3 צפייה בגלריה
שחקני ״"כל אדם" (צילום: יח״צ)
שחקני ״"כל אדם" (צילום: יח״צ)
שחקני ״"כל אדם" (צילום: יח״צ)
בית הספר למשחק "ניסן נתיב" בירושלים מעלה בימים אלה הצגת רחוב חדשה בשם "כל אדם" בבימויו של אלדד פריבס. ההצגה תעלה במשך שבוע ברחבי העיר, כאשר התלמידים יגיעו לנקודות שונות ברכב טרנזיט גדול, שיהפוך לבמת מופעים. ההצגה תוצג בין השאר בפסטיבל מוסררה מיקס, מתחם התחנה והגן הבוטני.
3 צפייה בגלריה
"כל אדם" | ניסן נתיב
"כל אדם" | ניסן נתיב
"כל אדם" | ניסן נתיב
במאי ההצגה, אלדד פריבס, יוצר, שחקן ומדובב שהשתתף בעשרות סרטים וסדרות, ובנוסף מקדם ומקים תאטרון הרחוב וקבוצת ליצןX , אמר כי ״אני מאמין כי הנושאים בהם עוסק המחזה – ערכים, מוסר וההכנה למוות, בשילוב הסגנון היצרי ״ימי-בינימיי״ שלו נוגעים בעולמם הרגשי של כל אחת ואחד מאיתנו .להקת השחקנים תגשר על הפערים בין הקהל ל״אומנות התיאטרון הנשגבת״ ,בכך שהיא תחזיר את התיאטרון לרחוב, לקרקע ותאפשר שיח חופשי בגובה העיניים אודות ערכים, מוסר והחיפוש אחר רוח האדם. אני מאמין כי דווקא עכשיו בימי צוק העיתים אשר אנו חווים ,בימים בהן המידות הטובות מקבלות תפנית בהגדרתן מלמעלה ובחקיקת חוקים המקשים על חירות המחשבה והפעולה ,עלינו להניף ראש ולהשריש בעוצמה את אמות מידותינו״.
3 צפייה בגלריה
מתוך ההצגה "כל אדם" (צילום: יח״צ)
מתוך ההצגה "כל אדם" (צילום: יח״צ)
מתוך ההצגה "כל אדם" (צילום: יח״צ)
בתקציר ההצגה נכתב: ״אלוהים לא מצליח להרדם ובנדודי שינתו הטרופה, הוא קורא למוות שישעשע אותו; עליו להביא, כלומר להרוג, את כלאדם - ישות אנושית גנרית: אני, את, אתה. בנוסף האלוהים דורש מהמוות דו״ח מפורט על חייו של כלאדם עד כה. כלאדם מצליח לשכנע את המוות לתת לו ארכה למצוא שותף לדרך הארוכה אבל כולם מפנים לו עורף - הידידות, התאווה והתשוקה, רכושו, הוריו, חמשת חושיו וכבודו העצמי. בקרב אימים עם הייאוש המר, מוצא כלאדם את האהבה הטהורה אך מאחר לפגישה עם המוות ומוצא עצמו עמוק בקבר השחור. במשפט אצל האלוהים, האהבה מסנגרת על כלאדם ואלוהים מקים את כלאדם מהקבר והופך אותו למלאך האישי שלו כדי שישעשע אותו בין העננים הרכים. השעשעוע הינו הניצוץ האלוקי״.
מועדי ההצגה הקרובים: 30.5 - 20:30, 22:00 מתחם התחנה הראשונה ירושלים 31.5 - 10:00 הגן הבוטני ירושלים