אין לנו ספק ולו הקל שבקלים שתעשו כל מה שצריך כדי למנוע מחיית המחמד שלכם לסבול. לכן אנחנו בטוחים למשל שברגע שתזהו תסמין חשוד שמעיד על כך שדבר מה אינו כשורה, תמהרו להגיע למרפאה של וטרינרים ירושלים ללא דיחוי.
עם זאת, אין זה סוד שרבים מבעלי חיות המחמד נוטים לדלג על הבדיקות השגרתיות, שטובי המומחים ממליצים לבצע בתדירות של אחת לשנה לכל הפחות. אם גם אתם מדי פעם מפספסים את הבדיקות התקופתיות, הכתבה הזו מוקדשת לכם. יתכן מאוד שאחרי שתקראו אותה, לא תחמיצו ולו בדיקה תקופתית אחת.
1 צפייה בגלריה
דפי זהב וטרינר
דפי זהב וטרינר
דפי זהב וטרינר
(צילום: Credit)
בדיקות תקופתיות יכולות להציל חיים
הדבר החשוב ביותר שיש להבין על בעיות רפואיות בבעלי חיים הוא שלא כל בעיה רפואית בהכרח תבוא לידי ביטוי בתסמינים קליניים. מעבר לזה, ישנן בעיות רפואיות חמורות ואפילו בעיות מסכנות חיים, שבאות לידי ביטוי בתסמינים קליניים רק לאחר שהן מתפתחות במשך תקופה ארוכה. כך לדוגמה, גידול סרטני עשוי להתפתח במשך זמן רב מבלי לבוא לידי ביטוי באף תסמין קליני ואילו בשלב שבו מופיעים התסמינים, כבר לא ניתן לטפל במחלה ואין ברירה אלא להרדים את בעל החיים על מנת שלא ימשיך לסבול.
כיוון שאבחון מוקדם מאפשר להציל חיים במקרים רבים, הרי שמטרת העל של הבדיקות התקופתיות היא לאבחן בשלב מוקדם תחלואות שונות שעשויות לסכן את החיים של חיית המחמד שלכם. מעבר לכך, ישנן מן הסתם גם מחלות רבות שאינן מסכנות חיים אך בהחלט יכולות לפגוע קשות באיכות החיים של חיית המחמד שלכם מבלי שתהיו מודעים אליהן.
אילו בעיות ניתן לאבחן בבדיקה תקופתית אצל וטרינר?
בבדיקות גופניות פשוטות שניתן לעבור במרפאה וטרינרית של וטרינר ירושלים, וטרינר במודיעין ולמעשה בכל מרפאה וטרינרית באשר היא, אפשר לזהות מגוון רחב מאוד של בעיות רפואיות ומחלות בבעלי חיים. בין השאר ניתן לאבחן שורה ארוכה של בעיות במערכת הלב וכלי הדם, בעיות במערכת הנשימה, בעיות אוזניים, בעיות במערכת הראייה, בעיות עור והרשימה עוד ארוכה. כמו כן מומלץ מאוד לבצע בדיקות דם ובדיקות שתון בתדירות של אחת לשנה לכל הפחות, שכן גם בבדיקות אלה ניתן לאבחן מחלות רבות ובכלל זה זיהומים בדרכי השתן, סוגים שונים של מחלות סרטניות, מחלות כבד, מחלות הורמונליות ועוד. כפי שציינו, חלק ניכר מכל הבעיות הנ"ל ועוד רבות אחרות, לא באות לידי ביטוי בתסמינים קליניים לאורך זמן ולכן אין סיבה שתהיו מודעים אליהן. עם זאת, אין משמעות הדבר שהן לא מתפתחות ומחמירות מיום ליום.
התסמינים שמחייבים ביקור דחוף במרפאה של וטרינר
לסיום, ברצוננו להדגיש כי מעבר לבדיקות התקופתיות, יש צורך להגיע למרפאה של וטרינר ירושלים, כל אימת שחיית המחמד שלכם מציגה את התסמינים הבאים:
• השתנה מרובה וצריכה מוגברת של נוזלים
• אפאטיות שאינה אופיינית
• חיוורון בולט של החניכיים שלא הופיע בעבר
• קשיי נשימה, קוצר נשימה, נשימה מואצת
• שתן דמי, הקאה דמית, דם בצואה ובמיוחד שלשול דמי
• דפוס הליכה חריג שלא מאפיין את דפוס ההליכה המוכר
• נפיחות בטנית חריגה
• שיעולים לא שגרתיים הנמשכים באופן עקבי לכל הפחות שבועיים
• ירידה במשקל שאין לה הסבר, חוסר תיאבון וירידה ברמת התיאבון
• חוסר שקט וחוסר מנוחה שאינם אופייניים