין עיצוב ספורטיבי מהודק, המזכיר את אחיו הגדולים של הקטנוע, וגורם לנו לשכוח כי מדובר בכלי זריז וחסכוני להפליא. זהו הדור הרביעי של האופנוע, וניכר כי פיג'ו החליטו לא לחסוך ולהעניק לו עוצמה חזקה בהשוואה לדורות הקודמים של הספידפייט. לא בכדי נמכרו עד כה מעל חצי מיליון קטנועים בעולם מדגם זה מאז שהושק. הכלי כולל מנוע 'סמארט מושן' סינגל מקורר נוזל, מוזרק דלק המסוגל לנוע בקלילות ב-11 כוחות סוס בהספק של 7,400 סל"ד.
הוא כולל תמסורת אוטומטית ובלמים שמעניקים לו יציבות מלאה גם בסיבובים המאתגרים בסמטאות העירוניות הצרות. זאת בזכות מתלה קדמי טלסקופי ושני בלמים הכוללים מערכת SBC שמשפרת את יכולת הבלימה שלו. מערכת המתלים מסוגלת להתמודד בקלות עם מהמורה קלה או תוואי כביש שאינם חלקים לחלוטין. הצמיגים בקוטר של 13 אינץ'. לחובבי רכיבת הספורט, פיג'ו הוציאה גם גרסה מיוחדת בצבעים המזכירים את אופנועי הספורט המתקדמים.
אחת ההפתעות הגדולות ברכיבה על ספידפייט 125 טמונה דווקא בצריכת הדלק המשולבת של הכלי המעניקה טווח רכיבה עצום של ארבע מאות ק"מ בין תדלוק לתדלוק בתצרוכת של 47.6 ק"מ לכל ליטר.
אבזור הכלי אף הוא מפנק מאד, וכולל: מסך תצוגה דיגיטלי בטכנולוגיית LED, שקע USB, שקע 12 וולט ואף מנשא לטלפון, ההופכים את הקטנוע לכלי שניתן לנסוע עליו בקלות עם ההתאמות מבחינה טכנולוגית.
קומפקטי וקליל – ה- Tweet החדש
גרסה נוספת וקומפקטית יותר של פיג'ו המותאמת ככפפה ליד לכל מי שמחפש כלי קליל המקרין ביטחון מלא לרוכב הוא טוויט 125. היציבה של הטוויט החדש טובה מאד בזכות זוג גלגלים גדולים בקוטר 16 אינץ', כמו כן מתלה קדמי טלסקופי בקוטר 30 מ"מ ומתלה אחורי המתכוונן לשלושה מצבים להתאמת סגנון הנהיגה בצורה מושלמת. הן הבלם הקדמי והן האחורי הם 226 מ"מ, ודגם זה אף הוא כולל מערכת SBC בשניהם.
בסיס הגלגלים של הכלי הוא 1,330 מ”מ עם גובה מושב נוח במיוחד – 77 מ”מ, נתונים המתאימים לכל רוכב כולל רוכבים חדשים. המשקל היבש של הכלי הוא 120 ק"ג, המעניק לו קלות תפעול, ונסיעה נוחה וקלילה בכבישי הארץ.
המנוע של הטוויט אף הוא סינגל, מקורר אוויר ומוזרק דלק, ונפחו 124.6 סמ"ק. הוא מעט חלש יותר מהספידפייט ומציע 10.2 כ"ס ב-8,500 סל"ד, ומומנט מירבי של 1 קג"מ ב-7,000. צריכת הדלק שלו אף היא משתלמת במיוחד ועומדת על 35.7 ק"מ לליטר. מבחינת האבזור הטוויט מציע מקום אחסון מתחת למושב המספיק לקסדה קטנה ותא כפפות ננעל.
למי מתאים כל אחד מהדגמים?
שני הדגמים החדשים של פיג'ו מציעים נוחות נהיגה מרבית, כלי יציב וחוויית נהיגה נפלאה בעיר המתאימים למי שיוצאים לטיול קטן או עובדים על הקטנוע לאורך היום כולו. הלוק של הספידפייט מעט קרבי יותר וכולל סגנון שמתאים לכל סוגי הרכיבה כולל רכיבת ספורט, במיוחד אם אתם מוסיפים עוד 1,000 ₪ למחיר הבסיסי ובוחרים בסגנון הצביעה המזכיר את אופנועי המרוץ.
הקטנועים מוצעים במחיר מבצע מיוחד של 11,990 ₪ וניתן לרכוש אותם בהסדר תשלומים נוחה המאפשר לכל רוכב להתחדש בקטנועים המעניקים חיסכון משמעותי בדלק לצד לוק ספורטיבי ורענן.
ד.ל.ב. מוטוספורט מייבאת גם את KTM וגם את אינדיאן מציגה את שני הדגמים הללו בכעשרים נקודות מכירה ברחבי הארץ לנוחיותכם.