2 צפייה בגלריה
המועמדים לראשות עיריית ירושלים. צילום: יואב דודקביץ, רפי קוץ ויח"צ
המועמדים לראשות עיריית ירושלים. צילום: יואב דודקביץ, רפי קוץ ויח"צ
המועמדים לראשות עיריית ירושלים. צילום: יואב דודקביץ, רפי קוץ ויח"צ
טלטלת בחירות: הבוקר נחשף לראשונה ב'מיינט ירושלים' כי עו"ד יוסי חביליו הסיר את מועמדותו לראשות העירייה והעביר את תמיכתו לעופר ברקוביץ', יו"ר התעוררות, מי שהולך ומסתמן כמועמד הפלוריסטי המוביל לראשות העירייה. המהלך שביצעו השניים התרחש במקביל להכנות ההולכות ונשלמות של חבר המועצה החרדי יוסי דייטש, שעל פי כל הסימנים צפוי להצטרף באופן רשמי למירוץ בימים הקרובים. כך או כך, ביום חמישי הבא, ה - 27 בספטמבר, יסגרו סופית רשימות המועמדים למועצה ולראשות העירייה ואז תתקבל התמונה הסופית - קצת יותר מחודש לפני הבחירות עצמן (30 באוקטובר 2018).
עזריה: ״נצטרך לקבל החלטות משמעותיות״
לאחר הודעתו של חביליו, בשעות האחרונות שוב מופעלים לחצים על ח"כ רחל עזריה, יו"ר סיעת ירושלמים, על מנת שזו תסיר את מועמדותה ובכך תחזק את סיכויו של ברקוביץ לנצח כשהוא מגבש מאחוריו קואליציה חילונית רחבה. עזריה אמרה היום בכנס מועמדים בתיכון 'בויאר', כי "במידה ויוסי דייטש ירוץ כשהוא נתמך על ידי כלל הפלגים החרדים, נצטרך לקבל החלטות משמעותיות", כשבכך היא רומזת על פרישה אפשרית שלה מהמירוץ.
חביליו מודיע על פרישתו ותמיכתו בברקוביץ׳:
השר זאב אלקין מצידו מבטיח לרוץ עד הסוף, תסריט של פרישה מהמירוץ לא קיים מבחינתו. גורם בכיר במטה אלקין אומר בשיחה עם 'מיינט ירושלים', "כדי לנצח צריך להביא ציבורים גדולים שעופר ברקוביץ' לא מסוגל להביא ואת זה רק אלקין מסוגל לעשות. אם המועמדים האחרים לא רוצים לתת את הניצחון למועמד החרדי על מגש של כסף, המעשה הנכון מבחינתם הוא לפרוש מהמירוץ ולהתאחד עם אלקין, המועמד הציוני המוביל".
נכון לשעה זאת, המועמד החרדי יוסי דייטש רושם התקדמות במשא ומתן עם הסיעה החרדית ליטאית דגל התורה, אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, דייטש יזכה בתמיכת דגל התורה – ש"ס, ככל הנראה, תלך בעקבותיה. ההערכה היא כבר ביממה הקרובה דייטש יכריז באופן רשמי על מועמדותו, ובכך המשחק ייפתח מחדש.
2 צפייה בגלריה
יוסי חביליו | צילום: יואב דודקביץ'
יוסי חביליו | צילום: יואב דודקביץ'
יוסי חביליו | צילום: יואב דודקביץ'
משה ליאון שבונה על פיצול חרדי, ומצפה לקבל את תמיכת דגל התורה וש"ס, נמצא נכון לשעה זאת בבעייה. למרות כל זאת, בשיחה עם 'מיינט ירושלים' הוא נשמע רגוע מתמיד. "בסופו של דבר, החרדים יתמכו בי, אני אהיה ראש העיר הבא של ירושלים".
כך או כך, במחנה החילוני העיניים נשואות בשלב הזה למועמדת ח"כ רחל עזריה, שתצטרך לקבל החלטה, האם היא נשארת במירוץ וחוטפת אש מהמחנה הפלורליסטי, או שהיא מתמקדת כמו יוסי חביליו במירוץ למועצת העירייה, ומשאירה לעופר ברקוביץ לעלות לסיבוב שני, מול אלקין או דייטש. נמשיך ונעקוב.