ביום ראשון, 2.6.19 מציינים את חגיגות ה-52 לאיחוד העיר. לרגל המאורע ריכזנו עבורכם מקבץ המלצות מיוחד לבילוי בירושלים.
תערוכת צילומים מחפירות עיר דוד - מתחם התחנה הראשונה
הגן הלאומי עיר דוד בשיתוף התחנה הראשונה בירושלים, הטרמינל ורשות העתיקות ‏גאים להציג: ‏"התחנה הראשונה של ירושלים הקדומה", תערוכת צילומים מחפירות עיר דוד. התערוכה מציעה למבקריה הצצה נדירה אל רגעי חשיפת הממצאים המרכזיים ‏בחפירות ירושלים הקדומה בתקופה האחרונה, לצד מפגש עם האזורים הבולטים ‏בחפירות עיר דוד. התערוכה תוצג ללא תשלום ב"טרמינל", מתחם התחנה הראשונה ‏בירושלים עד ה 30.6.
4 צפייה בגלריה
טיילת החומות הדרומית. צילום: פמ"י
טיילת החומות הדרומית. צילום: פמ"י
טיילת החומות הדרומית. צילום: פמ"י
חוגגים את יום ירושלים במסלול המהיר לכותל - טיילת החומות הדרומית
לפני כ-485 שנה בנה הסולטן העותומאני סולימאן המפואר את החומות הסובבות את העיר העתיקה של ירושלים עד ימנו. הליכה על טיילת החומות מזמנת נקודות מבט לא שגרתיות לעבר ירושלים, המרכיבות יחדיו את הפסיפס הייחודי של העיר: מצודת דוד, הרובע הארמני, גיא בן הינום ובריכת הסולטן, השכונות ימין משה, משכנות שאננים ומוסררה, מנזרים וכנסיות ולהן גינות ירק ציוריות, בתי ספר וחצרות פרטיות, שווקי שער שכם התוססים, סמטאות הרובע היהודי, חפירות הכותל הדרומי והר הבית, הר הזיתים והר הצופים. שעות פתיחה: טיילת דרומית : א'-ה' 22:00-9:00, ו' וערבי חג 14:00-9:00 טיילת צפונית: א'- ה' ושבת: 9:00–19:00, קופות: שער יפו. הכניסה בתשלום: מבוגר – 18 שקלים, ילד/סטודנט/חייל/גמלאי 8 שקלים.
סיורים ופעילויות ברובע היהודי
לרגל יום ירושלים, מזמינה החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים את הקהל הרחב לעלות לעיר הבירה וליהנות מחוויה משפחתית הכוללת משחק חוויתי למשפחות - בקצב הרובע - משחק ניווט אינטראקטיבי, סיורים ברחבי הרובע היהודי וכניסה משולבת לאתרים השונים. מחירי השקה מיוחדים לסיורים ולפעילויות החל מיוני עד סוף אוגוסט. בין הסיורים: סיורי JTOUR – 3000 שנה בשעתיים - סיור העובר דרך השוק, אכסניית המצודה, הרובע היהודי, הקארדו הביזנטי ועוד; בקצב הרובע - משחק חדש למשפחות - משחק המפגיש את המבקרים עם עברה המפואר של העיר העתיקה לאורך כל תקופות ההיסטוריה, במהלכו מפענחים כתב סתרים, מרכיבים פאזלים ומשחקים במסלול בין עתיקות ומסתורין; בריחה אל העבר - משחק אינטראקטיבי הלוקח את המבקרים ברובע למסע מרהיב אל העבר באמצעות טכנולוגיה עתידנית, בתפאורה היפה בעולם, של הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים. המשתתפים במשחק יעברו בין סמטאות הרובע, מעברים תת קרקעים נעלמים וחפירות, יגששו את דרכם בפענוח ובפיתוח כתבי חידה מאתגרים. את המשחק ילוו עזרים טכנולוגיים מהמתקדמים ביותר בתחום, טאבלטים וטכנולוגיית מציאות רבודה, ייעודיים לחוויה תיירותית בלתי נשכחת. לפרטים נוספים: www.rova-yehudi.org.il.
4 צפייה בגלריה
הרובע היהודי. צילום: יעל הרמן
הרובע היהודי. צילום: יעל הרמן
הרובע היהודי. צילום: יעל הרמן
הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם
ילדים ומבוגרים מוזמנים ליהנות מסיורים עצמאיים בגן הבוטני המצוי בשיא פריחתו. בכל חלקות הגן הייחודיות יוכלו המבקרים לחזות בנופים משתנים בתקופה היפה בשנה וליהנות מאתר טבע ירוק בליבה של ירושלים. הילדים מוזמנים ליהנות ממשחקי חוץ בשביל התגליות רצוף המשחקים, לחפש 'זהב' וליהנות מאזורי המים והאדמה. ביום ירושלים הכניסה חינם.
פלסטיקולוג'י במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד
מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים מזמין אתכם להכיר את הפלסטיק: עיצוב מפלסטיק, חדשות ומיחזור. בין שלל הפעילויות בנושא הפלסטיק תוכלו ליהנות ולהשתתף בהדגמה מדעית מסקרנת, ליצור ארנק צבעוני משקיות פלסטיק בסדנת בנייה ובסיומה לקחת את הארנק המעוצב הביתה. לגרוס בקבוקי פלסטיק וליצור מוצר חדש לגמרי במפעל מיחזור שהוקם במיוחד במוזיאון. לצפות בעבודת מדפסת תלת מימד ענקית, מיצבי אמנות מרהיבים שכולם פלסטיק, סרט תלת מימד 'מסע אל החלל' ועוד ועוד. בשבוע של יום ירושלים המוזיאון מעניק הטבה של 1+1 חינם ליחידים בתאריכים 3-7.6.19. (ביום ירושלים עצמו המוזיאון סגור).
מוזיאון המוזיקה העברי בירושלים
מוזיאון המוזיקה העברי מזמין את הקטנים והגדולים לבקר במוזיאון היחיד בישראל המוקדש למוזיקה ושירה עברית מהתפוצות. הביקור בשבעת חללי המוזיאון מתבצע בהדרכת 'סבא לוי', המדריך הווירטואלי, המלווה את מבקרי המוזיאון באמצעות הטאבלט הניתן בכניסה. מבקרי המוזיאון מוזמנים להצטרף למשחקים האינטראקטיביים הקיימים בכל חלל. ביום ירושלים 50% הנחה לכניסה, חיילים במדים חינם.
מוזיאון מנחם בגין
חוויה אור-קולית הלוקחת את המבקרים למסע בזמן בעקבות סיפור חייו של ראש הממשלה השישי של מדינת ישראל. דרך סיפורו של המנהיג שסחף המונים, מזמן המוזיאון מפגש עם כמה מהאירועים הדרמטיים והמרגשים בתולדות מדינת ישראל. לכבוד 'יום ירושלים' – 2.6.19 אנסמבל 'ניגון ירושלמי' יוצר ומלחין מוזיקה בהשראת השירה הירושלמית העתיקה: מזמורי תהילים, ניגוני עולי רגלים ופיוטים ישנים מתמזגים לסולם צלילים אחד המונח על אדמת ירושלים ומחפש את שער השמיים. במופע 'אסיף' המאגד ואוסף את השירים והקטעים המוסיקליים שההרכב ביצע ב 11 שנות פעילותו, יבצע האנסמבל שחבריו יוצאים כעת לדרכים חדשות, את הניגונים המזמורים והפיוטים אותם אסף לאורך השנים וייקח את הקהל כולו למסע נדודים בין הצלילים, הבקשות, הזיכרונות ותקוות חדשות. פתיחת דלתות 20:00 תחילת מופע 20:30. מחיר כרטיס: 60/65 שקלים.
4 צפייה בגלריה
מרכז בגין. צילום: משה כהן
מרכז בגין. צילום: משה כהן
מרכז בגין. צילום: משה כהן
בית פלוגת הכותל
מיצג חדש בלב הרובע היהודי, מביא לראשונה את סיפורה של פלוגת הכותל- סיפור שכמעט ונשכח מהיסטוריית הישוב היהודי בארץ ישראל. סיפורה של חבורת צעירים שפעלה בגבורה מול המנדט הבריטי לשימור המסורת והקשר בין העם היהודי לכותל המערבי. אורך המיצג: 35 דק'. הטבה של 20% הנחה לרגל יום ירושלים.
מוזיאון ידידי ישראל
מוזיאון ידידי ישרא למזמין את הקהל הרחב להשתתף (ללא עלות) באירוע חגיגי לציון יום ירושלים. האירוע יערך ביום שני, 6.3.19, בשעה 11:00 עד 12:30. בליבו של האירוע, סא"ל במיל' יורם זמוש, מפקד פלוגה 71 בצנחנים, יספר על היום ההיסטורי בו אוחדה ירושלים אחרי 2,000 שנות גלות. מר זמוש יספר על עדותו האישית כצנחן במלחמת ששת הימים, שלחם בעוז והוביל את פלוגתו בכיבוש ירושלים עד שתלה את דגל ישראל בהר הבית. בנוסף, האירוע יכלול הופעה של להקה צבאית ותערוכה מיוחדת שתוצג בשבוע זה בלבד עם מוטיבים המאפיינים את ירושלים ההיסטורית. בין התאריכים 2-8.6.19 המוזיאון מציע מבצע לכל המשפחה – שני מבוגרים + שלושה ילדים במחיר 100 שקלים.
יום ירושלים במוזיאון מגדל דוד
מוזיאון מגדל דוד מזמין אתכם לחגיגת יום ירושלים המסורתית עם שפע פעילויות: מפגש עם דמויות היסטוריות, חוברת פעילות משפחתית, הופעת התזמורת מזרח ומערב ירושלים עם הזמרים אמיל זריהן ואורית עטר, סיורים מודרכים ברחבי העיר העתיקה ועוד. הפעילות מתקיימת ב 2.6.19, החל מהשעה 12:00.
4 צפייה בגלריה
נטע ברזילי. צילום: יובל חן
נטע ברזילי. צילום: יובל חן
נטע ברזילי. צילום: יובל חן
ומה עוד קורה בירושלים השבוע?
יום הסטודנט בירושלים יתקיים בלילה לבן ירושלים - יום ראשון, 2.6.19, בגן סאקר. הארוע יחל בשעה 22:00 עם הופעות של איתי לוי, נטע ברזילי, ברי סחרוף, נצ'י נצ' ואינפקטד מאשרום. מחירי הכרטיסים יעמדו על 50 שקלים לחברי האגודה ו-70 שקלים לקהל הרחב. תיאטרון קליפה במופע "השדה" יגיע אל כיכר ספרא במסגרת פסטיבל ישראל 2019, במופע הצופים ממוקמים על גג מרפסת בבניין העיריה בכיכר ספרא ומוזמנים להתבונן בהתרחשות מבוימת שנטמעת במרחב האורבני הסואן. שרידי יומנו של אילן רמון מוצגים לצד מגילת חנוך מקומראן מוצגים כעת בתערוכה "חי בחלל" במוזיאון ישראל, התערוכה קושרת בין מגילת חנוך שנמצאה בין המגילות הגנוזות ומושאלת לתערוכה באדיבות רשות העתיקות, לבין דפי יומנו של רמון ומחברת יחד לראשונה את "שני טייסי החלל הראשונים" המספרים בגוף ראשון על החוויות שחוו בסיורם במרחב הקוסמי, האחד בשחר ההיסטוריה והאחר בעידן המודרני.