יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל שיצוין מחר (ה') גדוש אירועים ופעילויות חלקם ללא תשלום. ריכזנו עבורכם מספר המלצות לבילוי משפחתי במרחב הפתוח ובמוזיאונים, אז צאו החוצה התחברו לטבע, לאדמה, ליצירה ותהנו מכל רגע.

מוזיאון המדע | אוצרות האדמה

מה בתכנית? מה באמת אנחנו יודעים על האדמה עליה אנו דורכים יום יום? ביום העצמאות מזמין מוזיאון המדע את ההורים והילדים וכל בני המשפחה ללכלך את הידיים במגוון הדגמות, סדנאות ומיצבי אמנות, שיחשפו את נפלאות הטבע החבויים באדמה: מטוטלת חול, מבוך אדמה ענקי (כ-80 מ"ר), גבישים מחשמלים, מתחם מנדלה, יצירה בחימר, מעבדה לחקר גבישים, סדנת בנייה - קסם החול והאבנים, מיצג אמנות אדמה ועוד. בנוסף מוצגות במוזיאון 10 תערוכות אינטראקטיביות ייחודיות לטווח גילים רחב.
4 צפייה בגלריה
אוצרות האדמה במוזיאון המדע
אוצרות האדמה במוזיאון המדע
אוצרות האדמה במוזיאון המדע
(צילום: יונתן בן חיים)
המוזיאון הותאם לפי הנחיות התו הסגול. בכניסה למוזיאון תתבצע בדיקת חום, על המבקרים לעטות מסיכות בכל זמן שהותם במוזיאון, לשמור על מרחק 2 מטר ולהישמע להוראות המדריכים.
איפה? מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד קריית המוזיאונים 3 ירושלים
מתי? בין השעות 11:00-17:00
גילאים: 2-11. עלות: 10 שקלים בלבד בתמיכה עיריית ירושלים
לפרטים נוספים 02-6544888 רכישת כרטיסים ותיאום ביקור מראש בלבד האתר

חגיגת עצמאות עם תיאטרון הקרון

מה בתכנית? תיאטרון הקרון בשיתוף עיריית ירושלים מזמינים אתכם ההורים והילדים לחגיגת עצמאות עם הצגת ילדים - הסנדוויץ הרעב, מופע הקרקס של החנונים ומופע ג'אגלינג וליצנות עם צמד קרקסום במרחב הפתוח. האירוע יתקיים בתנאי התו הירוק ויעמיד לרשות הקהל מתחם מערך בדיקות קורונה מהירות לילדים מתחת לגיל 16.
מתי? 10:30 ו-12:00 הסנדוויץ' הרעב, 15:00 ו-16:15 מופע הקרקס של החנונים, קרקסום לאורך כל היום.
איפה? אמפיתיאטרון גן הפעמון ירושלים. גילאים: 3-12. כמה? חינם בהרשמה מראש. פרטים נוספים בהרשמה מראש באתר.

בלשים בגן הבוטני

מה בתכנית? בגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם מערכת מיוחדת בה רשומים כל הצמחים ומיקומם בגן, תקלה נוראית גרמה לחלק מהמידע להימחק. במהלך יום העצמאות מזמין הגן הבוטני את הקהל הרחב להצטרף לחיפוש, למצוא את הצמחים ולהגדירם מחדש במערכת. כל מבקר יקבל מפה, כרטיסיות הכוללות את רשימת הצמחים, מי במערכת ומי נמחק ותמונות של הצמחים שנמחקו מהמאגר ובעזרתם יוכל לנווט עצמאית או בסיוע בני המשפחה ברחבי הגן לחיפוש הצמחים הגדרתם ומיקומם על המפה.
4 צפייה בגלריה
בלשים בגן הבוטני
בלשים בגן הבוטני
בלשים בגן הבוטני
(צילום: אביטל בן משה)
איפה ומתי? הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם, בין השעות 9-17.
גילאים: 3 עד 14. עלות: 35 שקלים ילד/מבוגר ילד ירושלמי חינם עם הצגת ת.ז. מנויים חינם. 10 שקלים לכל ערכת בלשים (מנויים חינם). לפרטים נוספים: ובאתר

תיאטרון פסיק

התיאטרון יציג את הצגת "במשקפיים של בגין", על חייו ופועלו של מנחם בגין. ההצגה תעלה בשעות 10:00, 12:00, הכניסה ללא תשלום.

מוזיאון מגדל דוד

המוזיאון יציג את תערוכת - "הבנאים, זו המנגינה שלנו", בין שעות 10:00 – 17:00, ולאחר מכן מופע "אלה הם בנאי" של גברי בנאי ובניו. הכניסה ללא תשלום.

מוזיאון ישראל: שלמו כפי רצונכם

שפע אוצרות האמנות והתרבות, מגוון התערוכות החדשות ותצוגות הקבע יהיו פתוחים לציבור הרחב בשיטת "שלמו כפי רצונכם" ביום העצמאות. המבקרים יוכלו לרכוש כרטיסי כניסה במגוון מחירים סמליים המציינים ציוני דרך בהקמת המדינה והמוזיאון: מ-11 שקלים לציון יום הולדתו של המוזיאון שהוקם ב-11.5.65 ועד 73 שקלים לציון יום העצמאות.
4 צפייה בגלריה
מוזיאון ישראל
מוזיאון ישראל
מוזיאון ישראל
(צילום: עמית שעל)
במהלך יום העצמאות יזכו המבקרים להתרשם ממגוון התערוכות החדשות והמדוברות המוצגות במוזיאון ובהן: "הבירוקרט", מפגש נדיר בין שני יוצרים, צייר וסופר – דויד גרוסמן ומתן בן כנען - המתמודדים שניהם עם דרמה הרת-גורל; "אבנר כץ: 'אני כבר הייתי'" ובמרכזה סדרת דיוקנאות עצמיים שצייר כץ עד כשנה לפני מותו; "תמרה ריקמן: בעיקר ורוד", המציגה עבודות של האמנית מהשנים האחרונות; וכן "מלח הארץ" המעמידה במרכז את יצירותיהם של יוזף ישראלס, מקס ליברמן ולסר אורי. במהלך יום העצמאות יוצעו למבקרים פעילויות שונות לכל המשפחה וסיורים מודרכים.
הסיורים יתקיימו ב: 11:00, 12:00, 13:00. עלות הסיורים: 20 שקלים. 15 שקלים למנויים. יש לבצע ההזמנה מראש באתר ובקופות (יש להגיע בכניסה לאכסדרת אולמות התצוגה ליד הפסל "ליבת התפוח").
איפה ומתי: יום חמישי ה-15 באפריל, 10:00-17:00 במוזיאון ישראל בירושלים- שדרות רופין 11, ירושלים. גילים: 3-99 , הסיורים המודרכים מותאמים לבני 6 ומעלה.

סינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים

לכבוד יום העצמאות סינמטק ירושלים וארכיון ישראלי לסרטים גאים לחגוג עם שני אירועים מרגשים:
-מחווה לכלת פרס ישראל מיכל בת אדם - עבודותיה יוצגו בשבועיים של קולנוע מופת נשי ויהיו זמינים לצפייה באתר ארכיון ישראלי לסרטים בין ה 11-24 לאפריל 2021. במחיר: 15 ₪ לסרט ו-50 ₪ לכל סרטי התוכנית.
4 צפייה בגלריה
סינמטק ירושלים
סינמטק ירושלים
סינמטק ירושלים
(צילום: שלומי כהן)
-השקת האסופה המקוונת באתר ארכיון הסרטים הישראלי של הזכיות הגדולות של הקולנוע הישראלי בזירה הבינלאומית מאת אמיר קמינר – "והזוכה הוא..." לרגל ההשקה וחגיגות יום העצמאות יוצגו ב- 15 באפריל בסינמטק ירושלים שלושה מהסרטים הנבחרים עם שיחת פתיחה מפי העיתונאי אמיר קמינר.
בנוסף, תוכנית מיוחדת מסרטי יום העצמאות תהיה זמינה לצפייה באתר ארכיון ישראלי לסרטים ב- 10 שקלים בלבד. לחצו כאן.

מוזיאון ארצות המקרא ירושלים

משבא לירושלים – סיור בגלריות: סיור בעקבות סיפורי מסע קדומים. מסעות של גילוי, כיבוש, סחר ולעתים מסעות של כמיהה וגעגועים למקום שאליו רוצים לחזור. הסיור יכלול ביקור בתערוכה החדשה "תימן – משבא לירושלים", שלוקחת אותנו למסע באחת מארצות המקרא הרחוקות ביותר, בדרך הבשמים שקישרה בין תימן לארץ ישראל, ועד לעלייתם של יהודי תימן.
שעות הסיורים: 10:00, 10:30, 11:00, 11:30, 12:00, 12:30, 13:00 | ללא תשלום נוסף
מסע שירה עם שרה'לה שרון: מפגש שירה בציבור סוחף ומרגש, בניצוחה של הגדולה מכולן שרה'לה שרון. נשיר על נדודים ומסעות, אל יעדים נכספים ואל תוך הנפש פנימה.
בשעה: 11:00 (מופע בן כשעה וחצי) ללא תשלום נוסף
אפליקציית #Fun2C - מציאות רבודה ומדומה שסוחפת את המבקרים למקדש השומרי ולחיי הנצח במצרים העתיקה (להורדה לטלפון האישי, לשימוש ללא משקפי תלת ממד). ללא תשלום נוסף.
עלות: 10 שקלים | הכניסה למוזיאון בהרשמה מראש בלבד | מספר המקומות מוגבל | האירוע יתקיים על פי נהלי תו ירוק.