מסעדות השף הירושלמיות מנסות להמציא אותן מחדש בעידן המסכות והריחוק החברתי. המטרה מצד אחד לא לרדת ברמה ולשמור על תפריט אטרקטיבי ויוקרתי אך גם להיות בטוחות ולא מדבקות ולהבטיח מרחק ומרווח בין הסועדים. כשברור שגם נקיטת אמצעי זהירות וצמצום מספר הסועדים כרוך בעלויות כספיות וצמצום הרווחים בהתאם.
מסעדת צ'לו האיטלקית שבבעלות השף עדי כהן מתכוננת להיום (1.7.20) כשהקונספט יהיה ארוחות מיוחדות במחיר קבוע ( פיקס מניו) למספר סועדים מצומצם. הארוחות יתקיימו רק פעמיים בשבוע, בלילות רביעי וחמישי, וניתן יהיה לסעוד במקום רק בהזמנה מראש. המחיר לארוחה מלאה בת 4 מנות יעמוד על כ- 250 שקל לאדם.
3 צפייה בגלריה
לינגווני עם אספרגוס וכמהין
לינגווני עם אספרגוס וכמהין
לינגווני עם אספרגוס וכמהין
(צילום: מסעדת צ'לו הירושלמית)

3 צפייה בגלריה
טירמיסו
טירמיסו
טירמיסו
(צילום: מסעדת צ'לו הירושלמית)
בכל ערב יוקצו מספר שולחנות בודדים עד ל- 12 איש בלבד במסעדה בו זמנית. כך הישיבה תהיה מרווחת אף מעל לדרישות של התו הסגול ומשרד הבריאות. כהן: "אנחנו כבר שלושה חודשים סגורים וזה נתן לי הרבה זמן למחשבה והחלטתי לנוכח המצב לעשות קונספט חדש שיהיה גם יעיל מבחינת ההוצאות, שלא נצטרך להיות פתוחים כל ערב וגם שנמשיך לעשות מה שאני אוהב ולבשל מהלב את המנות הכי שוות. כל חודש נחליף את התפריט כולו וכך יהיה גיוון גם לקהל שירצו לחזור וגם שלנו יהיה עניין כל פעם מחדש במטבח".
מסעדת אקליפטוס בבעלות השף משה בסון ובנו רוני חזרה לפעול במתחם חוצות היוצר מול חומות העיר העתיקה אך עכשיו הם מציעים גם קונספט חדש של ארוחות בראץ' בשרית בצהרי ימי שישי בלבד בישיבה בחוץ במרפסת רחבת ההיקף שלהם. הישיבה במקום תהיה גם בריחוק חברתי וגם תחת כיפת השמיים, שני אלמנטים קריטיים שנועדו להבטיח ירידה משמעותית בסיכוי להדבקות. הארוחה כאן תהיה בקונספט של ארוחת טעימות עם מנות טאפס קטנות רבות ומגוונות והעלות תעמוד על 133 שקל לסועד.
3 צפייה בגלריה
מסעדת האקליפטוס
מסעדת האקליפטוס
מסעדת האקליפטוס
(יח"צ)

המחירים בשני המקרים לא מתיימרים להיות זולים אך הם משקפים תמחור מוזל ביחס למה שהסועד מקבל. כך שהתמורה עבור הכסף שווה ועדין לא עושים בשני המקרים פשרות, לא בחומרי הגלם ולא במבחר המנות.