פסטיבל העוד הבינלאומי בירושלים, בניהולו האמנותי של אפי בניה, מנהל בית הקונפדרציה, חוגג את שנתו ה-21 וייפתח הערב, 19.11.20. מגיפת הקורונה אמנם מונעת מן הפסטיבל את האפשרות לארח אמנים בינלאומיים, אך מופעי הפסטיבל ימשיכו להציג קשת של מסורות ותרבויות החוצות גבולות בינלאומיים. התוכנית האמנותית של הפסטיבל בשנה זו תארח את מיטב האמנים והיוצרים הישראלים שהופיעו במסגרתו לאורך השנים.

2 צפייה בגלריה
אהוד בנאי, ג'ורג סמעאן, סאלם דרוויש וגיל סמטנה
אהוד בנאי, ג'ורג סמעאן, סאלם דרוויש וגיל סמטנה
אהוד בנאי, ג'ורג סמעאן, סאלם דרוויש וגיל סמטנה
(צילום: רויטל טופיול)

מופע הפתיחה יפגיש את חברי הנפש אהוד בנאי ואנשי הגליל ג'ורג' סמעאן וסאלם דרוויש, המשתפים פעולה כבר יותר משלושים שנה, במופע המחבר בין תרבויות, עמים, לשונות ואנשים. הפעם הם יארחו את הזמרת-יוצרת לונא אבו נסאר. (חמישי, 19.11.20, 21:00, שידור בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה)
הזמרת-יוצרת ואמנית הקול הבינלאומית מור קרבסי, בת לשושלת מרוקאית-ספרדית, יוצאת למסע מוזיקלי הנע בין ישראל, ספרד, מרוקו והרי האטלס. קרבסי מחברת בין השירה הליטורגית של יהודי צפון מרוקו והחכתיה, אותה למדה מסבא שלה, ובין השירה הברברית של כפרי הרי האטלס, ומבקשת להציע נוכחות קולית נשית בעולם מוזיקלי גברי ברובו. (מוצ"ש, 21.11.20, 21:00, שידור בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה)
הזמרת והפייטנית הדס פל ירדן תחשוף אוצר מוזיקלי שנותר עלום במשך מאה שנים ויותר. לפני כעשור אותרו בארכיון חברת EMI באנגליה שירי לדינו שהוקלטו בסלוניקי ובסרייבו לפני מלחמת העולם הראשונה, ובוצעו על ידי מיטב הזמרים והזמרות היהודים הספרדים של התקופה. פל ירדן תבצע את השירים בעיבודים חדשים, השומרים על הרוח המקורית של הקולות המגיעים אלינו ממקומות ומזמנים רחוקים. המופע בהפקת המרכז לחקר המוסיקה היהודית, האוניברסיטה העברית בירושלים. (ראשון, 22.11.20, 19:00, שידור בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה)
המלחין ונגן העוד ויסאם ג'ובראן יגיש רסיטל עוד סולו. (ראשון, 22.11.20, 22:00, שידור בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה)
פנטזיה לקמנצ'ה ועוד הינה הפקה מיוחדת לפסטיבל העוד. מפגש אינטימי ומרגש של דואו האחים, הזמר ונגן הקמנצ'ה והנאי יגל הרוש ונגן העוד אוריה הרוש, בליווי מקהלה, המשחזר את אחד הריטואלים העתיקים והמסעירים של השירה הלילית - תיקון חצות. (שני, 23.11.20, 19:00, שידור בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה)
נגן העוד והזמר סמיר מח'ול מביא גרסה רעננה ואינטימית למחרוזות השירים "שירים נצרתיים". (שני, 23.11.20, 22:00, שידור בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה)
אנסמבל פרלוד לשלום, בהנהגת הפסנתרן והמלחין דורון קימה, מורכב ממוזיקאים יהודים וערבים ויבצע יצירות מקוריות ועיבודים מיוחדים לקלאסיקות מערביות של מלחינים כגון יוהאן סבסטיאן באך, פרדריק שופן ואניו מוריקונה, ולשירים של הזמרת פיירוז, מוחמד עבד אל-ואהב ויוצרים חשובים אחרים מהעולם הערבי. (שלישי, 24.11.20, 19:00, שידור בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה)
זוג היוצרים נטע אלקיים ועמית חי כהן, אשר בשנים האחרונות פועלים על ציר ירושלים-מרוקו, יגישו הפקת מקור אינטימית, במיוחד לפסטיבל העוד, המתמקדת בשירים על הגירה ועל מהגרים. (שלישי, 24.11.20, 21:30, שידור בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה)

2 צפייה בגלריה
יגל הרוש ואוריה הרוש
יגל הרוש ואוריה הרוש
יגל הרוש ואוריה הרוש
(צילום: תמר צימרמi)
קראו עוד:
זוהר פרסקו, נגן כלי ההקשה הווירטואוז ונסים דקוואר, מגדולי הכנרים של המוזיקה הערבית הקלאסית, חוזרים במופע חדש - "באב אל הווא" ("השער לרוח" וגם "שער האהבה"), המציג יצירות חדשות ומקוריות הצוללות אל עולמות המקאם העשירים ואל מרחבים חדשים של צלילים וקצב. יצטרף אליהם למסע ד"ר ואסים עודה, נגן עוד ומלחין, שניגן עם סימון שאהין, עומר פארוק טקבילק ולהקת רדיוהד. (רביעי, 25.11.20, 21:30, שידור בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה)
וירטואוז העוד הבין-לאומי פרופ' תייסיר אליאס ותזמורתו יחלקו כבוד לאום כולת'ום ולאחיותיה - לילה מוראד, אסמהאן, ורדה אל-ג'זאאריה, הודא סולטאן, נג'את אל-סע'ירה ופאיזה אחמד, גדולות הזמר הערבי בארץ הנילוס במאה העשרים. (חמישי, 26.11.20, 21:00, שידור בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה)
הפסטיבל יינעל במופע של הזמר והיוצר שלמה בר, הפסנתרן עומרי מור והסקסופוניסט והזמר אבטה בריהון. הם נפגשו במופע הסיום של פסטיבל הולגאב וחוזרים במופע חדש שממשיך ומעמיק את מסעם המשותף אל תוך עולם המוזיקה הצפון אפריקאית, האתיופית והג׳אז. (מוצ"ש, 28.11.2020, 21:30, שידור בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה)
הצפייה במופעים חופשית ופתוחה לקהל ללא תשלום. מופעי הפסטיבל ישודרו בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה.