מופע ומפגש עם שחקני תיאטרון איפשר: במסגרת שבוע הסובלנות בירושלים יתקיים ביום רביעי ה-17.11 במוזיאון ישראל מפגש בין בין אנשים עם מוגבלות שכלית, שחקנים ושגרירי הסברה של עמותת אלווין ישראל, המשחקים בתאטרון "איפשר - אי של אפשר" - ממערך הדיור של העמותה.
2 צפייה בגלריה
שחקני תיאטרון "איפשר"
שחקני תיאטרון "איפשר"
שחקני תיאטרון "איפשר"
(צילום: יח"צ אלווין ישראל)

במסגרת הערב ייערך מופע סיפורי חיים ייחודי ולאחריו מפגש ושיח של השחקנים עם הקהל על חייהם, אתגרים ושאיפות. קבוצת התיאטרון של אלווין, מורכבת משחקנים עם מוגבלות, הפועלת כ-15 שנים, בהנחיה ובבימוי של רינה פדווה, קומיקאית ושחקנית ומייסדת עמותת כנפיים, העוסקת בעשייה אמנותית -חברתית ובמענה ייחודי ליוצרים עם מוגבלות ובליווי הדרכה מוסיקלית של דקלה בניאל, מלחינה ומוזיקאית וכלת פרס רה"מ כמוזיקאית.
רינה פדווה מספרת: "בתיאטרון 'איפשר' אנו יוצרים הצגות שהם מסמך אנושי מפתיע ונוגע ללב המאפשר לצופים להיחשף לעולמם העשיר והמרתק של השחקנים. הקבוצה הפיקה כבר מספר הצגות קבועות ביניהן 'יש לי השראה' ו'לאהוב ללא גבול' והופיעה בפני תלמידים, חיילים וכוחות בטחון והקהל הרחב. בכולן מביאים השחקנים סיפורים ותכנים מעולמם האישי, בשירה בריקוד ומשחק. הם מספרים על הרצון לזוגיות, על יחסים מורכבים עם המשפחה, על ההיסטוריה האישית והאתגרים איתם התמודדו בחייהם, על השאיפות והחלומות שלהם. ההצגות שהם מפיקים מתמקדות בכוחות וחלומות ולא במוגבלות, וגם לקהל שצופה בהן יש הזדמנות לראות מעבר למוגבלות, ולגלות את האדם שמאחורי הסטיגמה".
2 צפייה בגלריה
שחקני תיאטרון "איפשר"
שחקני תיאטרון "איפשר"
שחקני תיאטרון "איפשר"
(צילום: יח"צ אלווין ישראל)

"השחקנים הם למעשה שגרירי הסברה של עמותת אלווין ישראל", הוסיפה פדווה, "הם פועלים ומדברים עבור עצמם וקוראים לשוויון חברתי, במטרה להציג מסרים ועמדות של אנשים עם מוגבלויות באופן בלתי אמצעי, בקולם שלהם, לקדם הנגשה של שירותים קהילתיים, שיח על שוויון וחברה מכלילה, עם אנשים עם מוגבלות וליצור שינוי עמדות ביחס לאנשים עם מוגבלות דרך ייצוג עצמי והסברה".
חיים- שי סוויסה, שגריר הסברה ושחקן: "שגריר הסברה זה כמו מנהיג, מישהו שיש לו בטחון לדבר בשביל אחרים, מישהו שיכול להגיד "יש לנו כוח". התאטרון הוא הזדמנות בשבילי ובשביל החברים שלי לספר איך אנחנו חיים, מי אנחנו, על החלומות שלנו ועל הדברים איתם אנו מתמודדים. אני רוצה שיכירו אותי ואת החברים שלי שיראו שאני בדיוק כמו כולם, עם קצת מגבלות, אבל מגיע לי לחיות כמו כל אחד ושיתייחסו אלי בכבוד ויעזרו לנו להגשים את החלומות שלנו. אפילו שכבר הופענו המון פעמים אנחנו מתרגשים כל פעם מחדש לקראת המפגשים האלה ואוהבים את מחיאות הכפיים בסוף המופע ואת המילים החמות שהקהל אומר לנו".
מרגלית פילר, משנה למנכ"ל אלווין ישראל: "אנו מזמינים את הקהל לבוא ולצפות בהצגה ולקחת חלק במפגש של תאטרון "איפשר" ורוצה בהזדמנות זו להודות לכל השותפים לקיום השבוע המיוחד הזה, לפעילים החברתיים יוזמי שבוע הסובלנות הירושלמי, למוזיאון ישראל – ירושלים, למשרד הרווחה והבטחון החברתי וכמובן לשגרירי אלווין ישראל, אשר פועלים לאורך השנה כולה להסרת חסמים ודעות קדומות ומייצגים עשרות אלפי אנשים עם מוגבלות החיים בקירבנו".
יום רביעי ה-17.11.2021, שעה: 16:30 , מוזיאון ישראל. לפרטים נוספים לחצו כאן.