לאחרונה אני מעדיף יותר ויותר ארוחות קלות, פשוטות ובריאות, וטעימות כמובן. השבוע בחרתי בתבנית לעצלנים. תבנית עם דלעת, קישוא, זוקיני, שעועית ירוקה, שני ראשי שום מצופים באריסה או פלפל צ'ומה, לימון כבוש ושמן זית.
2 צפייה בגלריה
ארוחה בתבנית אחת
ארוחה בתבנית אחת
ארוחה בתבנית אחת
(צילום פרטי)
את כל העושר והאושר הזה שלחתי לעשות עבודה בתנור, ובינתיים נתחי דג מפולטים נצרבו קלות על מחבת פסים, והנה, יופי של ארוחה פשוטה ונגישה.

דג צרוב עם ירקות צלויים בתנור

פילטים שטופים של דג (איזה שאוהבים) שיובשו בנייר סופג
דלעת: יש לא מעט סוגים עכשיו והן נפלאות. אני בחרתי בדלעת מאורכת, ירוקה מבחוץ וכתומה ונועזת מבפנים. הירקן פרס פרוסה עגולה ויפה ללא גרעינים
זוקיני או קישוא, או גם וגם, צעירים ורעננים, מחולקים לאורך לחצאים או לרבעים
שני ראשי שום חצויים לרוחב
שעועית ירוקה קפואה
גבעולים של תימין לימוני
לימון כבוש
מלח ים
פלפל שחור גס
מיץ מחצי לימון
2-1 כפות אריסה או פלפל צ'ומה
כשליש כוס שמן זית
2 צפייה בגלריה
דג עם דלעת, קישואים ושעועית
דג עם דלעת, קישואים ושעועית
דג עם דלעת, קישואים ושעועית
(צילום פרטי)
ההכנה:
מרפדים תבנית בנייר אפייה, משמנים ומפזרים מלח ים ופלפל שחור. התבנית הזאת פתוחה, הכמויות לפי בחירה, תלוי במספר המשתתפים.
בקערה קטנה מערבבים את שמן הזית, מוסיפים כף אריסה (או לפי הטעם שאוהבים), לימון כבוש ומיץ לימון. מערבבים עד לקבלת עיסה אחידה ומורחים על הדלעת, על חצאי ראשי השום והשעועית הירוקה. אפשר גם על הקישוא והזוקיני. אני העדפתי להשאיר אותם ניטרליים ולתבל רק בשמן זית, מלח גס ופלפל גרוס. עניין של איזונים.
מסדרים על התבנית, מפזרים תימין ועוד מעט מלח גס ומעבירים לתנור שחומם מראש ל־150 מעלות למשך כ־25 דקות. עם מזלג או סכין בודקים אם הדלעת מוכנה (אם הסכין עוברת בקלות - זה מוכן) והקישואים צרובים יפה. את השעועית כדאי לערבב כדי שלא תתייבש.
בינתיים מתבלים את נתחי הדג בפלפל שחור גס ובמלח ים, מורחים מחבת פסים במעט שמן ומניחים את הנתחים כשהעור כלפי מטה לכ־5-4 דקות מכל צד. מסדרים צלחת עם ירקות כשנתחי הדג צרובים מעל.
אפשר גם: להוסיף מעט יין לבן וחמאה לתערובת האריסה או לצריבת הדג.