וירוס הקורונה יצר לא רק זעזוע בריאותי בעולם, אלא גם משבר חברתי וכלכלי קשה. תחומים שלמים של פעילות עסקית הופסקו כליל בתקופה זו, ותחומים רבים אחרים הושפעו לרעה למרות שהם עדיין פעילים. בתוך כל המצב הבלתי אפשרי הזה, מנסים בעלי עסקים למצוא דרכים חדשות לייצר הכנסה וגם לפרסם את עצמם.
מאחר והיקף הגלישה באינטרנט והפעילות ברשתות החברתיות לא נפגע כתוצאה ממשבר הקורונה, ואולי אף עלה – ערכן של פלטפורמות הפרסום ברשת הלך וגבר. בתקופה זו, הפנייה הממוקדת באמצעות פרסום בגוגל ושיווק ברשתות החברתיות צברה תאוצה וגם ממשיכה להביא תוצאות ממשיות לעסקים קטנים וגדולים כאחד.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

פלטפורמות מומלצות לשיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי הוא שם כולל למגוון רחב של אפשרויות פרסום ברשת. פרט לביצוע של פרסום בגוגל, עסקים וחברות נעזרים גם ברשתות החברתיות ובאתרים נוספים כדי לפרסם ברשת, וגם בשיווק באמצעות דואר אלקטרוני ושליחת ניוזלטרים. כל הפלטפורמות האלו מציעות פרסום שמוצג בדרך כלל לגולשים שהביעו עניין בתחום של העסק המפרסם. בניגוד לפלטפורמות פרסום מחוץ לרשת, המדיה הדיגיטלית מאפשרת להציע לגולשים פרסומות מותאמות אישית בהתאם לדפוסי הגלישה והשימוש שלהם ברשת. השיווק הממוקד הזה גורם לכך שפרסום באינטרנט הוא יעיל ביותר.
היעילות הזו באה לביטוי במיוחד בשיווק בפייסבוק וברשתות החברתיות. הרשתות החברתיות מציעות פוטנציאל שיווקי רב מאוד, מכיוון שהפרסום בהן מאפשר לנצל את המידע שיש לרשתות עצמן על המשתמשים שלהן. המידע הזה עומד לרשות המפרסמים וכך ניתן לבצע פילוחים מאוד מדויקים של קהלי היעד. זוהי הסיבה המרכזית ליעילות ולאפקטיביות של קמפיינים ממומנים באינסטגרם, בפייסבוק ובשאר הפלטפורמות של המדיה החברתית.

הקמת אתר עסקי

כאשר מדברים על פרסום בגוגל או ברשתות החברתיות, חשוב לדבר גם על בניית אתרים לעסקים. אתר אינטרנט הוא הייצוג הבסיסי שכל עסק צריך במדיה הדיגיטלית. אתר ברשת מהווה תעודת זהות דיגיטלית שאותה ניתן לנצל למגוון שימושים – מתן מידע רלבנטי לגולש, איסוף פרטי קשר והענקת ערך שיווקי מוסף שיכול לגרום לגולש להפוך בסופו של דבר ללקוח.
בניית אתרים לעסקים יכולה לכלול גם צורות שונות של הקמת אתרי אי-קומרס. אתרים אלה הם אתרי מסחר אלקטרוני שדרכם ניתן גם למכור מוצרים ושירותים. חנויות דיגיטליות יכולות להוות מקור הכנסה חשוב בתקופת משבר הקורונה, ועסקים רבים יכולים להרחיב את סל השירותים שהם מציעים על ידי הקמת אתר של מסחר אלקטרוני שכזה.

קידום אורגני וממומן בגוגל

בנוסף למה שהוזכר עד כה, כל אתר אינטרנט זקוק גם למימד של קידום אורגני וממומן כדי לקבל חשיפה משמעותית בגוגל. פרסום בגוגל כולל הקמת קמפיינים של מודעות ממומנות בתוצאות החיפוש וגם ביצוע פעולות שיביאו את אתר הבית של העסק לראש תוצאות החיפוש. כאשר מושגות שתי המטרות האלו, העסק מקבל שדרוג משמעותי מבחינת רמת החשיפה שלו. כך גדל גם הפוטנציאל העסקי שהוא יכול לממש דרך המדיום של האינטרנט.