1 צפייה בגלריה
יהודה בן יוסף. צילום: יח״צ
יהודה בן יוסף. צילום: יח״צ
יהודה בן יוסף. צילום: יח״צ
לאחר שפרסמנו אמש (א') לראשונה כי סיעת 'ירושלים תצליח' צפויה להתפצל, הבוקר (ב') נחתם הסכם בין יהודה בן יוסף מסיעת 'ירושלים תצליח' לבין תנועת 'התעוררות', במסגרתו יתמוך בן יוסף בעופר ברקוביץ. במידה וברקוביץ ייבחר לראשות העירייה, בן יוסף ישמש כאחד מסגניו.
בן יוסף (בן 58), שהיה סגנו המיועד של השר זאב אלקין, הוא קצין במילואים, איש חינוך מזה ארבעה עשורים בירושלים. שימש כמורה במשך 20 שנה, הקים את בית הספר בית הצייר, אותו מנהל עד היום ומשמש כיו"ר ועד מנהלי בתי הספר. בנוסף נחשב למנהיג העדה הכורדית, יו"ר התנועה לידידות ישראל-כורדיסתאן, נבחר להסתדרות המורים בשתי קדנציות ונאבק למען שדרוג החינוך בירושלים.
במעמד החתימה אמר בן יוסף: "אני ראיתי את הערכים ואת הציבור הציוני בירושלים לנגד עיניי. אני סמוך ובטוח כי השילוב בין תנועת התעוררות והעומד בראשה, ראש העירייה הבא, עופר ברקוביץ לביני, יהווה גשר איתן בין הקהלים השונים בעירנו ירושלים. ברקוביץ, יצור במועצת העיר פסיפס ירושלמי אנושי, המבטא את כלל הדעות, כדי שכל ירושלמי יראה בהנהגת העיר את המיוצג שלו".
כפי שחשפתי אמש: עכשיו זה רשמי - יהודה בן יוסף חובר לעופר ברקוביץ ויקבל סגנות. במידה וברקוביץ יפסיד בן יוסף ילך עם התעוררות כגוש. חברת המועצה פלר חסן נחום ירדה למחתרת ולא מדברת עם העיתונאים. לעת עתה היא נשארת על הגדר. pic.twitter.com/ffPTF20xG1 — רפי פרלשטיין rafi perlshtein (@rp2021) 12 בנובמבר 2018
יו"ר תנועת התעוררות והמועמד לראשות העירייה, עופר ברקוביץ: "אני שמח על הצטרפותו של יהודה בן יוסף מירושלים תצליח. יהודה הוא איש חינוך, איש של עשייה, נציג העדה הכורדית. הוא יוביל את תחום המנהלים הקהילתיים והגברת ההשקעה שלנו בשכונות. אנחנו מתחילים כאן דרך משותפת ארוכה".
בנתיים, חברת המועצה פלר חסן נחום מהסיעה 'ירושלים תצליח' נשארת על הגדר.