לרגל חגיגות 50 שנה לאיחוד ירושלים יתקיים השבוע לילה לבן חגיגי בעיר, בלילה שבין שלישי לרביעי (23.5-24.5). אירועי הלילה הלבן יכללו מסיבות רחוב והופעות, והחל מ-6 בבוקר ברביעי ייפתחו בתי הקפה והמסעדות במרכז העיר לארוחות מפנקות.
בין המסעדות המשתתפות:
מסעדת נחמן תציע אגז בנדיקט נחמן סטייל עם סלמון מעושן ושתייה (35 ₪), ארומה תגיש ארוחת בוקר ישראלית (32 ₪), זוני תגיש את מנת הפרנץ’ טוסט האגדית שלה (35 ₪), קפה בסתת יגיש ארוחת בוקר מפנקת וגדולה עם קפה ומיץ (39 ₪), בקפה הלל ניתן לקבל ארוחת בוקר מפנקת וגדולה עם שתייה חמה וקרה (42 ₪), קופי בין יציעו ארוחת בוקר ענקית עם לחם דגנים טרי (39 ₪), בחומוס הסורי אפשר לאכול חומוס, סלט או צ’יפס, צלחת פלאפל ושתייה (30 ₪).
עוד מסעדות יציינו את אירועי הלילה הלבן בהצעות מפתות:
מסעדת החצר של השף מוטי אוחנה, חוגגת 10 שנים ולכבוד ומציעה ב-23.5 בקבוק יין הבית ב-50 ₪. לרגל חגיגות העשור לחצר, בנה השף מוטי אוחנה תפריט קיץ חדש המבוסס על מנות מהמטבח הירושלמי המקומי עם רכיבים עונתיים טריים וירקות אורגניים.
מסעדת דולפין ים, אחת המסעדות הוותיקות והמוכרות בעיר, חוגגת גם היא 50 שנה ומציעה תפריט עסקיות חדש - פוקאצ'ה חמה אישית, פלטת סלטים, שתיה קלה וחמה, במחיר מנה עיקרית מוזלת בכל יום מלבד שבת, בין השעות 12:00-17:00. בין המנות: פלטת דגים מעורבת, סטייק סלמון, קלאמרי שלמים על הגריל ברוטב שום, סרטנים קטנים רכים ומטוגנים, פורל מטוגן עם שקדים בליווי אננס ורוטב תפוז, שרימפס וקלאמרי שלמים עשויים על הגריל ברוטב שום, לימון, זיתים, צלפים ובזיליקום, שניצל וינאי מפילה עגל ועוד.
1 צפייה בגלריה
צילום: דניאל לילה
צילום: דניאל לילה
צילום: דניאל לילה
מסעדת גריל הבשרים כינור בכיכר הממוקמת בלב כיכר המוזיקה בירושלים מציעה לראשונה תפריט עסקי לצהריים בין השעות 12:00-17:00 הכולל פוקאצ'ה מהטאבון עם שלושה מטבלים, מנה עיקרית מתנור הג'וספר עם תוספת לבחירה, שתיה ומנה ראשונה או קינוח בעלות של 110 ₪.
בין המנות בעסקית: דג היום, חזה עוף צלוי ברוטב ברנדי, קבב טלה על תערובת ים תיכונית עם טחינה ולימון כבוש, אסאדו שש שעות בציר עגל ושזיפים (בתוספת 15 ₪), סלט חסות וברווז, חומוס שעועית לבנה עם תבשיל עגל פטריות, קרפצ'יו פילה בקר, פילה ברבונייה עם רוטב טרטר וסלט ירוקים חמצמץ ועוד.
מבצע צהריים בביסטרו בר לינק בין השעות 12:00-17:00 המנות העיקריות שבתפריט יחד עם סלט ויין או בירה או שתיה קלה במחיר המנה העיקרית בלבד.
בין המנות העיקריות בתפריט: סטייק אנטריקוט משובח 300 גר' עם רוטב אורוגולה משובח ושום בליווי הום פרייז (122 ₪), קבב טלה וצנוברים על פיתה אש תנור ליד טחינה עם עגבנייה ופלפל חריף שרופים על הגריל (72 ₪), המבורגר לינק 250 גר' בשר בקר עם צ'יפס וירקות (62 ₪), שניצל עוף מוגש עם פירה ובצל מטוגן (62 ₪) ועוד.
במסעדת נחמן החלבית של השפית רחל דבח בכיכר המוזיקה בירושלים מציעים תפריט מנות עסקיות בשעות 11:00-16:00: מנה ראשונה לבחירה, מנה עיקרית ושתיה במחיר המנה העיקרית.
בין המנות בתפריט: פיצה מרגריטה, פיצה קווטרו פורמג'ו, ריקוטה, מוצרלה, פוקרינו ופרמז'ן, פיצה ים תיכונית, מרגריטה בתוספת גבינת עיזים, עגבניות מיובשות ובצל מקורמל, פילה סלמון בקארי אדום, חלב קוקוס, בוקצ'וי, אפונה סינית ואטריות סובה, טורטליני גבינות ברוטב שמן זית, עשבי תיבול, עגבניות שרי, וזיתי קלמטה, פטוציני פומודורו ברוטב עגבניות עשיר, שמן זית ובזיליקום, פנה ברוטב שמנת, גבינת עיזים ותרד ועוד.
מסעדת מדיטה מציינת שנה שלישית מאז שנפתחה במתחם בית הנציב, לאחרונה השיקו במדיטה תפריט קיץ חדש וארוחה עסקית משתלמת. התפריט החדש של מדיטה נבנה סביב חזון 'מטבח תיכון חדש' של המסעדה ובו מנות מהמטבח המזרח תיכון המקומי, עם השפעות ממטבחי העולם ושיטות בישול מודרניות.
קפה קדוש, הפטיסרי של הזוג קרן ואיציק קדוש מציין השנה יחד עם ירושלים חגיגות יובל להקמתו. קדוש הוא בית קפה, מסעדה חלבית וקונדיטוריה שמייצרת הכל בעצמה, מלחמי השאור והמחמצת, דרך מאפים מצוינים ועד לפסטות הביתיות, לזניה, וקינוחים 'מושחתים' שהם גולת הכותרת. בקפה קדוש מוגשות ארוחות בוקר לאורך כל היום וארוחה עסקית בין השעות 12:00-17:00, בהזמנת מנה עיקרית 'מהאוכל של קרן', מקבלים מנה ראשונה לבחירה – מרק היום/סלט קיסר/קרפצ'יו סלק.