2 צפייה בגלריה
וינר וסורוקה. צילום: ששון תירם
ביום שלישי (16.5) נערך אירוע השקה של סדרת יינות "סדרת היובל" של היינן הראשי ביקב סם סורוקה שנוצרה במיוחד לקראת חגיגות 50 שנה לאיחוד ירושלים. בסדרה זו הציג סורוקה ארבעה יינות, כל אחד עם הנגיעה הייחודית שלו, טעמים מיוחדים ואפילו תווית המוקדשת לשכונות בעיר ירושלים.
יקבי ירושלים מהוותיקים והגדולים בישראל עובר בשנה האחרונה מהפיכה בחדשנות ביין בהובלתו של היינן הראשי סם סורוקה, ציוד חדש הכולל החלפה של קו המילוי הנעשה ממש בימים אלו ביקב, הרחבת הייצוא ופתיחת שווקים חדשים בחו"ל והרחבת הפעילות בישראל עם הכניסה לרשתות שיווק חדשות. ארז וינר, מנכ"ל היקב הסביר "זוהי סדרה המשלבת יינות מיוחדים המחוברים לאתרים ייחודים ברחבי ירושלים".
2 צפייה בגלריה
היינות החדשים. צילום: אנני סלבי סטודיו
יינות סדרת היובל:
קולומברד / אמרלד ריזלינג 2016: בגוון קש בהיר, יין לבן אלגנטי יבש זה ממזג חלקים שווים של קולומברד ואמרלד ריזלינג מאזור שמשון. ניחוחות פרחוניים מעולים של אגס, מלון תפוחי, נגיעות וניל וזרע חרדל. היין מענג את החך בטעמי מלונים בשלים וקליפת אשכולית. הסיומת מרעננת, מעודנת ואלגנטית עם טעם פרחוני שנשאר לאורך זמן. טמפרטורת הגשה מומלצת הינה בין 8-10 מעלות.
גוורצטרמינר 2016: יין יבש מגבעות שילה בעל ניחוחות פירות ליצ'י, עלי ורדים, וקליפת תפוז. מענג את החך עם חומציות פירותית מאוזנת. גימור מעודן, אלגנטי, עם טעם פרחוני שנשמר לאורך זמן. טמפרטורת הגשה מומלצת: 8-10 מעלות.
קברנה סובניון/ מרלו / פטי ורדו 2016: היין בגוון אדמדם \ סגלגל עמוק, קברנה סוביניון, מרלו, פטי ורדו הינו בעל טעמים עשירים של רימון, ארז וכוכבי אניס. החך מתמלא ביין בשרני עשיר בעל טאנינים מלטפים עם סיומת פירותית עסיסית. טמפרטורה מומלצת להגשה: 16-18 מעלות.
שיראז קריניאן 2016: היין סגול כהה בצבעו, ממסך זה בסגנון עמק הרון, ניחוח בושם מרוכז של פירות יער שזה עתה נכתשו, אקליפטוס, אדמה וארז שזה עתה נקצץ. נגיעות בשרניות ומגרות של פירות טריים, ארז אלוני וקינמון נשארות על החך, להם מצטרפים טאנינים מלטפים עם משיכה נעימה. טמפרטורה מומלצת להגשה: 16-18 מעלות.