1 צפייה בגלריה
טוב שנזכרתם להתעניין | צילום: קובי קואנקס
טוב שנזכרתם להתעניין | צילום: קובי קואנקס
טוב שנזכרתם להתעניין | צילום: קובי קואנקס
פחות משנה לבחירות - כיצד יצביע הציבור הפלורליסטי בעיר? סקר של מינה צמח שבדק את כוונות ההצבעה בבחירות לעיריית ירושלים ועמדות הציבור הירושלמי הלא חרדי בנושאים מוניציפליים שונים, אותו הזמינה תנועת התעוררות מצביע על משה ליאון הוא כדמות הכי מוכרת במועצה, אך גם הזו שמעוררת את ההתנגדות הגדולה ביותר.
בתוך כך, 44% מתוך 500 נשאלים אמרו כי הם לא שמעו על עופר ברקוביץ מעולם, אך למרות זאת 22% מתוך הנשאלים ציינו כי הם אוהדים אותו. בהנחה שברקת לא מתמודד לקדנציה נוספת ויתנהל קרב ראש בראש בין ליאון לברקוביץ, יו"ר האופוזיציה ינצח עם 29% וליאון יסיים עם 13%.
חשוב לציין כי לא נשאלה שאלה שסקרה מועמדים אחרים לראשות העיר כמו ניר ברקת, מאיר תורג'מן, אבי סלמן ויוסי חביליו.
לפי הסקר רוב הנשאלים לא שמעו על מרבית מחברי המועצה האחרים או שלא ידעו לקבוע את היחס אליהם. הדמות המוכרת ביותר במועצה הייתה משה ליאון רק 17% מהנשאלים ציינו כי הם לא שמעו עליו. מאיר תורג'מן מייד אחריו (33%) ברקוביץ שהכריז על מועמדות לראשות העיר חולק את המקום השלישי עם קינג (44%). הדמות הכי פחות מוכרת במועצה היא פלר חסן נחום, יו"ר סיעת ירושלמים 71% ציינו כי הם מעולם לא שמעו עליה.

המירוץ לראשות העירייה: ליאון הכי מוכר, ברקוביץ׳ מוביל
בתוך כך הסקר גם בדק את היחס של הנשאלים לגבי המועמדים השונים לראשות העיר. למרות שליאון היא הדמות הכי מוכרת, 32% מהנשאלים אמרו כי הם לא אוהדים אותו ו-25% היו אדישים כלפיו. מצבו של תורג'מן היה טוב יותר: 14% מהנשאלים ציינו כי הם לא אוהדים אותו לעמת 18% שכן, כשרבע מהנשאלים היו אדישים אליו. מצבו של ברקוביץ מבין השלושה היה הטוב ביותר לפי הסקר -22% מהנשאלים תמכו בו לעומת 5% שלא. בקרב ראש בראש בין ברקוביץ לליאון, ברקוביץ מנצח בפער של 13%, אולם חשוב לציין כי המדגם של הסקר לא כולל בתוכו את המגזר החרדי שרובו תמך בבחירות האחרונות בליאון.
לא מרוצים מתפקודו של ניר ברקת
הסקר גם בחן את הערכות לגבי תפקוד ניר ברקת. 70% מהנשאלים לא היו מרוצים מהטיפול במתחים בין האוכלוסייה החרדית לשאר תושבי העיר ומחצית מהנשאלים ענו כי הם לא מרוצים מהמידה בה הוא מתחשב בצרכים וברצונות של אנשים כמותם.
הציונים הגבוהים ביותר ברקת מקבל בדאגה לביטחון האישי של התושבים ובמתן שירותים לתושבי העיר ובחינוך. 68% מהנשאלים מסכימים או נוטים להסכים שברקת משתמש בעיר כמקפצה לפוליטיקה הארצית ו-53% מסכימים שברקת מחלק את ירושלים לחרדים למרות זאת.
20% מהנשאלים מסכימים עם האמירה כי ניר ברקת הוא ראש הממשלה שלהם, שני שליש מהם גם חושבים שהוא משתמש בעיר כמקפצה לפוליטיקה הארצית וזה לא מפריע להם לטעון כי הוא ראש הממשלה שלהם.
הסקר גם בחן אילו סיעות נתפסות כמייצגות טוב ביותר את הצבור הממלכתי בירושלים, כאשר ברקת מוביל עם 24% ומיד אחריה בפער קטן סיעת התעוררות עם 20%.