אירועי חנוכה 2020 בירושלים יתקיימו השנה בפורמט קצת שונה, תחת מגבלות משרד הבריאות. חלק מהאירועים הועברו למרחבים הווירטואליים וחלקם יתקיימו באוויר הפתוח. אספנו עבורכם כמה מהאירועים הבולטים של החג בירושלים, שלא כדאי לפספס.

2 צפייה בגלריה
הרכב פירומניה
הרכב פירומניה
הרכב פירומניה
(יח"צ. באדיבות עיריית ירושלים)

מסע האור
קבוצת האמנים "פירומניה" תפתיע את תושבי ומבקרי ירושלים עם להטוטי אור ואש על גבי משאיות ענק. המשאיות יציגו ב-100 מוקדים ברחבי העיר ירושלים בין התאריכים 13-17.12.20.
טרקלין הופעות live במגדל דוד בשיתוף הקרן לירושלים
סדרת הופעות של האמנים מארינה מקסימיליאן, עידן אלתרמן, אביתר בנאי, שי צברי ונוספים. האירועים יתקיימו בימים מוצ"ש-רביעי 12-16.12.2020 בין השעות 20:00-22:00 וישודרו בלייב באמצעות אתר הפייסבוק העירוני של עיריית ירושלים.
Winter Lights - חגיגת אוכל אורות וטבע בגן הבוטני בירושלים
הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים, בשיתוף עם המשרד לענייני ירושלים, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים גאים להציג את האירוע החם של החורף. החל מה- 12.12.20 ועד ה- 31.12.20 יהפוך הגן הבוטני מידי יום לשוק אירופאי מלא אורות, ניחוחות, טעמים וחוויות. על מסלול של 700 מטרם נפרסו מיצגי תאורה על עצים, שיחים והאגם. במקום יחכו למבקרים שחקנים ואמנים מחופשים, דוכני מזון ועוד. הכניסה כפופה לרישום מוקדם באתר הגן הבוטני. מחיר כרטיס: 25-40 שקלים.

2 צפייה בגלריה
אורות בגן הבוטני
אורות בגן הבוטני
אורות בגן הבוטני
(צילום: סוניה פרנזל. תמונה להמחשה בלבד)

פסטיבל הקרון ה-29
מגוון הצגות, סדנאות, מפגשי יצירה, סיורים, פעילויות והדלקת נרות וירטואלית. בין ההצגות הבולטות 'מעשה בעולם', 'הוגו שלי', 'הגשם של סבא אהרון', 'למה בכה הדג?', 'חכמי חלם' ועוד מונגשות לקהל הרחב עם כתוביות בעברית. בנוסף, שני סיורים תיאטרליים במרחב הפתוח: "הרפתקת הפעמון שנדם" – סיור המשלב סאונד ואפקטיים ויזואליים ברחבי גן הפעמון במטרה להציל מלכה שנכלאה מידי רודן אכזר. בשילוב הפעלות, משחקים, הקלטות וויזואלייה. ו "איפה גברת גבאי" מסע בסמטאות ימין משה בעקבות גברת גבאי וסיפורי השכונה הוותיקה. במבנה התיאטרון, מוזמנים הילדים למשחקייה ייחודית – "עיר משחק" – פרויקט חדש המשלב משחקייה מלאת דמיון בה יוכלו הילדים לבנות עיר דמיונית. הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 13-17.20 בדף הפייסבוק של תיאטרון הקרון ובמרחב הפתוח. הצגה ומפגש בזום: 20 שקלים, סיור תיאטרלי: 10 שקלים, תיאטרון סמטאות בימין משה: 30 שקלים.
"נס גדול היה פה" - קונצרט חנוכה חגיגי
מה בתכנית? בחודשים האחרונים מרבה התזמורת הסימפונית ירושלים להעלות קונצרטים מקוונים חינם לקהל הרחב. וגם בחנוכה יתקיים קונצרט פרמיירה און ליין ללא תשלום בניצוחו של מאסטרו אלי יפה במבחר יצירות ברוח החנוכה , אריה מתוך האורטוריה "יהודה המכבי" (הנדל), "מעוז צור" (פינצ'יק),"הנרות הללו" (מנדל), "הללו" (יענקי תלמיד) ועוד. סולנים: ישראל רנד, אברימי רוט , קולין שוחט ורפי מרציאנו. הקונצרט יתקיים ב- 15.12.20 בשעה 20:00 בדף הפייסבוק של התזמורת הסימפונית ירושלים.
מסתובבים
מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים מזמין את הילדים וההורים לאירוע LIVE עם חגיגה מדעית מסקרנת ועשירה: ניסויים מיוחדים עם סופגניות, בנייה משותפת בהשתתפות כל המשפחה בבית, מפגש עם אמנים, יוצרים ומומחים אשר סיבוב הוא חלק מחיי היום יום שלהם, שעשועון נושא פרסים ושלל הפתעות נוספות. הפעילות תתקיים בדף הפייסבוק של המוזיאון ב- 16.12.20 בשעה 17:00.
חנוכה בטבע העירוני
פסטיבל חורף מיוחד למשפחות בשישה אתרי טבע עירוניים. האירועים יכללו ספארי לילה ויפגישו את המבקרים עם חיי הלילה של בעלי החיים בטבע של העיר ותצפית כוכבים.