בלילה האחרון לחייה עומדת נעמי שמר בפני החלטה גורלית. בדעתה לעזוב את העולם הזה כאשר היא משאירה מאחוריה מכתב אשר ישים קץ לפרשה הרודפת אותה שנים: מקורותיו של "ירושלים של זהב", השיר שמילא תפקיד חשוב בהפיכתה לאייקון. המכתב שהמדינה כולה תדבר עליו אחרי מותה, מביא אל מיטתה את שלוש חברותיה הטובות ביותר – היא עצמה בשלוש תקופות מעצבות של חייה. יחד איתן נפרש סיפורה האישי והאנושי של שמר שחלקו לא היה ידוע וגלוי לציבור. "סימני דרך" – מחזה חדש המבוסס על תחקיר מעמיק שוזר זה בזה ארבעה מאורעות מעצבים מחייה של שמר שטרם נחשפו לקהל הרחב. ארבעת הסיפורים מבקשים להציג את שמר לא כמיתוס מרוחק ונשגב אלא כאשה בשר ודם: גאונה נון-קונפורמיסטית ופורצת דרך אשר שילמה מחירים כבדים על התנהלותה החד פעמית אך לצידם זכתה בהישגים שאף יוצר ישראלי לא זכה להם לפניה או אחריה.
המחזמר משלב את מיטב שיריה של נעמי שמר, החל מ"ירושלים של זהב" ועד ל"אנשים יפים", "אני גיטרה", "תלבשי לבן", "לו יהי" ועוד.
המחזה נכתב לאחר תחקיר מעמיק על ידי אורן יעקובי וגיורא יהלום ובבימויו של משה קפטן. את דמותה של נעמי שמר, בתקופות שונות בחייה, מגלמות השחקניות רוני דלומי, רויטל זלצמן, דפנה דקל וגילה אלמגור וסנדרה שדה לסירוגין. עוד משתתפים, דב רייזר, טל מוסרי, ריקי בליך ותובל שפיר.
הצגות ראשונות יתקיימו בתיאטרון הבימה, החל מסוף החודש. לפרטים נוספים וכרטיסים: https://www.habima.co.il