תופעת ההזדקנות אינה פשוטה ומשפיעה על כל תחומי החיים. הדרך שבה נבחר להתמודד עם כלל האתגרים שיביא עמו הגיל השלישי, תיקבע במידה רבה עד כמה נוכל לחוות סיפוק ומימוש. אם ניערך לכך כראוי, אלו עשויות להיות השנים היפות בחיינו.
1 צפייה בגלריה
אחוזות רובינשטיין
אחוזות רובינשטיין
אחוזות רובינשטיין
(צילום: FREEPIK)
השינויים בגוף האדם השינויים לרוב כל כך הדרגתיים, עד שייקח לנו זמן לא מבוטל לזהות אותם. לפתע, אנו לא נמרצים כמו שהיינו בעבר. דברים שבעבר היו לנו פשוטים, נעשים מורכבים. הגוף נעשה כבד, עייף יותר ולפתע אנו מתמודדים עם תופעות רפואיות שבעבר כלל לא הכרנו. התחושה הזו עשויה להיות מתסכלת ומבהילה.
אלו הסימנים הראשונים שיגרמו לנו להפנים את העובדה שאנו לא נעשים צעירים יותר. על אף שהזמן עושה את שלו, זה ממש לא אומר שאנו חסרי אונים. אלא אם נבחר לראות את התופעות הללו כהזמנה לחיות בריא יותר, נגלה שיש לא מעט צעדים שנוכל לעשות.
• פעילות גופנית קבועה תאפשר לשמור על חיוניות ולשפר את הבריאות בכל ההיבטים.
• חשוב לפנות למומחי תזונה שיאפשרו לך לבנות תפריט המותאם יותר לצרכים שלך ולנהל אורח חיים בריא יותר.
• מניעה היא הטיפול היעיל ביותר. זהו הזמן לפנות אל רופא המשפחה ולבצע מעקבים רפואיים לעתים קרובות יותר.
המעגל הקרוב מתחיל להצטמצם ככל שאנו מתבגרים, תחושת הבדידות עשויה לתפוס מקום בחיינו. גם אם אנו מוקפים במשפחה קרובה ואוהבת, הם לא יכולים מטבע הדברים להיות עמנו מדי יום ביומו וככל שמעגל החברים שלנו הולך ומצטמצם, אנו עשויים לגלות שחסרה לנו חברה. משבר הקורונה המחיש במיוחד את הצורך בקשר ובקרבה. חשוב שנזכור שלעולם לא מאוחר מדי ליצור קשרים חדשים ולהכניס לחיינו אנשים שעשויים להעשיר ולמלא את חיינו.
קשיי ריכוז וזיכרון קושי בריכוז, זהו מאפיין בולט של הגיל השלישי שמשפיע על כל תחומי החיים. גם כאן, פעילות יזומה שלנו יכולה לעשות את כל ההבדל. זוהי הזדמנות להתנסות בתחביבים חדשים ולפתח מיומנויות שישמרו על המוח פעיל ויאפשרו לתרגל את התפקודים הקוגניטיביים שלנו.
אין צורך להתמודד עם זה לבד כיום, עומדות לרשותנו קהילות דיור מוגן ברחבי הארץ בכלל וגם דיור מוגן בירושלים בפרט, הן מציעות מרחב אידיאלי לשמירה על החיוניות בכל תחומי החיים גם בגיל השלישי. בקהילת הדיור המוגן, נוכל ליהנות ממעקב רפואי צמוד, לגלות מחדש את החיים החברתיים שלנו ולהשתתף במגוון פעילויות עם חברים חדשים בני הגיל השלישי. פעילויות אלו יסייעו לנו לשמור על בריאות הגוף, מצב הרוח, הזיכרון והריכוז במצב אופטימלי.