1 צפייה בגלריה
ליברמן וליאון. צילום: אלכס קולומויסקי ודנה קופל
ליברמן וליאון. צילום: אלכס קולומויסקי ודנה קופל
ליברמן וליאון. צילום: אלכס קולומויסקי ודנה קופל
אחרי שהבוקר (ה') נחשפו לראשונה ב"ידיעות אחרונות" הקלטות של המועמד לראשות העירייה, משה ליאון לפיהן הוא נשמע מדבר על עיסקה לכאורה לפיה שר הביטחון יעביר חוק גיוס מרוכך בתמורה לתמיכת הרבנים בליאון, היום בצהריים שגרה התנועה לאיכות השלטון מכתב דחוף ובו היא דורשת לפתוח בחקירה פלילית נגד ליאון וליברמן בעקבות הפרסומים.
את המכתב שגרה התנועה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה, שי ניצן ומפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשייך.
"מהדברים עולה תמונת מצב חמורה ביותר, כשהדבר, על פניו, עולה כדי עבירות פליליות ומחייב פתיחה בחקירה פלילית – הן בחשד לעבירת הפרת אמונים מצדו של שר הביטחון ליברמן, אשר על פי האמור בפרסומים 'שולט' בדרג המקצועי כך שחוק הגיוס שיעבור בסוף יהיה חוק מרוכך שירצה את הרבנים התומכים בליאון, והן בחשד לעבירה מתחום טוהר הבחירות מבחינתו של משה ליאון, שקיבל את תמיכתם של הרבנים החרדיים בתמורה לכך, תוך שהוא מודע לכך ולעובדה כי הדבר עולה לכאורה לכדי עבירה פלילית", נכתב במכתב.
"לא יעלה על הדעת כי "דיל" פוליטי במטרה לקדם את מועמדותו של משה ליאון יוביל למעורבות של השר בעבודתה של הועדה המקצועית המקדמת את נוסח הצעת החוק. הדבר עולה, על פניו, לכדי הפרת אמונים ואף מעלה חשש ממשי לעבירות מתחום טוהר הבחירות, בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה – ועל כן העניין מחייב פתיחה בחקירה פלילית של כל המעורבים בדבר".
רק לפני שבוע וחצי חתם ליאון על אמנת איכות השלטון באירוע שנערך במרכז העיר שמטרתו להתחייב לפעול בשקיפות, לשמור על טוהר המידות, להימנע מניגוד עניינים ובעיקר - לא למעול באמון הציבור.
בתגובה להקלטות נמסר אז מהמועמד משה ליאון: “אינני מכיר את האירוע או את השיחה המצוטטת, אך בהכירי את העובדות אני משוכנע כי מדובר בדברים שהוצאו מהקשרם. אני גאה בתמיכת ש”ס ודגל התורה ומתכוון לנצח בסיבוב הראשון כדי שאוכל לדאוג לירושלים ולתושביה”.
תגובת לשכת שר הביטחון: “חוק הגיוס שגיבשה מערכת הביטחון הינו החוק הממלכתי והטוב ביותר, שקיבל הן את אישור הרמטכ”ל והן את תמיכת ח”כ יאיר לפיד, ‘יש עתיד’ ורובה המוחלט של המערכת הפוליטית. הטענות לדיל כביכול לא היו ולא נבראו, וגם אם נאמרה אמירה של קמפיין בחירות, היא אינה קשורה לא לשר ליברמן ולא למציאות ולעובדות”.