למרות שמדובר באירוע משמח מאוד, תכנון החתונה עשוי להיות תהליך ארוך ומורכב וכרוך בקשיים לא מעטים. איך תעשו זאת בצורה שקולה, זהירה ואחראית? לפניכם כמה טיפים טובים לתכנון תקציב לחתונה.

הכינו רשימת מוזמנים

רשימת המוזמנים נשמעת כמו עניין שניתן לדחות לשלב מאוחר יותר בתכנון תקציב החתונה, אך למעשה, זהו אחד השלבים החשובים והראשונים שיש לבצע בתהליך. חשוב להבין כי כמות המוזמנים משפיעה משמעותית על תכנון התקציב, שכן רוב הזוגות מסתמכים על המוזמנים שמגיעים לחתונה לכיסוי עלויות האירוע. כאשר אנו לוקחים בחשבון את כמות וסוג המוזמנים, אנו יכולים לתכנן בצורה טובה יותר היכן לערוך את האירוע, כמה מנות להזמין ואת עלות המנה.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

הכינו רשימת ספקים והוצאות

לאחר שהבנתם את סדר הגודל של כמות המוזמנים לחתונה, חשוב מאוד להכין רשימת ספקים והוצאות. רשימה זו תיתן לכם אינדיקציה טובה על ההוצאות הצפויות לכם, ותאפשר לכם לבצע סקר שוק על מנת לקבל את המחיר האטרקטיבי ביותר לכל ספק. בין היתר, יש להכניס לרשימה זו את הוצאות האולם והקייטרינג (לרוב, אלה מגולמים במחיר המנה של האולם שאתם מתחתנים בו), הצלם, הדי-ג'יי, שמלת הכלה, חליפת החתן, המזכרות, עיצוב החופה, עלויות האלכוהול, הטבעות ועוד.

הקפידו לעמוד במגבלות התקציב שהחלטתם עליו

הוצאות החתונה הן עניין שקל מאוד ללכת לאיבוד בתוכו, בעיקר כיוון שיש המון הוצאות קטנות שרובנו לא נותנים עליהן את הדעת או לוקחים אותן בחשבון, אך בפועל – הוצאות אלה מצטברות לכדי סכומים משמעותיים. מסיבה זו, אחד הדברים החשובים ביותר שיש להקפיד עליהם בעת תכנון תקציב בכלל ותקציב לחתונה בפרט, הוא מעקב אחר ההוצאות . הדרך הטובה ביותר לעקוב אחר ההוצאות היא להיעזר בטבלת אקסל, אליה תכניסו את כל הוצאות האירוע המתוכננות – וגם את אלה שלא תכננתם. טבלה זו תסייע לכם לעקוב בצורה טובה יותר אחרי כל ההוצאות שלכם ולהחליט על סדרי עדיפויות במידה ואתם עומדים לחרוג מהתקציב.

דאגו לכסף זמין ונזיל

על אף שרוב הזוגות מסתמכים על המוזמנים לצורך כיסוי עלויות החתונה, ואולמות רבים מאפשרים לסגור את נושא התשלום לאחר האירוע, לרוב תידרשו בכל זאת לכסף זמין ונזיל לצורך מתן מקדמות או רכישת פריטים מסוימים טרם האירוע. דוגמא טובה לכך היא האלכוהול שיוגש באירוע: זוגות רבים בוחרים לוותר על אלכוהול מטעם האולם ולרכוש בעצמם שתייה חריפה באופן סיטונאי, שכן עניין זה מוזיל משמעותית את העלויות – וכמו כן מאפשר לקחת את בקבוקי האלכוהול שנותרו בסוף האירוע ולהזדכות עליהם. מדובר בדוגמא אחת בלבד לשלל פעולות שדורשות כסף נזיל עוד טרם האירוע. אם אין ברשותכם כסף זמין לצרכים מעין אלה, תוכלו להיעזר בהלוואה לחתונה. לרוב מדובר בהלוואה מיידית, אשר תאפשר לכם לתת מקדמות ולרכוש את הדברים הנחוצים לכם לקראת האירוע. את ההלוואה תוכלו להחזיר בתשלומים נוחים לפי היכולת הכלכלית שלכם.

נהגו בזהירות, באחריות ועשו שימוש מחושב ונכון בכסף

כפי שניתן לראות, תכנון תקציב החתונה הוא לא משימה מסובכת למדיי, אך מדובר בכל זאת במשימה הדורשת לא מעט זהירות, אחריות ובקרה. על מנת לוודא שאתם מתכננים את תקציב החתונה בצורה ריאלית ומבוקרת, רצוי להיצמד לכללים המנחים שהובאו לפניכם פה. עניין זה יאפשר לכם להתחיל את חייכם כמשפחה ברגל ימין, ללא חובות, ואולי אף עם חיסכון קטן. בהצלחה ומזל טוב.