החשיבות והערך המוסף בקידום תהליכי התחדשות עירונית פרויקטים מסוג פינוי ובינוי ותהליכי ההתחדשות העירונית הינם בעלי פוטנציאל לשיפור תנאי, איכות ורמת חיינו בדירה, בבניין ובשכונה בהם אנו מתגוררים. לצד זאת, חוסר הבנה ומידע מטעה, עלולים למנוע מאתנו מלממש, למקסם וליהנות ממלוא הפוטנציאל הטמון בתהליכים ובשינויים הללו ואף להביא לקבלת החלטות שגויות, לנזקים כלכליים ולעוגמת נפש. באמצעות הקניית תשתית של ידע איכותי, מקצועי ואמין ניתן לפעול ולקבל החלטות בצורה מושכלת ונכונה ברמה הלאומית, המקומית והאישית.
1 צפייה בגלריה
adrichal
adrichal
adrichal
(צילום: freepik)
שילוב ואיזון בין חדשנות, מסורת ואותנטיות בדומה לרוב הרשויות המקומיות במדינת ישראל, גם עיריית ירושלים תומכת בצורה נלהבת בתהליכי פינוי ובינוי. פרויקטים מסוג פינוי בינוי בירושלים מסייעים בחידוש תשתיות ושכונות ישנות ומתפוררות מה שמושך קהלים חדשים ובעיקר משפחות צעירות. תהליכי פינוי בינוי מהווים מרכיב חשוב במתן פתרונות דיור חדשים, מגדילים את היצע הדיור ומרחיבים את שוק התעסוקה ומספר מקומות העבודה בעיר. פרויקטים מסוג זה מקדמים תהליכי מודרניזציה ויוצרים מתחמים איכותיים, יוקרתיים, אטרקטיביים וחדשניים המושכים אוכלוסיות מגוונות שתורמות לצמיחה והתפתחות של העיר. פרויקטים מסוג פינוי בינוי תורמים לרווחת התושבים ומשפרים את תנאי המחייה שלהם ומכאן שעיריית ירושלים תומכת ומשקיעה כספים ומשאבים בתהליכי ההתחדשות העירונית וזאת לצד הקפדה על שימור המסורת והאותנטיות המאפיינות את עיר הבירה.
הפעולות והצעדים שמיישמת מנהלת ההתחדשות העירונית התמיכה הרחבה שמעניקה עיריית ירושלים לתהליכי פינוי בינוי, הביאה להקמה של מנהלת להתחדשות עירונית – החברה לפיתוח ירושלים המהווה זרוע של העירייה המסייעת בקידום התהליכים הללו. תהליך הקידום של פרויקטים מסוג פינוי בינוי בעיר ירושלים הינו מסודר ויעיל ומתבצע על פי אמות מידה ברורות, נהלי ותקני בטיחות מחמירים וסטנדרטי האיכות הגבוהים ביותר. מנהלת ההתחדשות העירונית מסווגת פרויקטים בענף הבנייה לבשלים ו"ללא רציניים" ומפנה משאבים לקידום פרויקטים המוגדרים כבשלים המשרתים הן את הרצון של בעלי הדירות והן את האינטרסים של אגף התכנון הראשי. האווירה הכללית במדינת ישראל הינה תמיכה בקידומם של תהליכי פינוי ובינוי וזאת בשילוב של תמיכה פרטנית מצד עיריית ירושלים וגורמי התכנון במחוז. הגישה התומכת בקידום תהליכי התחדשות עירונית מביאה לנתונים מרשימים. על פי דו"ח הרשות הממשלתית, ישנם פרויקטים רבים המיועדים לצאת לפועל ומתחמי פינוי בינוי רבים צפויים להיבנות במחוז ירושלים.
לסיכום, העיר ירושלים מחדשת את פניה באמצעות תהליכי פינוי בינוי המשקפים את האווירה והאקלים הירושלמיים וזאת תוך יצירת שילוב ואיזון נכונים בין חדשנות ומודרניות לבין שימור, מסורת ואותנטיות המאפיינים את עיר הבירה שלנו. ראש עיריית ירושלים משה ליאון מתייחס לתהליכי ההתחדשות העירונית ומצהיר כי העיר ירושלים מתחדשת כל העת ופרויקטים מסוג פינוי ובינוי מהווים מרכיב חשוב בפיתוח האורבני של העיר בדרך להפוך את עיר הבירה למוקד משיכה לזוגות ומשפחות צעירים.