2+2 במוזיאון מגדל דויד

ביום הבחירות הקרוב, מוזיאון מגדל דוד בירושלים, מזמין את הקהל להגיע לשערי המוזיאון כאשר כל מבקר יקבל על פי המסורת הירושלמית, סוכריית תרנגול. המבקרים, יוכלו להנות מהתערוכות המוצגות במוזיאון, "הבנאים - זאת המנגינה שלנו", "ירושלים ממעוף הציפור" ו-"תעלומת ארמון הורדוס והקישלה".
6 צפייה בגלריה
מגדל דוד
מגדל דוד
מוזיאון מגדל דוד
(צילום: אדווה חולי)
בנוסף מופעי הלילה של מוזיאון מגדל דויד חזרו לפעילות בתאריך ה-22.03 וביניהם: מופע המלך דוד ומופע החיזיון הלילי- על רקע הלילה הירושלמי, וכשחומת מצודת דויד ושרידיה משמשים כתפאורה, מוקרנים המיצגים האור־קוליים, ומובילים את הצופים למחוזות היסטוריים מרתקים. בנוסף, מגדל דויד מקיים מבצע ביום הבחירות לכלל הלקוחות – 2+2 על הזמנת כרטיסי כניסה למוזיאון ו-2+2 על הזמנת כרטיסי כניסה למופעי הלילה (22.03).
22-23.03.2021, מחיר כרטיס כניסה למוזיאון – החל מ- שקלים38. מחיר כרטיס כניסה למופע לילה – החל מ-55 שקלים. יש להירשם מראש באתר מוזיאון מגדל דוד.

חינם במוזיאון ישראל

מוזיאון ישראל פותח את שעריו חינם לילדים ביום הבחירות ומזמין את הציבור הרחב לחגיגה של דמוקרטיה: במקום מרכזי במוזיאון יוצבו קלפיות וציבור המבקרים יוזמן לבחור את היצירה שריגשה אותו במיוחד. פתקי הצבעה יונחו לצד יצירות נבחרות, והמבקרים שיגיעו אליהן יאספו אותם וישלשלו את פתקי ההצבעה שבחרו בקלפי.
6 צפייה בגלריה
מוזיאון ישראל
מוזיאון ישראל
מוזיאון ישראל
(צילום: עמית שעל)
ביום הבחירות יהיה המוזיאון פתוח מ-10 בבוקר ועד 5 אחרי-הצהריים. המבקרים שיבחרו לבלות בו את יום השבתון יוכלו להתרשם ממגוון התערוכות החדשות והמדוברות המוצגות, ובהן "הבירוקרט", מפגש נדיר בין שני יוצרים, צייר וסופר – דויד גרוסמן ומתן בן-כנען - המתמודדים שניהם עם דרמה הרת-גורל; "אבנר כץ: 'אני כבר הייתי'" ובמרכזה סדרת דיוקנאות עצמיים שצייר כץ עד כשנה לפני מותו, "תמרה ריקמן: בעיקר ורוד" המציגה עבודות של האמנית מהשנים האחרונות וכן "מלח הארץ" המעמידה במרכז את יצירותיהם של יוזף ישראלס, מקס ליברמן ולסר אורי. לאור הביקוש הוארכו התערוכות שנפתחו ערב משבר הקורונה: "נופי גוף", "אמות וסיפים", "זרות", "ברטה אורדנג" ו"כל אנשי המלך" וכן התערוכה "כיסאות מתבודדים" המשלבת צילומי טבע מרהיבים של כיסאות המשמשים את חסידי ברסלב להתבודדות, העתק של כיסא ההתבודדות המפורסם של רבי נחמן וכיסאות שעיצבו מעצבים עכשוויים מכל רחבי העולם.
ילדים ומשפחותיהם יוכלו ליהנות מן התערוכה "1001 דמויות: מסדנתו של יעקב קאופמן" המאפשרת להתבונן בכאלף(!) דמויות – כל אחת בעלת אישיות משלה – שנוצרו בידיו המיומנות של האמן והמעצב התעשייתי יעקב קאופמן. את הדמויות הוא יוצר מחומרי גלם פשוטים ובאמצעותן הוא עורך דו-שיח עם העולם הקדום ועם תרבויות העולם. בהיכל הספר יזכו הילדים לצפות ב"מנהרת הזמן", סרט אנימציה לכל המשפחה בעקבות המגילות הגנוזות, בלי תשלום נוסף. לאתר הרשמי - לחצו כאן.

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים

מוזיאון המדע מזמין את הקהל הרחב, קטנים כגדולים, ללכלך קצת את הידיים במגוון הדגמות, סדנאות ומיצבי אמנות, שיחשפו את נפלאות הטבע החבויים באדמה: מטוטלת חול, מבוך אדמה ענקי (כ-80 מ"ר), גבישים מחשמלים, מתחם מנדלה, יצירה בחימר, מעבדה לחקר גבישים, סדנת בנייה - קסם החול והאבנים, מיצג אמנות אדמה ועוד. בנוסף מוצגות במוזיאון 10 תערוכות אינטראקטיביות ייחודיות לטווח גילים רחב. המוזיאון נערך והותאם לדרישות והנחיות התו הסגול בצורה מוקפדת. בכניסה למוזיאון תתבצע בדיקת חום, על המבקרים לעטות מסיכות בכל זמן שהותם במוזיאון, לשמור על מרחק 2 מטר ולהישמע להוראות המדריכים.
6 צפייה בגלריה
אוצרות האדמה מוזיאון המדע ירושלים
אוצרות האדמה מוזיאון המדע ירושלים
אוצרות האדמה מוזיאון המדע ירושלים
(צילום: יונתן בן חיים)
שעות פתיחה: 11:00-17:00. גילאים: 2-11. עלות: ילדים עד גיל 5 - חינם, מעל גיל 5 / מבוגר - 45 ₪ כרטיס משפחתי (הורים וכל ילדיהם או סבים וכל נכדיהם) - 160 ₪ הנחות: למחזיקי כרטיס תושב 'ירושלמי', חיילים, כוחות הביטחון, נכים, גמלאים ומועדוני לקוחות. תיאום ביקור מראש בלבד דרך אתר המוזיאון.

הגן הבוטני בגבעת רם

הגן מזמין את הקהל הרחב להיות שותפים לקמפיין להחזרת פרחי הבר לגינות, ביניהם גם צמחים בסכנת הכחדה. בגן יוכלו המבקרים להכיר ולבחור את פרחי הבר האהובים עליהם. במקום ימתינו המתמודדים והקלפי. בנוסף יתקיימו סיורים לחממה הטרופית החדשה במהלכו יוכלו להכיר את יבשת אפריקה ועוד. ולכל משפחה שתבקר בגן יחולק משחק בינגו ייחודי אותו ניתן למלא במהלך הסיור.
6 צפייה בגלריה
הגן הבוטני בירושלים
הגן הבוטני בירושלים
הגן הבוטני בירושלים
(צילום: תום עמית)
גילאים: 5 ומעלה. שעות פתיחה: 9:00-17:00 סיורים בגן יהיו בשעות 10:00, 11:00, 12:00, 13:00 כל סיור 40 דק' החממה הטרופית תפעל בשעות 10:30-14:00. עלות: 35 שקלים ילד/מבוגר ילד ירושלמי חינם עם הצגת ת.ז. מנויים חינם. לאתר הרשמי -לחצו כאן

סיורים במוזיאון המוזיקה העברי

מוזיאון המוזיקה העברי ייפתח מחדש ב-21.3.21, לאחר הפסקה של חצי שנה, מזמין את הקהל הרחב, מבוגרים וילדים לצאת למסע מוזיקלי מרהיב בעקבות כלי הנגינה המיוחדים שנאספו מן התפוצות השונות.
במהלך הסיור יוכלו המבקרים להתנסות בתיפוף, נגינה ויצירה, להכיר סוגי מקצבים שונים ולהנות מהרפתקה חווייתית במיוחד! בנוסף יתקיימו בחללי המוזיאון הקרנות ראשונות של סרטוני מוזיקה חדשים שצולמו לאחרונה, בהם יצפו המבקרים בנגינה חיה על כלים נדירים וייחודיים שהגיעו מהתפוצות, ילמדו שירים, ניגונים וסיפורים מרתקים וסגנונות מוזיקליים שונים אשר השפיעו על המוזיקה והשירה העכשווית שלנו בארץ ישראל, על כל גווניה.
איפה? מוזיאון המוזיקה העברי – יואל משה סולומון 10 נחלת שבעה. שעות פתיחה: בין 10:00 ל19:00 הסיורים יתקיימו לאורך היום בתאום מראש. גילאים: 3 ומעלה
עלות: רגיל – 60 שקלים | ילד מגיל 5 ומעלה – 45 שקלים | אזרחים ותיקים- 45 שקלים | סטודנט 40 שקלים | חייל 30 שקלים. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, אין צורך בתעודת תו ירוק. כולם (כולל ילדים) מוזמנים בשמחה יש לעטות מסיכה על האף והפה בכל זמן השהות במוזיאון. לשמור מרחק ולחטא ידיים. הרשמה מראש בלבד.

מתחם התחנה הראשונה בירושלים

בתחנה הראשונה מזמינים אתכם ואתכן להגיע אלינו ליהנות מיום השבתון עם מגוון פעילויות באוויר הפתוח: תערוכה חדשה "מאשת חיל ועד וונדרוומן" ללא עלות, הצית ילדים "אביב פורח" בשעה 16:30. בשעה 17:00 תיערך שירה בציבור "בירה ונשירה עם נוסטלגיה ירושלמית – "מבצעים מיוחדים בבר למציגים סלפי מהקלפי. הכניסה חופשית.
6 צפייה בגלריה
מתחם התחנה הראשונה בירושלים
מתחם התחנה הראשונה בירושלים
מתחם התחנה הראשונה בירושלים
(צילום: אדווה חולי)

אחרי שלוש שנים – עין חניה נפתח למבקרים

אחרי ששופץ על ידי הרשויות, המעיין היפייפה בהרי ירושלים, יפתח רשמית ביום הבחירות. בשל הגבלות הקורונה והנחיות התו הסגול, הכניסה לאתר תתאפשר רק בהרשמה מראש באמצעות אתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים.
6 צפייה בגלריה
עין חניה
עין חניה
עין חניה
(צילום: יניב כהן, רשות הטבע והגנים)
עין חניה בנחל רפאים שבגן הלאומי הרי יהודה, הוא פינת חמד המשלבת מעיין ובריכה עתיקה מלאה מים, אתר ארכיאולוגי ונוף תרבות של חקלאות מסורתית. אמות משוחזרות מוליכות את המים לבריכת השקיה עתיקה, המשמשת לרחצה. האתר נפתח לאחר ביצוע עבודות שימור ופיתוח של רשות הטבע והגנים, הרשות לפיתוח ירושלים ורשות העתיקות. זאת עם חפירות ארכיאולוגיות שערכה רשות העתיקות בהן נחשפו מערכת מים מהמרשימות בישראל, שתי בריכות מים מהתקופה הביזנטית ונימפיאון (מזרקת מים) מהתקופה הרומית. מערכת המים מזינה את הבריכות שבמקום כבימים עברו. בתוך כך שוקמו הטרסות הישנות שבמקום וניטעו בהן עצי בוסתן.

מרכז הרצל

לראשונה, מאז החלו ההקלות במשק הישראלי, פותח הר הרצל ומרכז הרצל את שעריו לציבור הרחב ומזמין את עם ישראל ובני משפחותיהם לחוויה אינטראקטיבית, חינוכית ומרתקת בימי חול המועד פסח – ללא עלות. הפעילות מותנית ברישום מוקדם ובכפוף לתו הירוק ולהוראות משרד הבריאות.