הילד שלכם רוצה להתחיל ללמוד לנגן על גיטרה קלאסית? מעולה! אצל חלק מההורים עולה החשש שאולי התחביב עדיין מוקדם מדי עבור הילד. בדיוק בשביל זה החלטנו לפרט עבורכם מתי נכון להתחיל לנגן על גיטרה קלאסית, ולמה דווקא להתחיל בגיטרה קלאסית?

1 צפייה בגלריה
גיטרה קלאסית
גיטרה קלאסית
גיטרה קלאסית
(צילום: מרכז הסאונד)

למה זה יותר מאתגר לילד קטן לנגן בגיטרה ואיך ניתן לפטור את זה?

• גודל - כולנו יודעים איך נראית הגיטרה ולכן עולה החשש שהילד קטן מדי בשביל הכלי. בדיוק בשביל זה יש גדלים שונים של גיטרות, וגיטרות מיוחדות המתאימות לילדים.
• ריכוז - כמעט כל ילד היום נמצא עם בעיות של קשב וריכוז, לא בטוח שהילד יוכל להתמיד ולשבת שעה שלמה בזמן שיעור הגיטרה, וכמו כן להתאמן על זה בזמנו הפנוי. לשם כך, תצטרכו לפנות למורים מסוימים המתמחים בלימוד ילדים בגילאים צעירים יותר. אם המורה יאתגר את התלמיד בדרך נכונה הוא גם יפנה זמן במשך השבוע כדי להתאמן.
• אקורדים - יש אקורדים מסובכים המצריכים חוזק בכף היד, או גודל כף יד שהיא גדולה יחסית. ייתכן מאוד שאת האקורדים האלה הילד לא יוכל לבצע. אבל אל דאגה, לכך אקורדים יש "היפוך", ליתר דיוק כ 3 היפוכים. ככה שהילד יוכל לפנות לאקורדים יותר נוחים.

מאיזה גיל אפשר להתחיל?

אין תשובה מוחלטת לשאלה הזאת. היום אפשר לראות בסרטונים שונים גם ילדים מגיל 3 שלומדים כבר לנגן על גיטרה, לרוב אלה יהיו ילדים שההורים שלהם "דחפו" להם את הגיטרה ליד. אם אתם לא כאלה, המתינו עד שהילד ירצה את זה בעצמו, או לפחות יוכל להביע דעה לגבי הנושא. חשוב לא ללחוץ על הילד. הגיל המתאים הוא לרוב יהיה בין גיל 6 ל 8, על אף יכולת הריכוז הנמוכה, ככל שתתחילו בגיל צעיר יותר ככה תתמידו יותר. במיוחד אם הילד עצמו רוצה ללמוד לנגן.
חשוב גם לציין, אף פעם לא מאוחר מדי כדי להתחיל ללמוד לנגן בגיטרה. לא מזמן היה ראיון עם הזמר יהורם גאון שהוא כבר נמצא בגיל שיבה, והוא הצהיר שהוא התחיל ללמוד לנגן בגיטרה לפני מספר שבועות.

למה דווקא מתחילים בגיטרה קלאסית?

הגיטרה הקלאסית היא הגיטרה המושלמת לתלמידים המתחילים. הסיבה היא מאוד מובנית, כל מורה אליו תפנו ישר יפנה אתכם לגיטרה הקלאסית. היתרון שיש בגיטרה הקלאסית מתחיל בצוואר הגיטרה - מדובר על צוואר עבה ויש מרווח רחב יותר בין מיתר למיתר, מה שמאפשר לנגן המתחיל להתמקצע בצורה יותר נינוחה. עוד יתרון שיש בגיטרה הקלאסית הוא שבניגוד לגיטרות אחרות, שבגיטרה הקלאסית ישנם רק שלושה מיתרים העשויים מתכת. מיתרי מתכת עבור נגנים מתחילים הם סיוט, קשה מאוד לעבוד איתם. בגיטרה הקלאסית יש את שלושת מיתרי הבס שהם אכן עשויים מתכת ויתר המיתרים עשויים ניילון נוח למגע.

לסיכום

אין גיל ספציפי בו מומלץ להתחיל לנגן על גיטרה, ככל שתקדימו ככה תהיו מקצועיים יותר. וזכרו, תנו לבקשה ללמוד לנגן גיטרה להגיע מהילד ולא הפוך.
חברת מרכז הסאונד – יבואני גיטרות | https://www.projector-audio.co.il/