בחירת שם לילד, ועל כך יעיד כל הורה, היא משימה מורכבת, מאתגרת ומחייבת, וזאת לנוכח העובדה שהשם הנבחר עתיד ללוות את הילד במהלך כל חייו. אם גם אתם נדרשים לקבל החלטה בנוגע לשם אותו תעניקו לילדיכם, זה הזמן למספר טיפים מעשיים אשר יסייעו גם לכם לצלוח את המשימה בהצלחה.
בחירת שם לילד מתוך מאגר שמות
אחת מהדרכים המומלצות ביותר לבחירת שם לילדיכם היא באמצעות מאגר שמות על פי מין היילוד. לצורך כך, תוכלו להסתייע במאגר השמות הגדול בישראל הממתין לכם באתר BABY NAMES בו תוכלו למצוא קטגוריות שונות לבחירת שם לילד על פי חלוקה שמות של בנים או שמות של בנות, וזאת לצד מידע כללי על השם, מידע על הערך הנומרולוגי של השם ועוד.
1 צפייה בגלריה
Baby Names
Baby Names
Baby Names
(shutterstock)
שם רב לשוני
כיום, בעידן הגלובאלי בו אנו חיים, קיימת חשיבות רבה להענקת שם לילדיכם אותו ניתן להגות באופן הטבעי ביותר גם בשפה זרה, ולכן, בחירת שם רב לשוני לילדיכם היא אופציה מעניינת ונכונה במידה ואתם שומרים על מספר כללים כגון: שם קצר ורצוי עם משמעות בשפה העברית (כגון: גל, גיא, אור, ליבי, שיר וכדומה). אופציה נוספת לבחירת שמות רב לשוניים היא בחירה בשמות מקוצרים להם ניתן לצרף שם שני בתעודת הזהות (כגון: דון שהוא קיצור של דניאל, שון שהוא קיצור של שרון וכדומה).
שמות לילדים על שם קרובי משפחה
הורים רבים מתלבטים האם לקרוא לילדיהם על שמות קרובי משפחה אשר אינם בין החיים. במידה וגם אתם בחרתם להעניק שם לילדיכם על שם קרובי משפחה אחרים שנפטרו, אנו ממליצים לכם לעשות זאת באמצעות שם שני לילד ו/או שם מקוצר של השם המקורי.
שמות תנ"כיים
"ספר הספרים" של העם היהודי מלווה אותנו אלפי שנים והוא טומן בחובו מאגר מופלא של שמות עבריים לצד שמות מופלאים של מקומות בהם עברו אבותינו. בשנים האחרונות, קיימת מגמת חזרה לשמות התנ"כיים, כאשר שמות כגון: דוד, יוסף ו-יהונתן הפכו לשמות פופולאריים לבנים ושמות כגון: רות, רחל ו-מרים הפכו לשמות פופולאריים לבנות. בחירת שם עם משמעות תנ"כית מתאימה באופן טבעי למשפחות מהמגזר הדתי – חרדי, אך הם יכולים להתאים גם למשפחות מסורתיות או חילוניות המחפשות שם בעל משמעות היסטורית.
שמות יוניסקס
בקטגוריית שמות יוניסקס נכללים כל השמות היכולים להתאים לשני המינים גם יחד, כגון: נטע, ליאור, שרון, מאי, עמית וכדומה. שמות יוניסקס נחשבים לשמות אהובים ומקובלים על הורים רבים ולכן שמות אלו "מככבים" מדי שנה ברשימת השמות הפופולאריים ביותר.
מחפשים משמעות בשם?
דרך נוספת לבחירת שם לילד היא בחירה בשם עם משמעות מילולית, כאשר המשמעות יכולה להיות קשורה לכל תחום ונושא הקרוב לחייכם, לחודש בו נולד הילד, למקומות שונים בעלי משמעות עבורכם וכדומה.
נכתב בשיתוף Baby Names מאגר השמות הגדול בישראל https://www.baby-names.co.il/