בשנים האחרונות ניתן לראות ז'אנר חדש בתחום הצילום – עיצוב פנים. אם בעבר העיצוב הפנימי של הבית היה חלק שולי, כיום הוא מהווה נדבך משמעותי אשר מאפשר לצלמים להציג את הבתים היפים ביותר בישראל ובעולם. עם זאת, על מנת שתוכלו לספק צילום איכותי ויפהפייה, יש מספר אלמנטים אשר חשוב מאוד לשים לב. מהם? להלן הפרטים.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

1. העמדת המצלמה בקומפוזיציה נכונה
צילום של עיצוב פנים מתחיל בראש ובראשונה דרך העמדת המצלמה בגובה הנכון, ובהתאם לפריט אותו נרצה לצלם. ניתן למקם את המצלמה באמצעות חצובה אשר גם שומרת על היציבות וגם מעניקה תמונה בגובה מדויק, ולכן מומלץ לקראת הצילום לבדוק מספר זוויות צילום – לצורך מציאת הפריים המושלם. כך לדוגמא, בחדר האמבטיה מומלץ למקם את המצלמה באופן אנכי כך שניתן יהיה לקבל תמונה מלאה של ארונות אמבטיה כמו אלמנטים דקורטיביים נוספים כמו המראה ואביזרי הפרזול. כאשר מצלמים ארונות אמבטיה חשוב לבחון את ההשתקפות של הארון ביחד עם התאורה, כך שהקומפוזיציה תהיה מדויקת ונעימה לעין.
2. תאורה
על מנת שתוכלו לצלם נכון את עיצוב הפנים של הבית, חשוב לבחון את התאורה וכן להשתמש באביזרים אשר באמצעותם ניתן לספק אור נעים אשר יבליט היטב את הפריטים, כמו למשל את ארונות המטבח. חשוב לבנות את הפריים כך שניתן יהיה לבצע חלוקה בין החלל, לצורך הגשת החלל. העין האנושית והעין של העדשה הם שני דברים שונים, ולכן בדקו היטב את הפרספקטיבה של התאורה כך שהיא תחמיא לחלל ותאפשר ליצור עומק שדה רחב אשר מדגיש את האלמנטים העיצוביים של המרחב שלכם. השעות הטובות ביותר לצילום של עיצוב פנים הוא בשעות בין ערביים, ובמידה ואתם מתכננים לצלם בחושך יש לקחת בחשבון משחק של צל ואור כך שהאלמנטים העיצובים יבואו לידי ביטוי בתהליך הצילום.
3. צמחייה
מתן דגש לצמחייה בעיצוב פנים מאפשר לכם להדגיש אלמנטים שונים כמו צבעים של קירות, באופן קל ונכון. סטיילינג נכון אשר מתבצע באמצעות צמחייה חיה או מלכותית אותה ניתן לרכוש בעלות כספית אטרקטיבית. שילוב של צמחייה הוא שילוב נכון בתהליך של עיצוב פנים, בעיקר בחדרים קטנים כמו חדר הרחצה. אגרטל יפהפייה אשר ממוקם בסמוך לשידה או ארונות אמבטיה ישדרג את התמונה באופן משמעותי, ובכך תוכלו לספק תוצר מושלם ונכון של עיצוב פנים אשר משלב צמחייה ופריטי נוי.
4. צילום תוך כדי תנועה
כדי לשדרג את התמונה מומלץ ליצור תמונה תוך כדי תנועה עם הדיירים, לצורך שדרוג.