החוק בישראל הוא ברור – קבלני בניין חייבים להחזיק ברישיון וזאת באמצעות רישומם בפנקס הקבלנים של רשם הקבלנים במשרד השיכון. אלא שבישראל גם אין מספיק גורמי אכיפה שבאמת טורחים לאכוף את החוק ומשכך, קבלני בניין רבים פועלים ללא רישיון וללא רישום. מה שכן דוחף את אותם קבלנים להירשם בסופו של דבר, הם בדרך כלל כוחות השוק שדורשים את הרישום הזה כתנאי לעבודה משותפת. אם הגעתם להבנה שזה הדבר הנכון לכם ביותר, תוכלו לבצע רישום קבלן בניין ברשם הקבלנים בסיוע היחידה לרישום.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

למה להירשם כקבלן רשום?

כפי שאמרנו קודם לכן, הכוחות החשובים ביותר שמניעים קבלנים להירשם כקבלנים רשומים ברשם הקבלנים הם כוחות השוק. יותר ויותר אנשים מעדיפים לשכור קבלנים רשומים בלבד, ולא לחינם. היותו של קבלן רשום מעידה על כך שעבר תהליך סינון על ידי הרשויות הרלוונטיות תהליך כזה מומלץ לבצע רק על היחידה לרישום קבלנים, ובמקרה זה רשם הקבלנים. בתהליך סינון זה, על הקבלן להציג תעודות הסמכה על השכלה רשמית בתחום, ניסיון בתחום, רקורד של פרויקטים, ידע מקצועי, סטנדרטים של שירות ומקצועיות וכן הלאה. הלקוח הפרטי או המסחרי, מבין שקבלן רשום הוא פשוט איש מקצוע שמחויב לסטנדרטים גבוהים יותר ולכן מעדיף את העבודה עם קבלן כזה על פני קבלן עלום שם ולכן, אם אתם מעוניינים להרחיב את היקף הפנייה שלכם לציבור ולפתוח בפניכם קהל יעד רחב יותר, כדאי מאוד להירשם כקבלנים רשומים ברשם הקבלנים.

לבד או יחד עם היחידה לרישום קבלנים?

התשובה היא בהחלט כן. בתהליך של רישום קבלן בניין ברשם הקבלנים היחידה לרישום יכולה ללוות אתכם, להנחות אתכם ובסופו של דבר לקצר עבורכם את התהליך ולהבטיח את הצלחתו. יחד עם זאת, אם אתם מרגישים שאתם רוצים ויכולים לעשות את זה לבד, אתם בהחלט יכולים לעשות זאת. העניין הוא שתהליך הרישום הוא תהליך שיכול להיות לא פשוט, במיוחד אם אתם לא עומדים בכל הקריטריונים בצורה מובהקת. היחידה לרישום תסייע לכם א' להבין בדיוק מה אתם אמורים להציג בפני רשם הקבלנים על מנת להשלים את התהליך, ב' לגייס את כל החומרים והאסמכתאות הנדרשות לרישום, ג' לבצע את הפעולות הנדרשות על מנת להשלים את תנאי הרישום שלכם וד' להשלים את התהליך הבירוקרטי של רישום קבלן, תהליך שיכול בהחלט להתיש אתכם אם אינכם יודעים איך לעשות את זה נכון.
בתהליך של רישום קבלן בניין ברשם הקבלנים היחידה לרישום מאפשרת לכם למעשה להשלים את התהליך מבלי להפסיק את העבודה ומבלי להסיט את תשומת הלב שלכם מהדבר החשוב ביותר: הביזנס שלכם. ליחידה אנשי מקצוע המכירים לעומק את תהליך הרישום ואת הדמויות הפועלות ואלו ידאגו להשלים עבורכם את תהליך הרישום ולמסור לכם את תעודת הרישום בסוף התהליך, מבלי שתצטרכו להעסיק את עצמכם בפרטים הקטנים של התהליך.