כמעט ולא קיים אדם שלא נהנה מסרט טוב, וכאשר מדובר בקלאסיקה עלינו כולנו גדלנו – ההנאה אף כפולה ומכופלת. לפניכם חמישה סרטים קלאסיים, שאם טרם יצא לכם לצפות בהם – רצוי שתשלימו פערים, ומהר.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

אהבה בשחקים

"אהבה בשחקים", דרמה רומנטית משנות השמונים, הוא סרט המגולל את סיפורו של מווריק – טייס חתיך אך חם מזג, המגולם על ידי טום קרוז. העלילה נפתחת בכך שמווריק מגיע לטופ גאן, בית ספר לקרבות אוויר העוסק בהכשרה של הטובים ביותר מטייסי צבא ארה"ב, ושם הוא פוגש בצ'רלי – המדריכה שלו, עמה הוא מפתח יחסים רומנטיים. משם הסרט ממשיך ומתפתח, וחושף בפני הצופים פרטים נוספים על מווריק ועל שאר הדמויות. "אהבה בשחקים" הוא סרט שיש בו הכל: רגעי צחוק לצד רגעי עצב, סצנות רומנטיות לצד סצנות קרב מרשימות ודמויות שובות לב. אין ספק כי מדובר בצפייה של חובה.

אישה יפה

מי לא שמע על הסרט "אישה יפה" בכיכובם של ג'וליה רוברטס וריצ'רד גיר? אין ספק כי מדובר באחד הסרטים המפורסמים ביותר בעולם כיום, ולא בכדי. אדוארד לואיס, המגולם על ידי ריצ'רד גיר, הוא איש עסקים עשיר אך בודד, אשר הולך לאיבוד ברחובות בוורלי הילס בניסיונו למצוא את המלון שבו הוא משתכן. בדרך הוא פוגש בזונה בשם ויויאן (ג'וליה רוברטס), שאת שירותיה הוא מחליט לשכור לשבוע. בפרק הזמן הזה, אדוארד רוכש עבור ויויאן בגדים יקרים, מצרף אותה לפגישות העסקים שלו, יוצא עמה לדייטים ובאופן כללי – נהנה מחברתה. על אף העליות והמורדות בקשר בין השניים, הם לבסוף מוצאים את דרכם האחד אל זרועות השנייה.

הסנדק

"הסנדק", אחד מסרטי הקאלט של כל הזמנים, הוא סרט פשע המגולל את סיפורה של משפחת קורליאונה – אחת מחמשת משפחות הפשע אשר שולטות בניו יורק בשנות ה-40 וה-50. הסרט, אשר מתמקד בדמותו הכריזמטית של ויטו קורליאונה – ראש המשפחה הידוע גם בכינוי "הסנדק", עוקב אחר עולם הפשע של ניו באותן השנים, ומציג מגוון קשרי ניצול, סחיטה, סמים והימורים, אשר יותירו אתכם מרותקים למסך לכל אורך הצפייה. מדובר ללא ספק בסרט בו כל אדם חייב לצפות לפחות אחת בחייו.

ביג לבובסקי

"ביג לבובסקי" הוא סרט העוקב אחר דמותו של ג'פרי לבובסקי – היפי בטלן בשנות ה-40 לחייו, המכונה גם "The dude". חייו הלא מוצלחים במיוחד של לבובסקי משתנים בעקבות טעות תמימה, שבעקבותיה מזוהה לבובסקי כג'פרי לבובסקי אחר לחלוטין – מיליונר הנשוי לכוכבת פורנו לשעבר, אשר במקרה חייבת לא מעט כסף לגורמים מפוקפקים. משם, כפי שניתן לצפות, העלילה רק ממשיכה להסתבך.

חלף עם הרוח

"חלף עם הרוח" הוא סרט דרמה רומנטי המבוסס על רומן מאת מרגרט מיטשל. עלילת הסרט מתרחשת ערב מלחמת האזרחים בארה"ב ומתמקדת בדמותה של סקרלט אוהרה – נערה דרומית יפהפייה, אשר מתמודדת בגבורה עם אחת התקופות החשובות והמשמעותיות ביותר בהיסטוריה, וחווה אהבות, משברים ואובדן.