1 צפייה בגלריה
האישור של העירייה
האישור של העירייה
האישור של העירייה
האם פקחי עיריית ירושלים נטפלים לרשימת 'ירושלים ביתנו' המתמודדת למועצה? כך לפחות טוענים ברשימה שמתמודדת לראשונה למועצת העירייה.
כמדי שבוע יצאו פעילי הרשימה לפעילות שטח, כאשר הם מביאים עמם דוכן שקיבל את אישור העירייה, כפי המקובל וכנדרש. לטענת ראש הרשימה, איליה ליפצקר, בכל פעם כשהדוכן מוקם בנקודה בעיר, פקחים דורשים מהם לסלקה.
"הקמנו דוכן ברחוב אגריפס, ולהפתעתנו זמן קצר לאחר מכן הגיעו פקחי העירייה ודרשו מאיתנו להתפנות מהמקום", אמר ליפצקר בשיחה עם מיינט ירושלים. לדבריו, "הדוכן הוקם עם כל האישורים הנדרשים, למרות שהראנו לפקחים שיש סיעות נוספות שהקימו דוכנים בסמוך, טענותינו נפלו על אוזניים ערלות".
גורמים במפלגת האם, 'ישראל ביתנו', הביעו תמיהה מדוע הפקחים מגיעים שוב ושוב דווקא לדוכנים של רשימת ״ירושלים ביתנו״ בעוד ששאר הדוכנים של הרשימות השונות עובדות כרגיל. "ירושלים ביתנו היא רשימה המייצגת את הקול החילוני בעיר ושל דוברי הרוסית וכנראה מאיימת על רשימות אחרות. אולי על רקע שיתוף הפעולה והברית בין ניר ברקת לזאב אלקין נמצאת התשובה לשאלה".
העירייה: "מדובר בטענות הזויות. עיריית ירושלים אוכפת את החוק בתקופת הבחירות באופן שוויוני כלפי כלל הרשימות. בתקופת בחירות ניתנים היתרים לרשימות ומפלגות ולמועמדים לראשות העיר על פי בקשה מראש, לפי פרטים מזהים, התחייבות לשמור על הסדר, לא להשאיר מפגעי פסולת וכד'.
"לאחר קבלת ההיתר, אגף האכיפה והשיטור בעיריית י-ם מקבל את רשימת ההיתרים ובמידה ודוכן מוצב כחוק ובהיתר – הוא מורשה להמשיך לעמוד במקום שנקבע".