מי אני?
שמי מרטין בוקסדורף אני מטפל בתחום משכנתאות אחרי פשיטת רגל. הדגש הוא על משכנתאות בבנקים ולא חוץ בנקאי.
מהרקע המקצועי שלי אני יכול לספר שעבדתי בשלושת הבנקים הגדולים למשכנתאות במדינת ישראל, צברי כמעט עשר שנות ניסיון בתחום וטיפלתי במאות משכנתאות של אנשים שעברו פשיטות רגל.

2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)


2 צפייה בגלריה
מרטין בוקסדורף
מרטין בוקסדורף
מרטין בוקסדורף
(יח"צ)

מה היסודות של משכנתא אחרי פשיטת רגל?
מרבית האנשים נוטים לחשוב שזה רק עניין של זמן. כלומר, כמה זמן עבר מרגע ההפטר, אבל זה לא באמת נכון.
כמובן שזמן מרגע ההפטר הוא חשוב מאוד, אבל זה רחוק מלהיות הדבר היחידי. אז בואו יחד נדבר על מה הדברים שמהווים את היסודות של משכנתא אחרי פשיטת רגל.
ניקוי דוח נתוני אשראי אם צריך- הבעיה הגדולה ביותר אצל אנשים שעברו פשיטת רגל היא הנקודה של דוח נתוני אשראי.
מה זה דוח נתוני אשראי?
אם אתם זוכרים מה זה bdi אז דוח נתוני אשראי הוא הדוח החדש שמונפק על ידי בנק ישראל והוא החליף את מה שהיה פעם .bdiהיתרונות הגדולים של הדוח זה העובדה שזה חינם לחלוטין ומאוד קל לקבל אותו.
מצד שני הבנקים צריכים לעשות פעולה פיסית כדי למחוק דברים מהדוח. דוגמה: נניח שעברתם פשיטת רגל , היו לכם חובות מול בנק פועלים ובנק לאומי.
ברגע שקיבלתם הפטר, אתם למעשה צריכים לקבל פטור מוחלט מכל החובות אבל הבנקים צריכים לעשות פעולה פיסית ולדווח לבנק ישראל למחוק את החובות. פעמים רבות, הם שוכחים לעשות את זה או לא טורחים לעשות את זה.
מבחינת האדם שעבר פשיטת רגל, המשמעות של זה היא שהחובות שלו ממשיכים להיות פתוחים לתמיד. כל עוד לא יעשו פעולה למחוק אותם. זה קצת מצחיק אבל יוצא שהאדם צריך לרדוף אחרי הבנקים כדי שימחקו לו את החובות שכבר נמחקו.
אז הדבר הראשון הוא למחוק את הבעיות בדוח נתוני אשראי אם יש כאלו. אחרי פשוט לא ניתן לעשות כלום
אם עדיין לא הזמנתם את הדוח שלכם, אז אני מציע בחום גדול להתקשר לכוכבית 6194 למוקד של בנק ישראל ולהזמין את הדוח נתוני אשראי שלכם, כדי להבין את התמונה לעומק. זה קשור לא רק למשכנתא, אלא הכול יחד. הרי כל עוד דוח נתוני האשראי שלכם ממשיך להיות שלילי, לעולם לא תצליחו לקבל שום אשראי, גם לא עוד 10 שנים.
כמה זמן עבר אחרי קבלת ההפטר?
אני רוצה מראש להגיד לכם שסה תלוי בהרבה מאוד דברים ולא משהו חד משמעי, זה הרבה מאוד תלוי בעוד כמה גורמים שאנחנו נדבר עליהם בהמשך.
בגדול אם אתם רוצים כלל אצבע כל שהוא, אז שנה וחצי מרגע קבלת ההפטר זה כבר בסדר גמור. זה יכול להיות גם פחות, אבל בכל מקרה אני מבקש מכם להרים אלי טלפון ולהתייעץ. כל מקרה הוא שונה לחלוטין.
למה בכלל צריכים את השנה וחצי?
מכירים את זה שרמטכ"ל משתחרר מהצבא וצריך תקופת צינון של שנתיים כדי להיכנס לפוליטיקה? אז למה צריכים את זה? הסיבה היא שרוצים לנתק את הקשר בין הדבר הקודם לדבר החדש. גם עם משכנתא אחרי פשיטת רגל זה בדיוק אותו דבר. אנחנו רוצים לנתק בין החיים הקודמים שבהם הייתה פשיטת רגל לבין החיים החדשים שבהם לוקחים משכנתא.
איזה בנקים נשרפו במהלך פשיטת הרגל?
הסיבה שאנחנו צריכים לדעת איזה בנקים היו איתם בעיות במהלך פשיטת הרגל ובעבר, היא כדי לדעת עם איזה בנקים אנחנו לא יכולים לעבוד יותר. ברגע שהיה לנו בעיות עם בנק כל שהוא, כמו עיקולים, הוצאות לפועל, הסדרי חוב או מחיקות חוב- זה אומר שהבנק הזה לא רלוונטי יותר בשבילנו לעולם.
אני חייב לדעת איזה בנקים נשארו לנו שאני יכול לעבוד מולם, כדי לראות מה האפשרויות שלי בהשגת המשכנתא. כבר יצא לי להיתקל במקרים שלא ניתן היה לבקש יותר משכנתא מאף בנק אחד.
הכנסות מסודרות:
אולי הבעיה הכי גדולה שיש לאנשים שעברו פשיטת רגל, היא זה שהם נוטים לחיות מתחת לרדאר אפילו אחרי שנגמרה פשיטת הרגל. הכנסות בשחור, ללא תלושים, ללא חשבון בנק ועוד כל מיני בעיות דומות.
כדי לקחת משכנתא אנחנו צריכים להראות הכנסות מסודרות, תלושים מדויקים המתאימים למשכורת, הכנסות מסודרות של עצמאיים, חשבון בנק מסודר- אנחנו רוצים להראות לבנקים שאנחנו מתנהלים סופר מסודר ואנחנו הרבה יותר טובים מאשר הזוג הממוצע שלא עבר פשיטת רגל.
מרטין בוקסדורף, 050-8116397 או maratbok@gmail.com