כולם יודעים שביקורים תקופתיים אצל רופא השיניים הם חיוניים לשמירה על בריאות הפה. כולם גם יודעים שאם לא מטפלים בהקדם בבעיות שונות בשיניים, הן עלולות להחמיר ולהסב לסובלים מהן כאב רב.
אבל עצם הידיעה לא באמת משנה את העובדה שאנשים רבים חוששים מהביקור במרפאת השיניים ומרופא השיניים עצמו, או במילים אחרות סובלים מ"חרדה דנטלית".

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

הבנת מקור החשש

כמובן, שהתגברות על הפחד תהיה חיונית לשמירה על בריאות הפה ולמניעה של מפגעים בריאותיים קשים באזור השיניים והפה – וכידוע, ככל שהמפגעים מחמירים, כך גם הטיפול בהם אמור להיות מורכב ומסובך יותר.
אז בכדי להתגבר על הפחד ולהימנע ממצבים קיצוניים שכאלו, קיימת חשיבות גבוהה להבין תחילה את מקורו – האם לדוגמא הפחד נובע כתוצאה מחוויה שלילית מביקור אשר היה לכם אצל רופא השיניים? האם הפחד או מהמכשירים הטיפוליים השונים איתם עובד רופא השיניים? האם הפחד הוא מחוסר השליטה אשר טמון בסיטואציה שכזאת? וכיוצא בזה.. הבנה מקיפה של מקור החשש, תהווה כשלב הראשון, בדרך להתגברות עליו.

בחירת רופא השיניים

בשלב הבא, קיימת חשיבות גבוהה לברור את רופא השיניים בקפידה ולבחור באיש מקצוע בעל ניסיון בטיפול במקרים של "חרדה דנטלית" ובעל רגישות לטיפול במצבים שכאלו..
כמובן, שחשוב לשוחח עם רופא השיניים ולהציג את החששות מפני הטיפול, על מנת שיהיה מודע עליהם וינקוט בפעולות שונות על מנת להפיג אותם – לעיתים דיי בעובדות מקצועיות שאולי החוששים לא מודעים אליהם, בכדי להפיג את החשש ולעיתים יהיה צורך במאמצים קצת יותר גדולים בכדי להשיג את המטרה לדוגמא: מי שחושש מזריקת ההרדמה, יוכל לקבל פרטים על אלטרנטיבות אשר בכוחן להשיג בדיוק את אותה המטרה. מי שמקור החרדה שלו הוא באווירה שבמרפאה, ניתן לעשות שימוש באמצעים על מנת להרגיע את האווירה וכיוצא בזה...
חשוב לציין שאנשים בוגרים רבים חשים מבוכה מעצם החרדה שלהם מרופא השיניים, אז כאן המקום הוא כמובן להתגבר על אותה המבוכה ולהבין, שחרדה דנטלית מאפיינת לא מעט אנשים ורבים מהם הינם מבוגרים.
ד"ר איתן אוראל הינו מומחה לשיקום הפה, טיפולים אסתטיים, השתלות שיניים בירושלים ועוד מגוון טיפולי רחב ועשיר, נשמח לעמוד לרשותכם בכל זמן ומכל הלב.
לפרטים נוספים מוזמנים לבקר באתר שלנו בכתובת https://dr-orrelle.co.il