כתבה: אלינור לוגסי.
בשנת 1492 נערה יפיפייה בשם פרלה עומדת מול מציאות קשה מנשוא. גירוש יהודי ספרד, מסביבה חבריה ורוב האנשים שהכירה מוכרחים להתנצר. אין לה יכולת לסמוך על אף אחד, יהודים נרצחים או מגורשים והיא מנסה בכל כוחה לשמור על אופטימיות ולנסות לשרוד בעולם לא קל.
האיש היחיד שלימד אותה מה היא אהבה נאלץ להתנצר יחד עם משפחתו, למרות שהוא מבטיח לה שיאהב אותה לנצח קשה לה להאמין. ברגע שאהובה מראה לה שהוא נשאר יהודי שרק מנסה לעשות את הדבר הנכון, היא מתחילה לסמוך עליו. הוא מצייר דיוקן שלה ומבטיח לה שהוא ימצא אותה בגלגול הבא והוא יעבור את המבחן. באותה נשימה מובטח לפרלה שהוא יציל אותה ואת אמא שלה מהעולם האכזר. כנגד כל הסיכויים פרלה יוצאת למסע, מסע היכרות, מסע לעולם אחר שלא הכירה, מסע לגילוי פנימי ומציאת מקום לחיות בו ללא פחד, אך גם שם המסע לא נגמר, הדברים קורים כשרשרת אירועים שלא פוסקים ולפרלה נותר להתפלל שהכל יסתדר.
2 צפייה בגלריה
כריכת הספר. יח"צ
כריכת הספר. יח"צ
כריכת הספר. יח"צ
בשנת 2016 עורך דין אריק אשר יושב במשרדו בתל אביב נראה כאובד עצות, לאחר שקיבל מידע שדיוקן שנמצא אצלו מזכיר כמו שתי טיפות מים את העובדת שלו, רות שאמורה להיות אהובתו מהגלגול הקודם הוא מתחיל להשתגע. רות מסתכלת על התמונה ועל אריק שוב ושוב עד שחיבור עמוק נשזר ביניהם, למרות זאת אריק נשאר בגישתו ומסרב להאמין לדברי עוולות. מה שחשוב לו זה כסף ומעמד, היכולת לפתח את הקריירה ולא להתעסק בסיפורי אהבה שלא קיימים. לרות העולם מתהפך, היא מנסה לחקור ולהבין למה היא דומה לאישה בתמונה, ומה זה אמור לגלות לה.
כשהתמונה צמודה אליה היא נזכרת בחלומות, בגבר האלמוני שמופיע שוב ושוב. האם זה אותו אחד? היא תוהה. רות מנסה לדלות מידע, אך נתקלת בעוד ועוד סודות שרק עורמים. עם אמונה חזקה היא מנסה לתקן את מה שאפשר, ולהראות לאריק שיש מעבר לנראה. האם הוא יתחבר לעצמו, ינטוש את התפל ויתעסק בעיקר?
2 צפייה בגלריה
פנינה אלקיים - גרינשפן. יח"צ
פנינה אלקיים - גרינשפן. יח"צ
פנינה אלקיים - גרינשפן. יח"צ
רומן האהבה ההיסטורי של פנינה אלקיים - גרינשפן שוזר בתוכו שני סיפורים יוצאי דופן, המשלבים בתוכם היסטוריה מרתקת. המילים מנסים להראות לנו מה חשוב, מה ראוי ומה נסתר מן העין. הספר כתוב בשפה גבוהה ומלא בתיאורים אשר לוקחים את הדמיון קדימה ומשאירים את הקורא חסר נשימה.
"גלגול הזמן 1492" פנינה אלקיים - גרינשפן. הוצאת צמרת 2019. לרכישה לחץ כאן.