המהפכה הירוקה

('עדניה', משתלת הגן הבוטני)
במשתלה של הגן הבוטני בגבעת רם נפתחה לאחרונה 'עדניה' - מעדניה, מטבח, משתלה וחנות בוטניקה. על הצד הקולינארי אחראי השף נדב מלין, ממקימי תנועת 'סלואו פוד' בישראל. 'עדניה' הוקמה בשיתוף פעולה של השף מלין (בעל תואר גסטרונומי באיטליה) ואנשי המשתלה. ההשראה להקמת 'עדניה' מקורה ברשת Eataly האיטלקית, בעלת קונספט ה'סלואו פוד'.
4 צפייה בגלריה
מלין
מלין
מלין
(צילום: אסף קרלה)

מה נמצא שם? 'עדניה' מציעה תפריט קל שמשלב בין אוכל טרי למוצרי מעדנייה שאפשר לקחת הביתה. לדוגמא: מוזלי עם 'הגרנולה של מירב' ויוגורט כבשים של מחלבת עברי (36 שקל). מוצעים גם פלטות וכריכים אשר ישלבו את כל מוצרי האוכל על מגש או בתוך לחמים, פסטות, סלטים, פלטות גבינות של מוטקה עברי וברקנית ודגים כבושים.
מתי פתוח: א-ה 08:00-18:00, שישי 08:00-14:00.

הטעימות שהפכו לארוחות

('אריכא', אגריפס 83)
אריכא HOME היא שמה של המחלקה החדשה השייכת לקבוצת 'אריכא סביח' משוק מחנה יהודה. הבעלים איתי אריכא, שכבר הביא לנו את הסביח בפיתה, ראה כי יש ביקוש גבוה ל'ממרחים' של הסביח - למה שממלא את הפיתה/לחמניה. התוצאה: סלטים שנעשים שם מדי יום. אפשרויות הרכישה הם במארזים כולל פיתות שנאפות במקום ומכאן קצרה הדרך לפיקניק או לארוחת בוקר ארוזה.
4 צפייה בגלריה
הסלטים של אריכא
הסלטים של אריכא
הסלטים של אריכא
(צילום: דוד מויאל)

מה נמצא שם? מבחר לא שגרתי של סלטים כגון ריבת החצילים ששימשה לטעימה והיום קיבלה קופסה משל עצמה. לצידה יש גם ריבת תפוזים עם מקל וניל. בתחום המלוח תמצאו סלט פורטבלו צלוי, קרם פלפלים מתוקים, מטבוחה מעושנת ושמפניון צלוי. הטחינה מככבת אצל אריכא לפחות בשלושה סלטים: קרם טחינה לימון פרסי שחור, ממרח חציל שרוף בטחינה וטחינה עם פיסטוקים קלויים. המחירים נעים בין 14-19 שקלים לקופסה, לא כולל פיתות.
מתי פתוח: א-ה 09:30-23:30, שישי 09:30 עד שעתיים לפני כניסת שבת.

הדיינר של ממילא

('ברלין', שדרות ממילא 13)
בלב ממילא הוקם לאחרונה דיינר אמריקאי בעיצוב צבעוני ושם גרמני במיוחד: 'ברלין'. כיאה לדיינר הוא מציע תפריט של חובבי ההמבורגר והאוכל האמריקאי, אבל עם נגיעות עולמיות.
כך, תמצאו שם גם מנות מצרפת, ארגנטינה ומקסיקו. את המסעדה פתחה קבוצת אנשי העסקים שמפעילה את מסעדת 'לוצאנה'.
4 צפייה בגלריה
המרפסת של 'ברלין'
המרפסת של 'ברלין'
המרפסת של 'ברלין'
(צילום: יח"צ)

מה נמצא שם? למנות ההמבורגר יש תוספות כגון אנטריקוט, אסאדו, שניצל ובריסקט והכל על גבי ההמבורגר עצמו. הקציצה האמריקאית מגיעה עם תוספות כמו למשל כדורי פירה, כנפיים וטבעות בצל. המחירים נעים בין 52 ל-60 שקל. יש גם כריכי אסאדו ואנטריקוט, שנמכרים עבור 62 שקל.
מתי פתוח? א-ה 12:00-23:00. עובדים שישי ומוצ"ש

צלחת החומוס הסודית

('נינו', רחוב רחל אימנו)
על חורבות ה'רוזה' לשעבר נפתחה לאחרונה מסעדת ״נינו במושבה״. מי שאמון על האוכל הוא הבעלים והשף דוד גולן שעבד בכמה מסעדות בארצות הברית וגם בעיר.
4 צפייה בגלריה
מגש סלטים, כולל החומוס
מגש סלטים, כולל החומוס
מגש סלטים, כולל החומוס
(צילום: אביה אשוש)

מה נמצא שם? אחת ההפתעות היא החומוס של ג׳וני, שמורכב ממתכון סודי משנת 1938. עוד בתפריט: חציל על האש עם סלסה עגבניות שרופות, פסטו, טחינה ושמן זית (42 שקל). מנת 'המעורב של נינו', כוללת טחול, כבד עוף, חזה עוף ובצל מקורמל. היא מגיעה על טחינה ועם מקל פוקצ׳ה, ומחירה 58 שקל.
ב'נינו' תמצאו גם צלחת שוק, שבה יש קוביות פילה דג וירקות שוק ומחירה עומד על 68 שקל. תמורת 240 שקל תקבלו ארוחת טעימות עם ארבע מנות ראשונות, שלוש עיקריות וקינוח.
מתי פתוח? א-ה 12:00 עד אחרון הסועדים, ומוצאי שבת.