חנויות הצעצועים מלאות במשחקים המפתחים את הילדים בנושאים רבים כמו פיתוח חשיבה, פיתוח יצירתיות, פיתוח מחשבה ומשחקים שהומצאו רק כדי להעניק כייף פשוט והנאה. ישנם משחקים וצעצועים שמלווים אותנו כבר הרבה שנים מה שמעיד על הצלחה גבוהה ועל כמה הילדים אוהבים אותם ומתחברים אליהם.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

• ברבי היא הבובה המפורסמת והנמכרת ביותר בעולם המערבי. היא הוצגה בפעם הראשונה בתערוכה בשנת 1959. היא הפכה להיות מאוד אהודה על ילדות שמאוד אוהבות להלביש ולהפשיט אותה בתלבושות מרהיבות שכוללות אביזרים כמו אביזרים לשיער, חגורות, נעליים, תיקי יד ועוד.
ברבי היא בובה המעצבת סגנון חיים עם מבחר של מלתחות שעוצבו עבורה בהשראת תצוגות אופנה בפריז. קיימת היום תעשיה שלמה המלווה את בובת הברבי, כמו ריהוט לחדרי ילדות, מוצרים לבית ספר, בגדים ועוד. נדיר למצוא ילדה שתעניקו לה במתנה בובת ברבי והיא לא תתלהב ותתאהב בה.
• משחק מונופול הוא משחק קופסה אותו משחקים על גבי לוח המבוסס על השגת שליטה בעולם העסקים. במהלך המשחק השחקנים מבצעים סימולציות של מהלכים עסקיים כמו קנייה ומכירה של נדל"ן, שטחים, מלונות ובתים. המטרה היא לאסוף כמה שיותר רכוש ולהביא את המשתתפים האחרים לפשיטת רגל. המשחק יצא לשוק בשנת 1935 על ידי חברת הסברו. עם השנים יצאו למשחק גרסאות נוספות בה עודכנו הסכומים ולאחרונה אף יצאה גרסה בה נעשה שימוש בכרטיסי אשראי ולא במזומן כפי שהיה עד כה.
המשחק מרתק עד מאוד גם ילדים וגם מבוגרים ואפילו נערכות לו אליפויות עולם.
• מכונית על שלט היא דגם מוקטן של מכונית שניתן לשלוט בה ממרחק על ידי שלט.
קיימים שני סוגים של מכוניות על שלט: הסוג הראשון הוא מכוניות צעצוע רגילות שניתן להפעיל אותן על ידי שימוש בבטריות פשוטות וילדים מאוד נהנים לשחק איתם. הסוג השני הוא מכוניות על שלט שהן מתאימות לילדים מעט יותר בוגרים ועד למבוגרים.
מכוניות מסוג זה מהירות יותר, משוכללות יותר, מהנות יותר ולרוב גם יקרות יותר.
קיים היצע גדול של מכוניות על שלט. חשוב לבדוק לאיזה גיל כל מכונית מותאמת מבחינת מהירות המכונית והתפעול שלה. מומלץ גם לבדוק מהן היכולות המוטוריות של המכונית, ובאילו שטחים היא מסוגלת לנסוע כמו עפר, כביש, דשא ועוד.
יש משהו קסום במכונית על שלט ולרוב זה מעין הגשמת חלום גם של הילד וגם של ההורה. הענקת מכונית על שלט כמתנה נותנת לנו הזדמנות להוציא את הילדים קצת מהמחשבים ומהטלפונים אל האוויר הצח שיש בחוץ.
אין כמו הריגוש שמגיע עם הפעלת המכונית, בשליטה על המכונית, ובאפשרות לעשות איתה תמרונים בשטח.
• לגו הוא משחק הרכבה פופולרי הן על ידי ילדים והן על ידי מבוגרים, בו חלקי פלסטיק בעלי בליטות ומגרעות מאפשרים חיבור ביניהם ועל ידי כך בנייה של אין ספור אובייקטים כמו בתים, מכוניות, רובוטים ועוד. ניתן כמובן לפרק לאחר הבנייה ולבנות מחדש יצירות אחרות. המשחק הומצא בשנת 1932 בדנמרק. קיימים סוגי לגו לפי גדלים המתאימים לגילאים שונים כך שכולם יוכלו להנות מהמשחק. בנוסף לגו מוציאה לשוק גם ערכות משחק רגילות המאפשרות בנייה חופשית כיד הדמיון הטובה עלינו וגם ערכות משחק ייעודיות המאפשרות הרכבה של דגם או מספר דגמים בהתאם להוראות מצורפות. חברות לגו הוציאה במהלך השנים ערכות במגוון רחב מאוד של נושאים כמו: רובוטים, פירטים, רכבות, חלל, טירות, דינוזאורים, מערב פרוע ועוד.
אין ספק שאם תבחרו אחד ממשחקים אלו כמתנה, היא תתקבל בשמחה רבה על ידי מקבל המתנה.