פסטה מהירה וקלה להכנה לקיץ, בלי מחבתות והקפצות. את הרוטב מכינים בתנור (אפשר גם בטוסטר אובן), עם מלח גס, שמן זית וחומץ בלסמי. הצריבה הזאת עושה לעגבניות פלאים ומיד כשהן יוצאות מהתנור ממשיכים לתבל ומוסיפים את השום הכתוש, עלי הטימין הלימוני והבזיליקום. אפקט החום מעצים את הטעמים ומחבר את כל חומרי הגלם לרוטב עשיר ועגול.
2 צפייה בגלריה
צילום: ריאן
צילום: ריאן
צילום: ריאן
בחרתי בפסטה קונכיות בגלל הטעם והמראה. צורת הקונכייה מתאימה לעגבניות ולכדורי המוצרלה, וגם יודעת לשאוב לתוכה יפה את הרוטב. מהחיבור של הקונכייה עם הרוטב החם והגבינות מתקבלת פסטה נהדרת ועשירה בטעמים, אך עם זאת קלילה ומתאימה מאוד לקיץ הלוהט.
פסטה קונכיות בעגבניות שרי צרובות חצי חפיסת פסטה קונכיות (או כל סוג שאוהבים) כחצי קילו עגבניות שרי שטופות וחצויות 5 שיני שום כתושות כ־2 כפיות חומץ בלסמי כמה גבעולי טימין לימוני - רק העלים כמה גבעולי ריחן טרי (בזיליקום) - רק העלים מלח גס שמן זית 200-100 גרם גבינת מוצרלה - כדורים קטנים או גדולים, מה שאוהבים פרמז'ן מגורר במידת הצורך פלפל שחור
אופן ההכנה: מבשלים את הפסטה עד אל־דנטה. בינתיים מרפדים תבנית חסינת חום בנייר אפייה, מסדרים את חצאי העגבניות עם החתך כלפי מעלה, מפזרים מלח גס ויוצקים בנדיבות שמן זית איכותי ומעט חומץ בלסמי. מעבירים לתנור שחומם מראש על 200 מעלות למשך כרבע שעה או עד שהעגבניות משחימות מעט (לא להרוג אותן!). אפשר גם לצרוב את העגבניות בגריל.
2 צפייה בגלריה
עגבניות שרי בתנור. צילום: ריאן
עגבניות שרי בתנור. צילום: ריאן
עגבניות שרי בתנור. צילום: ריאן
כשהעגבניות מוכנות מעבירים אותן מיד לקערית עמוקה. מוסיפים את שיני השום הכתושות, עלי הטימין והריחן ומערבבים בעדינות. מוסיפים עוד מעט שמן זית (אני אפילו מעדיף מעט חמאה כתיבול) - לא להתקמצן על שמן הזית. הרוטב אמור לעטוף את הפסטה בנדיבות וכל הטעמים יחד נספגים לארומה נפלאה וריחנית.
מחברים את הפסטה עם תערובת העגבניות. מוסיפים את כדורי המוצרלה וכמה עלי בזיליקום, מערבבים ומפזרים מעט פרמז'ן מעל ומגישים.
אפשר גם: אני אמנם אוהב את המינימליזם של המנה הזאת, אבל בהחלט אפשר לפתוח ולתבל במה שאוהבים - כוסברה טרייה, זיתי קלמטה יכולים גם להתאים. גם עלי נענע שיש בהם רעננות. אפשר גם להחליף את המוצרלה בגבינה בולגרית.