1 צפייה בגלריה
שמעון ולוי. חוזרים לנגן אחרי 10 שנים. צילום: איציק ברוחין
שמעון ולוי. חוזרים לנגן אחרי 10 שנים. צילום: איציק ברוחין
שמעון ולוי. חוזרים לנגן אחרי 10 שנים. צילום: איציק ברוחין
כל הילדים קופצים רוקדים: 15 שנה אחרי שהקימו את אחת מהלהקות היותר בולטות בישראל ו-10 שנים לאחר שהתפרקה, מתאחדים שניים ממקימי להקת ׳שוטי הנבואה׳ ויוצאים במופע חדש. גלעד שמעון ורואי לוי יעלו הלילה (חמישי) על הבמה בבר ׳הגולה׳ שבמרכז העיר, ויחזירו אתכם אחורה בזמן לצד שירים חדשים.
בואו נחזור אחורה, איך הכרתם? ״השנה 1981, הכרנו בקייטנת האגדות במטולה, כשהיינו בני 10. הפכנו להיות חברים טובים, סוג של ׳החברים הכי טובים׳ בזכות רפסודה מעץ שבנינו, שאפילו הצלחנו להשיט אוותה״. והחיבור למוזיקה? ״התחלנו לשיר איזה שיר שהמצאנו בראש קראנו לו ״קפטן סטובינג״ על שם הדמות מ״ספינת האהבה״. לשיר קראו ״הצילו הצילו״. משם התגלגלנו ל"להקת הארנבונים" שהיתה הראשונה בסדרת הלהקות שהקמנו לפני שוטי הנבואה".
״ידיעה״. אחד מהלהיטים של שוטי הנבואה:
מה עשיתם בשנים האחרונות מאז פירוק הלהקה? "ההרכב 'פשוטי העם' היה ההרכב הראשון שלנו מאז 'שוטי הנבואה'. מתישהו זה פשוט הפסיק לעבוד, סוג של נמאס לנו, וכנראה זה לא היה הזמן הנכון עבורנו להמשיך ביחד. היינו צריכים חופש אחד מהשני". לאחר 'פשוטי העם', כל אחד מהשניים הלך לדרכו. לוי הקים הרכב אקוסטי, שמעון הסתגר באולפנים והעביר סדנאות. השינוי הגיע מאוחר יותר. "איזה יום אחד לפני 4 שנים רואי אמר לי שיש לו הופעה במדבר, והזמין אותי להצטרף. ברגע הזה, אחרי ההופעה, גיליתי את 'שוטי הנבואה' מחדש". מפה לשם, התגלגלו השניים להרכב הנוכחי וחזרו להופיע ביחד, כצמד. הסינגל האחרון שלהם שיצא הוא "עולים בסולם" שיבוצע הערב בהופעה.
״עולים בסולם״ הסינגל החדש:
כמה ההרכב הנוכחי מזכיר את שוטי הנבואה? ״אתה יודע, זה אנחנו בסופו של דבר, same old people. אלה הקולות שלנו, הכתיבה שלנו, ה׳ווייבים׳. אפילו שמדובר בהרכב חסר ובחומרים חדשים - זה אנחנו״.
הלהיט שכבש את ישראל לפני עשור בגרסה האקוסטי:
יש סיכוי שנראה מתישהו איחוד מלא של הלהקה? ״תראה, אנחנו מאמיני שאפילו שלום עולמי יכול לקרות, אז מה זה בשביל שוטי הנבואה להתאחד? זה קטן. אנחנו אומרים never say necer. מה שחשוב לנו כרגע הוא שאנחנו ממשיכים קדימה בגישה מעשית״ עשייתית. ״שמעון ולוי״. חמישי, 21:30, בר הגולה, יפו 31, ירושלים