המערכת החיסונית היא השריון שלנו ואמורה להגן עלינו מפני פלישה של חיידקים ונגיפים (ווירוסים) כמו נגיף הקורונה.
ככל שמערכת החיסון שלנו חזקה יותר, כך יש לה את הכוח להילחם בפולשי המחלות. בתקופה זו, בה קיים חשש משמעותי להידבקות, שווה להשקיע בהגנה כפולה נוספת על המערכת החיסונית כדי לאפשר לה להתמודד בדרך הטובה ביותר עם זיהומים. מעבר לשמירה על ריחוק חברתי והקפדה על כללי היגיינה, אפשר לאמץ הרגלי חיים בריאים יותר שעשויים לשפר את היערכות מערכת החיסון.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: RF123)

לפניכם אוסף טיפים שיעזרו לכם במשימת חיזוק ההגנה והשמירה ממוצרים ששווה להחזיק בארון דרך פעילויות תומכות ועד תוספים מחזקים.

מה בין שינה, כושר גופני, סטרס ובריאות טובה?

סגנון החיים משפיע מאוד על מערכת החיסון. כך למשל, שנת לילה טובה של בין 6-8 שעות בלילה יכולה לסייע בחיזוק המערכת, כיוון שבמהלך השינה הגוף מייצר נוגדנים בשם ציטוקינים שמסייעים בהתמודדות עם זיהומים ודלקות ומשפרים את התגובה החיסונית. אם אינכם מצליחים לישון היטב בלילה חשוב לפצות על היעדר שנת לילה במנוחת צהריים טובה.
פעילות גופנית סדירה ומתונה יכולה להועיל מאוד בתרומה למערכת החיסון (לעומת פעילות גופנית מאומצת שיש מחקרים שמצביעים על כך שיכולה דווקא לגרום לאפקט הפוך). מחקרים שונים הצביעו על הקשר בין פעילות גופנית קבועה לשיפור ביסוס המערכת כאשר חשוב כמובן לעסוק בפעילות גופנית בה תוכלו להתמיד ובתנאים הנוחים ביותר לפני ההנחיות בין אם ריצה או הליכה מהירה בפארק או השתתפות בשיעורי אירובי, פילאטיס וכדומה. היות וסטרס משבש את הוויסות של הורמון הקורטיזול שיכול לדכא את התפקוד החיסוני ולגרום להפחתת הלימפוציטים שמסייעים להילחם בזיהומים, הרי שחשוב לדאוג להפחתת הלחץ היומיומי ככל שניתן בכל טכניקת רגיעה אפקטיבית עבורכם וכאן גם עולה שוב החשיבות של פעילות גופנית שבמהלכה חלה ירידה בהורמון הלחץ ועלייה בהורמונים שאחראים למצב רוח טוב.
רצוי להימנע מצריכה גבוהה של אלכוהול ומעישון שעשויים לפגוע במערכת החיסונית.

איך פרי הסמבוק השחור יכול לעזור?

לתזונה השפעה משמעותית על תפקודה של מערכת החיסון וחשוב להעשיר את התפריט התזונתי במזונות טריים ככל שניתן כמו ירקות ופירות אורגניים, פרוביוטיקה ותזונה שיכולה לסייע בהתמודדות עם חוסרים בוויטמינים ומינרלים החיוניים לגוף. מומלץ להפחית ככל שניתן ואף להימנע ממאכלים מעובדים, עתירי חומרי טעם וצבע או סוכר שעלולים להחליש את המערכת.
חשוב לתת לגוף את החיזוקים להם הוא זקוק גם ממקורות חיצוניים וכאן נכנס לתמונה מיץ מרוכז של פרי הסמבוק השחור. בצמח השתמשו ברפואה העממית במשך שנים רבות והוא בעל יתרונות בריאותיים רבים ומחקרים שונים הצביעו על כך שהוא יכול לתמוך בבריאות ולסייע במאבק בדלקות וזיהומים, הוא עשיר בנוגדי חמצון עוצמתיים (פלאבונים, ציאנים ופרו-אנטוציאנים) ובעל השפעה אנטי דלקתית משמעותית ומי שלקחו סירופ של סמבוק שחור דיווחו במחקרים שונים על שיפור בסימפטומים תוך מספר ימים. הסמבוק השחור יכול לשמש כתוסף תזונה עבור מי שרוצה לחזק ולשפר את התגובה החיסונית של הגוף.
גלשו לעצות נוספות מבית פרמה גורי בנושא חיזוק המערכת החיסונית כדי לתת לגוף את החיזוקים החיוניים לו. היום, יותר מתמיד.
פורסם לראשונה: 11:34, 18.05.20