10/20 ומופע – סדרת אירועי מחול ופרפורמנס ביוזמת המחלקה למחול באגף תרבות ואמנויות בעיריית ירושלים, בהובלת יעל – בית ליוצרי מחול ופרפורמנס עצמאיים בירושלים, תתקיים בפעם השנייה השנה (2021), במרחבים אינטימיים אלטרנטיביים ייחודים ברחבי ירושלים.
"מדובר בסדרת אירועי מחול ופרפורמנס שמאפשרת לקהל לפגוש את ירושלים על סמטאותיה, פינותיה הנסתרות ואתריה המוכרים בראי אמנותי, כבמה אינטימית, אלטרנטיבית וייחודית ליוצר, ליצירה ולקהל הצופים, כאשר לכל מופע לוקיישן ייחודי בעיר, שמותאם ומתכתב עם העבודה המוצגת לקהל", מסבירים בעירייה.
בסדרת האירועים הקרובה ישתתפו 16 יוצרי מחול ופרפורמנס ירושלמים שיציגו עבודות סולו, דואט\וטריו. בין היוצרים המופיעים: מיה יוגל, מרים אנגל, גיל קרר, סיגל ארמוזה, לירון בן יעקב יערה ארליך, לילך סגיר, הילה כהן, יסמין גריב, לנה ריקנר ודניז קליין, מיכל מג לויטין, רומי אלון ויעל הרמתי.

אלה חלק מהמופעים הצפויים:

LIttle boy - מאת ובביצוע מיה יוגל
דמות משייטת במרחב לא מוכר, נעה במרחב קיומי חדש, בו מתקיים סדר עולמי, חברתי ציבורי, שונה. היא צפה בעולם ונמשכת אל מרכזו: נביעה, חור שחור או חידה. היא נלכדת במבוך כאוטי, מוקפת סילואטות חיות, נעלמת בתוכן ויוצאת מתוכן. היא מפוררת את הסדר הסמלי ואינה מחליפה אותו באחר. האם היפוך הסדרים יהפוך את הקוסמוס לכאוס? האם זהו סוף העולם? או אולי לידה מחדש?
WOMEN DESERVE MORE מאת ובביצוע הילה כהן
ספר לי על אישה אחת שלא הוטרדה מינית, ואספר לך מי אתה.
אין אחת כזאת.
מילה, מבט, החפצה, מגע בלי הסכמה, אונס.
1 צפייה בגלריה
women deserve more
women deserve more
women deserve more
( צילום: אילן חזן)
Women deserve more הוא סולו קצר, שעוסק בנושא של הטרדה מינית באופן ישיר, ומראה, באופן חמוץ, עד כמה אלימות מינית היא חלק שגרתי מחיינו.
אני רוצה לייצר שיח בנושא הטרדה מינית, דרך האמנות שאני עוסקת בה. הייתי רוצה שהקהל יוכל להתחבר לסיפור שאני מספרת, להתרגש, לתהות בתוך עצמו לגביו, ולייצר שכבה נוספת של מודעות לנושא.
הסולו נוצר בתמיכת בית יעל ליוצרי מחול ופרפורמנס עצמאיים בירושלים.
מקפלת שמחה – מאת ובביצוע הדר אלפסי
בין ניגון חסידי לאוריגמי.
אוריגמי, אומנות קיפולי הנייר אשר עשתה את דרכה אלינו מיפן הרחוקה, דורשת ריכוז, דיוק ומידת מה של אובססיביות.
כך גם התפילה.
במיצג אשר מורכב מקטעי תנועה, שירת ניגון ואוריגמי. מבקשת האומנית - אישה על רצף האמונה, להתחקות אחר מהלך חייה שלה ושל נשים באשר הן, בחיפוש אחר דיוק, יופי וסדר פעולות קבוע מראש הנדרש מאישה דתייה, לעיתים אף במחיר חייה שלה. אותן היא מסמנת באמצעות שמלות אוריגמי המוצגות בחלל.
(מקפלת שמחה. ביצוע: הדר אלפסי)
החיבור בין הטקסיות הדתית החוזרת על עצמה מאפיינת גם את מלאכת קיפול הנייר ומעבירה לצופה את חווית הדבקות דרך תנועה, קול ואוריגמי ודרך ייצוג הבגד הנשי - שמלה.
סדרת המופעים תתקיים בין התאריכים 03-06.08.21 | הכניסה חופשית
לתכנית המלאה – לאתר, לדף המופעים ולפרטים ורישום אליהם - לחצו כאן.